beantwoord

Bij vergeten uitcheck te weinig geld terug met Voordeeluren abonnement

Ik reis met een Voordeeluren abonnement. Wanneer ik geld terugvraag bij een gemiste in- of uitcheck als ik tussen 16:00 en 18:30 gereisd heb, dan wordt altijd voltarief verrekend, terwijl ik normaal gesproken op dit tijdstip met korting reis. Nu komt het gelukkig niet al te vaak voor dat het met uitchecken misgaat, maar met een paar keer per jaar, wordt ik toch enige euro’s benadeeld. Meestal gaat het mis als ik met de trein uit Gouda op Alphen a/d Rijn aankom en ineens de treinen naar Leiden uitvallen. Als je dan uiteindelijk maar de bus neemt, vergeet je al snel in al het gedoe om langs de paal te lopen om uit te checken. Bij de aanvraag maakt het niet uit wat ik invul bij de vraag of er tijdens of buiten de spits gereisd is. Als ik aangeef buiten de spits, wordt toch met voltarief gerekend. Waarschijnlijk omdat de software los van wat je invult naar het tijdstip van inchecken kijkt, maar daarbij vergeet mee te nemen met welk abonnement je reist. Want ik heb op dit tijdstip toch echt recht op korting.
Na dit nu al meerdere keren meegemaakt te hebben, begint dit wel een beetje te irriteren. Voor die paar euro per keer is het niet echt de moeite om er achteraan te gaan om het verschil alsnog proberen terug te krijgen. Maar als je dit steeds gebeurt, loopt het gemiste bedrag toch wel op. Daarom wil ik graag weten hoe ik het formulier wel moet invullen of hoe ik geld moet terugvragen om toch het bedrag te krijgen waar ik recht op heb.
icon

Beste antwoord door Danny NS 8 februari 2019, 17:35

Hoi Deduur en welkom op de NS Community!

Vreemd om te horen dat dit meerdere keren niet goed is gegaan. Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er te hoge kosten in rekening worden gebracht.
Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice. We kunnen dan je claim nagaan en direct zien of er iets niet goed is ingevuld.

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Deduur en welkom op de NS Community!

Vreemd om te horen dat dit meerdere keren niet goed is gegaan. Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er te hoge kosten in rekening worden gebracht.
Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice. We kunnen dan je claim nagaan en direct zien of er iets niet goed is ingevuld.

Reageer