beantwoord

Betaling NS-abonnement

• 23 juli 2014
  • 4 reacties
  • 1364 Bekeken

Hallo,

ik heb een Dal Vrij Abonnement van €99 per maand. Nu is het voor de maand juni niet gelukt het bedrag van €99 af te schrijven van mijn rekening. Hierna is er een AcceptEmail gestuurd die is verlopen 22.07.14. Omdat mijn salaris pas na de 25ste van de maand wordt gestort heb ik het bedrag daarvoor niet kunnen betalen.
Dit is mij de vorige maand ook gebeurd. Ik heb hierover toen een mail gestuurd en het probleem uitgelegd en daarna is er een papieren acceptgiro naar mijn huisadres gestuurd die ik daarna netjes heb betaald. Nu heb ik zojuist contact gehad met de klantenservice en die vertelde mij dat ik nu een incassobrief krijg waarvoor ik nog eens €40 extra moet gaan betalen.
Kunnen jullie uitzoeken waarom ik nu opeens incasso moet gaan betalen terwijl dat hiervoor niet het geval was?
icon

Beste antwoord door Herman NS 24 juli 2014, 08:41

Hallo Jack82,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je incassokosten hebt gekregen. Graag geef ik hierover wat algemene informatie.

Indien de automatische incasso is mislukt, stuurt NS een AcceptEmail. Dit kan natuurlijk alleen wanneer het e-mailadres bekend is. Wanneer het e-mailadres niet bekend is, zal NS direct een acceptgiro toezenden.

Wanneer de AcceptEmail niet betaald wordt, zal er alsnog een acceptgiro worden verstuurd. Indien deze niet op tijd wordt betaald, wordt het incassobureau ingeschakeld. Hieraan zijn extra kosten verbonden.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Je bent een contract aangegaan met NS, waarin afgesproken is dat je per automatische incasso betaalt. De taak aan jou is om ervoor te zorgen dat NS het bedrag kan incasseren. Dat NS je blijkbaar al eens heeft geholpen, nadat jij niet aan je verplichtingen voldeed, is mooi! Je kunt echter niet eindeloos je contractuele verplichtingen niet nakomen en dan van de wederpartij verlangen dat zij een oplossing voor je regelen. Als je structurele betalingsproblemen hebt, moet je die zelf oplossen, niet NS.
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt, ik heb daarnaast altijd netjes mijn abonnementsgeld betaald.
Als ik dit zo lees en de incassodatum vergelijk met de datum waarop jij kennelijk je salaris gestort krijgt, dan vrees ik dat dit probleem zich elke maand zal voordoen.

En als NS jou eenmaal coulant behandelt en tegemoet komt, wil dat nog niet zeggen dat men verplicht is om dat elke maand te doen.
Jij dient er n.l. voor te zorgen dat - zoals met NS afgesproken - NS op of omstreeks de datum waarop jouw abonnement is ingegaan het verschuldigde bedrag van jouw bankrekening kan incasseren.
Hallo Jack82,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je incassokosten hebt gekregen. Graag geef ik hierover wat algemene informatie.

Indien de automatische incasso is mislukt, stuurt NS een AcceptEmail. Dit kan natuurlijk alleen wanneer het e-mailadres bekend is. Wanneer het e-mailadres niet bekend is, zal NS direct een acceptgiro toezenden.

Wanneer de AcceptEmail niet betaald wordt, zal er alsnog een acceptgiro worden verstuurd. Indien deze niet op tijd wordt betaald, wordt het incassobureau ingeschakeld. Hieraan zijn extra kosten verbonden.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer