beantwoord

betaling Weekend vrij abonnement (en Dal Voordeel abonnement)

• 18 maart 2015
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Ik kom zelf net terug uit Indonesië. Ik ben van plan om elk weekend van Amsterdam naar Hilversum en Amsterdam - Schiphol reizen. Af en toe moet ik ook naar Den Haag om mijn Indonesische familie te bezoeken. Hoogst waarschijnlijk kom ik uit op een weekend vrij abonnement.

Via van mijn familie horen zeggen is dat de NS meteen aanmaningen en of deurwaarders op je af kan sturen als je bijvoorbeeld al 1x niet kan betalen, omdat je weinig geld op je bankrekening kan staan. Maar is dit in de praktijk ook zo of zijn dit fabels? Ik twijfel tussen een Dal Voordeel abonnement en een weekend vrij abonnement. Maar als ik weinig met de trein zal reizen dan is de Dal Voordeel het beste.
icon

Beste antwoord door Thom 18 maart 2015, 17:53

Als ik zo kijk naar het reisgedrag van Ngadiluwih dan kan een weekendabonnement voor 29 euro per maand al snel uit. Betalingen moeten op tijd binnen zijn maar dat is overal zo, zelfs bij de belastingen 😉 Op tijd betalen door voldoende saldo geeft overal de minste problemen, zo werkt het nu eenmaal.
Bekijk origineel

5 reacties

Beste Ngadiluwih, welkom op het NS serviceforum. Datzelfde heb ik ook ergens gelezen. Maar de NS is vaak administratief gezien vaak heel erg slordig. Als je 1x niet kan betalen op wat voor reden dan ook kan de NS zomaar een deurwaarder op je afsturen. Maar dat is niet de juiste procedure die de NS oplegt. Je hoort eigenlijk nog een betalingsherinnering te krijgen, misschien 1 tot 3x en pas als daarna nog niet betaald ontvang je aanmaning(en) als je de aanmaning(en) nog niet kan betalen dan pas hoort de NS een deurwaarder op je af te sturen,. Je betaalt 29 € per maand 2e klasse of 45 € per maand 1e klasse. Maar als je dit toch verder van af ziet kan je beter met een Dal Voordeel abonnement mee beginnen. Waarom zou je meer voor betalen dan dat het werkelijk nodig is?
Reputatie 7
Badge +4
Als ik zo kijk naar het reisgedrag van Ngadiluwih dan kan een weekendabonnement voor 29 euro per maand al snel uit. Betalingen moeten op tijd binnen zijn maar dat is overal zo, zelfs bij de belastingen 😉 Op tijd betalen door voldoende saldo geeft overal de minste problemen, zo werkt het nu eenmaal.
Als ik zo kijk naar het reisgedrag van Ngadiluwih dan kan een weekendabonnement voor 29 euro per maand al snel uit. Betalingen moeten op tijd binnen zijn maar dat is overal zo, zelfs bij de belastingen 😉 Op tijd betalen door voldoende saldo geeft overal de minste problemen, zo werkt het nu eenmaal. dank je wel voor je uitleg Thom. Nu ben ik dat zeker van dat ik de weekend vrij kan nemen. Uiteraard kost met 29 € per maand ook niet veel. Bericht aan Rhido: ik denk dat het meer een formaliteit is dat je rekening op tijd moet betalen. Ik moet ook bijvoorbeeld gemeente heffing betalen. Gelukkig heb ik een baantje kunnen vinden in ASD, dus dat verdien ik met mijn weekend vrij al snel terug. 🙂
Reputatie 1
Badge
Er gelden gewoon dezelfde wettelijke regels zoals voor ELKE betaling in NL: een aanmaning met nieuwe termijn, smoesjes helpen niet, daarna wordt het doorgegeven aan een incassokantor met extra kosten erbovenop. Bij NS is dit proces vrijwel geheel geautomatiseerd.
Reputatie 1
Badge
Er gelden gewoon dezelfde wettelijke regels zoals voor ELKE betaling in NL: een aanmaning met nieuwe termijn, smoesjes helpen niet, daarna wordt het doorgegeven aan een incassokantor met extra kosten erbovenop. Bij NS is dit proces vrijwel geheel geautomatiseerd.
Dan selamat jalan, yah die kereta api listrik disini. Kelas bisnis tidak ada.

Reageer