Betere voorlichting voor ouderen door de NS site en door hun medewerkers.

• 19 July 2021
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

Mijn dochter is ziek en mijn speciale kleinzoon langer thuis. Ik ontlast 1 keer per week het gezin.

Daarom 6 abb met 42 keuzedagen aangeschaft, want als ik naar de abonnementen kijk, wordt het onbetaalbaar voor mij.

Wat is er aan de hand: informatie over abonnementen voor senioren is haast niet via internet te vinden en ik ben geen dom grijsje!

Een kennis zegt tegen mij dat er een Dal Vrij abb is voor 46 euro per maand, oooooh, even zoeken op internet, niets te vinden.

Dan maar even bellen naar NS. Nee mevrouw dat kost 60 euro. Wat raar?

Een andere vriendin zegt ook dat ze het voor 46 euro per maand heeft, nou breekt mijn klomp.

Dan maar het formulier van 106 euro invullen en ja hoor, dan komt opeens 46 euro met kleine letters onderaan tevoorschijn. Ik vind het onjuiste voorlichting van NS. Dat moet je van tevoren kunnen zien.

Ik ben enthousiast en vraag het abonnement aan en laat de voordeelurenkaarten en dalurenkaarten vervallen.

Krijg ik dan mijn geld terug? Ja, voor wat u niet gebruikt heeft en het daluren abb zet ik om in een flex abb.Dan krijgt u uw geld ook terug, fijn!

Nu even de abb bij NS activeren: klaar, hoera!

De volgende dag bel ik ivm de 21 keuzedagen, die nog niet aan de beurt waren van NS om daarvan het geld terug te krijgen. Nee mevr helaas die krijgt u niet terug, we kunnen coupons geven. Ja, maar ik heb toch een Dal Vrij abb, dus coupons helpen niet, ik wil vergoeding van bijna 70 euro. Na 2 lange telefoon gesprekken en evenzo lange chats van 4 NS medewerkers, kunnen ze niets voor me doen.

Het ligt nu bij de klachtencommissie, want ik voel me onheus behandeld. De medewerkers hadden mij moeten waarschuwen dat de keuzedagen zouden vervallen, dan was ik niet overstapt en had eerst aanvraag gedaan om de keuzedagen te laten vervallen en dan pas een ander abonnement genomen.

Ik ben erg verdrietig, je moet een deskundige zijn als je op een ander abonnement wilt over stappen. Ik mag toch aannemen dat senioren, ik ben 74 jaar, goede voorlichting krijgen?

Binnen 5 dagen zal ik bericht van de klachtencommissie krijgen, intussen ben ik er al 2 dagen zoet mee. Ik heb véél spijt dat ik hieraan begonnen ben, want het ging best goed met de keuzedagen, ik had een mooi lijstje ervoor gemaakt.

Ik slaap slecht, heb niet erg veel inkomen met mijn AOW, ik klaag nooit, maar nu voel ik me erg in de steek gelaten. Ik hoop dat de klachtencommissie mij serieus neemt!

1 reactie

Hoi hajmvermeulen en welkom op de NS Community! 

Zoals ik je bericht lees, gaat er iets niet helemaal vergoed en snap ik ook dat je een klacht hebt ingediend. Als je het prettig vind, dan kan ik nog even met je meekijken naar deze kosten en of er eventueel iets mogelijk is, want dit is zoals ik het lees een beetje een vreemde situatie. Stuur je mij dan een privébericht door op mijn naam te klikken en dan op bericht? Als je dan gelijk je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer van de kaart met het Dal Vrij stuurt, dan kijk ik even mee. 

Reageer