betalingsachterstand | NS Community
beantwoord

betalingsachterstand

  • 5 June 2023
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Beste NS,

 

Ik heb een mail ontvangen, waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb. Ik heb geprobeerd dit bedrag vandaag zsm over te maken, maar ik kon geen correcte IBAN van jullie vinden. Alles wat ik kon vinden was een ongeldige IBAN met ZZZ volgens mijn bank. 

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit bedrag correct wordt overgemaakt?

 

MVG,

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 June 2023, 19:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Beste NS,

 

Ik heb een mail ontvangen, waarin staat dat ik een betalingsachterstand heb. Ik heb geprobeerd dit bedrag vandaag zsm over te maken, maar ik kon geen correcte IBAN van jullie vinden. Alles wat ik kon vinden was een ongeldige IBAN met ZZZ volgens mijn bank. 

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit bedrag correct wordt overgemaakt?

 

MVG,

 

Ik neem toch aan dat in zo'n mail het bankrekeningnummer wordt genoemd waarop je het bedrag moet overmaken??? Zo niet kan je natuurlijk ook altijd nog in je eerdere rekeningafschriften kijken. Vergeet vooral niet het betalingskenmerk goed te vermelden.

Goedenavond Rodi010 en welkom bij de NS Community.

Ik vind het vreemd dat je een bericht hebt ontvangen over een betalingsachterstand, maar dat daar geen instructies over staan hoe te betalen. Die zou namelijk wel aanwezig moeten zijn in berichten over een betalingsachterstand.

Het ZZZ IBAN is een incassant-ID. Dit staat vermeld bij de details van een betaling die automatisch van je rekening wordt afgeschreven en is een kenmerk van de uitvoerder van de afschrijving. Hier kun je inderdaad geen geld naar overboeken.

Als je geheel geen instructies hebt gekregen over hoe dat wél kan, kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen dan even mee kijken met de situatie en je zo nodig de juiste details geven voor het betalen. Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar via Twitter, Facebook en chat. Op deze pagina vind je alle contactdetails daarvan.

Reageer