beantwoord

Betaling automatische incasso

• 27 januari 2017
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Ik heb vandaag een nieuwe Weekend Vrij Jaar abonnement besteld via ns.nl. De eerste 32 euro heb ik via Ideal betaald, daarna heb ik een bevestigings mailtje ontvangen waarin staat dat rond de 2e van elke maand 32 euro afgeschreven zou worden.

Ik heb vandaag 27-01-2017 de eerste 32 euro betaald, dus dat zou betekenen dat er dan op 02-02-2017 weer 32 euro wordt afgeschreven van mijn rekening. Dus dan betaal ik voor de eerste weekend reizen 32 euro.. Dit stond niet vermeld voordat ik de betaling heb voldaan.

Gr. Elvira
icon

Beste antwoord door Thom 27 januari 2017, 23:38

Het valt mee. De tweede termijn wordt op 2 MAART afgeschreven. U betaalt bij het afsluiten van uw abonnement een maandtermijn. Vervolgens kijkt u naar de ingangsdatum en daar telt u een maand en ongeveer vijf dagen bij op. Dan wordt pas de tweede termijn afgeschreven. Het geld dat u al heeft betaald, wordt gewoon gebruikt voor de eerste maand.

NS int de eerste maand meteen, dan is het ook zichtbaar dat er geld van uw rekening geïncasseerd kan worden. U betaalt dus geen maand te veel.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het valt mee. De tweede termijn wordt op 2 MAART afgeschreven. U betaalt bij het afsluiten van uw abonnement een maandtermijn. Vervolgens kijkt u naar de ingangsdatum en daar telt u een maand en ongeveer vijf dagen bij op. Dan wordt pas de tweede termijn afgeschreven. Het geld dat u al heeft betaald, wordt gewoon gebruikt voor de eerste maand.

NS int de eerste maand meteen, dan is het ook zichtbaar dat er geld van uw rekening geïncasseerd kan worden. U betaalt dus geen maand te veel.
Het valt mee. U betaalt bij het afsluiten van uw abonnement een maandtermijn. Vervolgens kijkt u naar de ingangsdatum en daar telt u een maand en ongeveer vijf dagen bij op. Dan wordt pas de tweede termijn afgeschreven. Het geld dat u al heeft betaald wordt gebruikt voor de eerste maand.

NS int het meteen, dan is het ook zichtbaar dat er geld van uw rekening kan komen. U betaalt dus geen maand te veel.

Bedankt voor uw reactie! Ik dacht het wel, maar in de email die ik toegezonden kreeg stond het er onduidelijk op.

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +4
Wens ik u ook en veel plezier met uw Weekendvrij.
Reputatie 7
Badge +3
@elvira1992
De reden dat de eerste betaling gelijk via Ideal moet is omdat NS dan zeker weet dat U de houder van deze bankrekening bent. Anders zou je een vals banknummer kunnen opgeven en krijgt iemand anders later de rekening.

Reageer