beantwoord

Betalingsherinnering

  • 19 October 2023
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Kijk: ik heb betaald. En krijg vervolgens een betalingsherinnering (voor de zoveekste keer!). wat kan ik nou hiermee? Is dit toch gewoon triest, of achterlijk bij/van de NS? Of allebei?

 

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 19 October 2023, 11:16

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen Tweep.

Het kan zijn dat de betaling en de reminder elkaar gekruisd hebben. Als je tijdig je facturen betaalt zul je nooit een herinerring krijgen. Zorg er daarom voor dat je op de incassodatum voldoende saldo op je bankrekening hebt staan. Dan gaat alles automatisch.
Als je zeker wil weten hoe het nu zit, kan je contact zoeken met de NS Klantenservice via de telefoon, chat, Facebook of X (Twitter).

Kijk: ik heb betaald. En krijg vervolgens een betalingsherinnering (voor de zoveekste keer!). wat kan ik nou hiermee? Is dit toch gewoon triest, of achterlijk bij/van de NS? Of allebei?

Contractueel ben je verplicht om steeds iedere maand via automatische incasso te betalen. Als je überhaupt betalingsherinneringen krijgt had je bij de incasso onvoldoende saldo en was je dus sowieso al te laat met betalen. Om dan richting NS termen als triest of belachelijk te gebruiken lijkt me een beetje misplaatst.

Reputatie 6

Kijk: ik heb betaald. En krijg vervolgens een betalingsherinnering (voor de zoveekste keer!). wat kan ik nou hiermee? Is dit toch gewoon triest, of achterlijk bij/van de NS? Of allebei?

Contractueel ben je verplicht om steeds iedere maand via automatische incasso te betalen. Als je überhaupt betalingsherinneringen krijgt had je bij de incasso onvoldoende saldo en was je dus sowieso al te laat met betalen. Om dan richting NS termen als triest of belachelijk te gebruiken lijkt me een beetje misplaatst.

Het gebeurt bij mij wel eens dat de NS aangegeven datum “mist”. Of dat aan de NS of aan een bank ligt doet niet ter zake. Dan heb je ook nog de keren dat de factuur niet klopt. Op de melding hiervan aan de klantenservice die via Facebook of X aan de klantenservice stuur heb ik nog nooit tijdig antwoord en een gecorrigeerde factuur gehad. Omdat de klantenservice geen gratis nummer heeft kan telefonisch contact zoeken een duur grapje zijn. Helemaal als je uit het buitenland belt. 

Beste Tamzin,

volgens de huidige vingerende wetgeving kán niemand verplicht worden via een automatische incasso te betalen (wel verzocht, maar niet verplicht)

Beste Tamzin,

volgens de huidige vingerende wetgeving kán niemand verplicht worden via een automatische incasso te betalen (wel verzocht, maar niet verplicht)

Daar bent u anders zelf mee akkoord gegaan toen u het abonnement afsloot. 

Vervolgens vindt u dat u niet op tijd hoeft te betalen door (bewust of onbewust) te weinig saldo op uw rekening aan te houden en bent dan boos als er aanmaningen komen.

Ik proef toch een beetje een gebrek aan realiteitszin.

Die realiteitszin, is interessant. Ooit gehoord van mensen die vanwege een ziekte niet meer in staat zijn zelf hun financiën te beheren (ook al is er ooit een contact afgesloten)?

Blijft verder onverlet dat een rekening, wil die juridisch erkend worden, toch altijd desgevraagd via de post verstuurd dient te worden. Ook dient bij rekeningen betalingsmogelijkheden gegeven worden - en dat doet de NS niet, die geeft alleen maar een mededeling (en geen betalingsalternatieven). Ook is het storend dat de NS praktisch onbereikbaar is (slechts een chatbox, die alleen maar kan zeggen dat hij/zij ‘het niet begrijpt’ en bij een klantenservicetelefoon, krijg je alle symfonieën van Beethoven te horen (totdat je beltegoed op is).

PS Om dan maar te wachten met betalen tot je een herinnering/aanmaning krijgt (met daarin wél betalingsmogelijkheden), is overigens een advies die door de NS zélf gegeven is. Misschien kan de NS een beetje realiteitszin gebruiken.

Reageer