beantwoord

Betaling jaarabonnement

• 19 februari 2018
  • 4 reacties
  • 429 Bekeken

Ik heb zojuist een traject vrij jaarabonnement afgesloten. Hiervoor moest ik eerst €125 betalen om het te kunnen afsluiten. Daarna kreeg ik een bevestigingsmail met dat de volgende maandelijkse termijn van €125 omstreeks de 5e wordt afgeschreven.

Mijn vraag is: wordt dan op 5 maart alweer €125 geïncasseerd dat zou betekenen dat ik in ongeveer 2 weken tijd €250 betaal. Ik heb de klantenservice tot aan 2 keer toe gebeld na lang in de wacht te hebben gestaan,maar nog steeds niet wijzer van geworden. Ik hoop via deze weg wel antwoord te krijgen op mijn vraag.
icon

Beste antwoord door Thom 19 februari 2018, 15:39

U betaalt helemaal geen 125 euro om het af te sluiten. Dat geld is voor de eerste maand dat u er mee reist, en die maand gaat in op uw ingangsdatum. U betaalt de tweede termijn nadat de eerste volledige reismaand om is, en zelfs doorgaans een dag of tien na die datum omdat uw reizen buiten het traject nog achteraf in rekening kunnen worden gebracht. Althans, als u die reizen gemaakt zou hebben.

Uw veronderstellingen zijn dus, gelukkig voor u, niet juist. U betaalt alleen uw maandabonnement. De eerste termijn wel vooraf, NS heeft dan ook enige zekerheid dat het geld af te schrijven is. Het enige nadeel is dat u eerst betaalt, en het abonnement pas op de ingangsdatum kunt gebruiken. Dit is echter eenmalig.

Er wordt pas op 5 april weer geïncasseerd. Er is niks aan de hand.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor......maar volgens mij krijg je er juist 2 weken bij dacht ik.
Bij Dalvrij is dat namelijk ook zo dacht ik.

Maar ik weet het helaas niet zeker. Een moderator zal vast wel het goede antwoord weten denk ik. 🙂
Reputatie 2
Nee je reist nu tot 5 april voor dit bedrag. Een van de voordelen van NS?
Reputatie 7
Badge +4
U betaalt helemaal geen 125 euro om het af te sluiten. Dat geld is voor de eerste maand dat u er mee reist, en die maand gaat in op uw ingangsdatum. U betaalt de tweede termijn nadat de eerste volledige reismaand om is, en zelfs doorgaans een dag of tien na die datum omdat uw reizen buiten het traject nog achteraf in rekening kunnen worden gebracht. Althans, als u die reizen gemaakt zou hebben.

Uw veronderstellingen zijn dus, gelukkig voor u, niet juist. U betaalt alleen uw maandabonnement. De eerste termijn wel vooraf, NS heeft dan ook enige zekerheid dat het geld af te schrijven is. Het enige nadeel is dat u eerst betaalt, en het abonnement pas op de ingangsdatum kunt gebruiken. Dit is echter eenmalig.

Er wordt pas op 5 april weer geïncasseerd. Er is niks aan de hand.
Oke super! Nu is het mij volkomen duidelijk! Dat is een mooi voordeel inderdaad ?

Reageer