beantwoord

Betreft vraag omtrent trajectvrij abonnement.

• 1 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Goedendag!

Ik heb een kleine, maar wellicht interessante vraag. Sinds kort ben ik werkzaam in Alkmaar en maak dagelijks met veel plezier gebruik van de trein.

Persoonlijk woon ik op 2 locaties, namelijk in Hoorn en in Zaandam (3 om 2 werkdagen). Nu lees ik op het internet van een zogeheten "trajectvrij-abonnement". Dit lijkt mij interessant om te nemen tussen Hoorn, (Alkmaar) en Zaandam. Nu gaat er ook een traject van Zaandam, over Alkmaar richting Hoorn (1x overstappen).

Nu komt mijn vraag, is dit geldend op alle tussengelegen stations? Of kiest NS het kortslopende traject?

Voor mijn case, lijkt het dus te gaan tussen de stations Zaandam, Kogerveld, Purmerend Overwhere, Purmerend, Purmerend Weidevenne, Hoorn. + (Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Obdam + Hoorn).

Ik hoor graag van jullie, bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nick
icon

Beste antwoord door Jouke NS 1 oktober 2019, 14:20

Hallo NickK94 en welkom bij de NS Community.

In dit geval is Traject Vrij geen optie voor je. Je reist op twee verschillende routes en hoewel er een optie is om met de trein beide stations in 1 reis aan te doen, zit deze niet verwerkt in het abonnement. Je kunt in dit geval kiezen voor Altijd Voordeel waarmee je 40% korting krijgt tijdens de daluren en 20% korting tijdens de spits. Dat is in dit geval de beste optie. Een Altijd Vrij of Dal Vrij is ook mogelijk, afhankelijk van het tijdstip waarop je reist, maar zeker Altijd Vrij is erg duur voor de reis die je maakt.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo NickK94 en welkom bij de NS Community.

In dit geval is Traject Vrij geen optie voor je. Je reist op twee verschillende routes en hoewel er een optie is om met de trein beide stations in 1 reis aan te doen, zit deze niet verwerkt in het abonnement. Je kunt in dit geval kiezen voor Altijd Voordeel waarmee je 40% korting krijgt tijdens de daluren en 20% korting tijdens de spits. Dat is in dit geval de beste optie. Een Altijd Vrij of Dal Vrij is ook mogelijk, afhankelijk van het tijdstip waarop je reist, maar zeker Altijd Vrij is erg duur voor de reis die je maakt.

Reageer