Tot mijn grote verbazing bleek dat ik, ondanks het in Emmen in de dal-uren was ingestapt, toch over het traject Zwolle-Amersfoort geen korting kreeg!!!.
Wat mij echter nog meer verbaasde was het feit dat ik over het hele traject ook nog eens 2-maal het starttarief moest betalen.
Als ik buiten de daluren van Emmen naar Amersfoort reis is het tarief €13,66 voor Arriva plus €7,60 voor NS dat samen €21,26. Voor mijn reis op 20-11-2017 rekende de NS echter €12,10 voor het traject Zwolle Amersfoort.
De NS heeft van mij dus 2-maal teveel geld afgepakt !!!!
Hoe krijg ik dat terug? Waar en bij wie kan ik mijn klacht indienen?
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag CJBoth. Ik snap dat je hiervan baalt, maar voor zover ik uit je verhaal begrijp is er niets verkeerd gegaan. Tamzin en Slidestops geven het al aan, maar het 'van-rit-naar-reis' principe geldt enkel zolang je met dezelfde vervoerder blijft reizen. Op het moment dat je overstapt op een andere vervoerder, zal er een nieuwe reis gestart worden waarbij het tarief gehanteerd wordt van het moment van incheck bij die vervoerder.
In jouw geval is de reis bij de NS na 16:00 begonnen, tijdens de spits, dus zul je voor die reis ook het spitstarief betalen. De reis bij Arriva hieraan voorafgaand maakt geen verschil.
Bekijk origineel
In jouw geval is de reis bij de NS na 16:00 begonnen, tijdens de spits, dus zul je voor die reis ook het spitstarief betalen. De reis bij Arriva hieraan voorafgaand maakt geen verschil.