beantwoord

Bijabonnement aanschaffen via website op nieuwe pas werkt niet

  • 6 mei 2019
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Beste NS,

Ik ben nu al ruim twee maanden bezig een Dal Vrij Bijabonnement voor mijn partner af te sluiten. Bij één van de latere fases in dit proces kom ik niet verder. Er komt of een melding dat dit abonnement niet op een nieuwe pas gezet kan worden, of probeer het later opnieuw. Ik heb al een maand moeten wachten omdat jullie 2 weken nodig hebben om een abonnement af te sluiten en ik daarvoor net te laat was. Graag zou ik alsnog voor de 22e, dus 8 mei dit abonnement bij jullie geregeld willen hebben.

Al meerdere keren telefonisch contact met jullie gehad... Geen van hen kon mij helpen.

Ik hoor zeer graag met spoed van jullie.

Groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 mei 2019, 21:41

Goedenavond Henkjanes en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat het niet werkt om een bijabonnement te bestellen. Helaas is dit wel iets wat je echt enkel zelf kunt doen, wij hebben niet de mogelijkheid om bijabonnementen toe te voegen aan een hoofdabonnement.

In wezen zijn er twee opties om dit te doen. Je kunt een nieuw abonnement bestellen via de Webshop en tijdens het bestelproces aangeven dat je dit wilt bestellen als bij-abonnement bij een al bestaand hoofdabonnement. Je krijgt dan ook een optie om dit op een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. Ik begrijp dat jullie problemen hebben met deze optie.

De andere optie is door via je Mijn NS account het bestaande abonnement uit te breiden. Voor deze optie is het echter wel noodzakelijk dat er al een bestaande persoonlijke OV-chipkaart bestaat waar het bijabonnement op besteld kan worden. Die kan los besteld worden via de OV-chipkaart.

Nu begrijp ik dat jullie het wellicht sneller willen geregeld hebben. Mogelijk is er een probleem gaande wat we kunnen oplossen, maar daarvoor zou ik mee moeten kijken bij de relevante gegevens. Helaas zit mijn dienst er bijna op, dus wil ik je adviseren om hiervoor een berichtje te sturen via Twitter of Facebook.Mijn collega's daar kunnen je hier ook mee helpen en zijn 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond Henkjanes en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat het niet werkt om een bijabonnement te bestellen. Helaas is dit wel iets wat je echt enkel zelf kunt doen, wij hebben niet de mogelijkheid om bijabonnementen toe te voegen aan een hoofdabonnement.

In wezen zijn er twee opties om dit te doen. Je kunt een nieuw abonnement bestellen via de Webshop en tijdens het bestelproces aangeven dat je dit wilt bestellen als bij-abonnement bij een al bestaand hoofdabonnement. Je krijgt dan ook een optie om dit op een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. Ik begrijp dat jullie problemen hebben met deze optie.

De andere optie is door via je Mijn NS account het bestaande abonnement uit te breiden. Voor deze optie is het echter wel noodzakelijk dat er al een bestaande persoonlijke OV-chipkaart bestaat waar het bijabonnement op besteld kan worden. Die kan los besteld worden via de OV-chipkaart.

Nu begrijp ik dat jullie het wellicht sneller willen geregeld hebben. Mogelijk is er een probleem gaande wat we kunnen oplossen, maar daarvoor zou ik mee moeten kijken bij de relevante gegevens. Helaas zit mijn dienst er bijna op, dus wil ik je adviseren om hiervoor een berichtje te sturen via Twitter of Facebook.Mijn collega's daar kunnen je hier ook mee helpen en zijn 24/7 bereikbaar.

Reageer