beantwoord

Bijabonnement afsluiten via huisgenoot lukt niet

• 5 mei 2019
  • 4 reacties
  • 284 Bekeken

Graag zou ik via mijn huisgenoot een bijabonnement af willen sluiten. De huisgenoot in kwestie heeft een NS flex Weekend Vrij abonnement voor €32 euro per maand. Op de website van NS heb ik gezien dat het mogelijk is om een bij-abonnement af te sluiten voor inmiddels €24 Weekend Vrij en daar zou ik graag gebruik van willen maken. Echter lijkt het erop dat dit niet mogelijk is doordat mijn huisgenoot een NS Flex abonnement heeft. Zou hij dit kunnen wijzigen naar een regulier Weekend Vrij abonnement waardoor er alsnog een bijabonnement kan worden afgesloten? Of is dit nog op een andere manier op te lossen?

Op de website en op zijn persoonlijke MijnNS pagina kunnen we geen informatie vinden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 mei 2019, 16:33

Goedemiddag LucaFisher96 en welkom bij de NS Community!

Vooralsnog is het inderdaad niet mogelijk om bijabonnement af sluiten wanneer het hoofdabonnement een NS Flex abonnement is. Het is wel de bedoeling om dit soort kortingen te introduceren bij NS Flex, maar voor nu kunnen bijabonnementen enkel afgesloten worden wanneer het hoofdabonnement een klassiek Reizen op Saldo product is.

Als jullie graag gebruik zouden willen maken van de bijabonnement korting, dan zal je huisgenoot inderdaad eerst het NS Flex product volledig moeten stopzetten. Een directe wijziging van NS Flex naar klassiek product is niet mogelijk. Nadat het NS Flex product volledig is stopgezet kan er een nieuw, klassiek Weekend Vrij abonnement aangeschaft worden. Bij die bestelling kan er eventueel direct een bijabonnement toegevoegd worden.

Voor het volledig stop zetten van het NS Flex abonnement kan je huisgenoot contact op nemen met een van onze andere Klantenservice kanalen.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag LucaFisher96 en welkom bij de NS Community!

Vooralsnog is het inderdaad niet mogelijk om bijabonnement af sluiten wanneer het hoofdabonnement een NS Flex abonnement is. Het is wel de bedoeling om dit soort kortingen te introduceren bij NS Flex, maar voor nu kunnen bijabonnementen enkel afgesloten worden wanneer het hoofdabonnement een klassiek Reizen op Saldo product is.

Als jullie graag gebruik zouden willen maken van de bijabonnement korting, dan zal je huisgenoot inderdaad eerst het NS Flex product volledig moeten stopzetten. Een directe wijziging van NS Flex naar klassiek product is niet mogelijk. Nadat het NS Flex product volledig is stopgezet kan er een nieuw, klassiek Weekend Vrij abonnement aangeschaft worden. Bij die bestelling kan er eventueel direct een bijabonnement toegevoegd worden.

Voor het volledig stop zetten van het NS Flex abonnement kan je huisgenoot contact op nemen met een van onze andere Klantenservice kanalen.
Badge +3
Is de huisgenoot in kwestie uw ouder, voogd, echtgenoot, geregistreerd partner of partij bij een notarieel samenlevingscontract? Zo niet, dan is het afsluiten van een bijabonnement door hem voor u sowieso niet toegestaan volgens de productvoorwaarden.
Dat inderdaad ook, bedankt voor de toevoeging Tochjo,
Reputatie 7
Badge +4
Het kenmerk van Flex is dat er geen jaarabonnementen meer zijn en per maand gewisseld kan worden. Het is ook wel erg lastig om dit werkbaar te maken met bijabonnementen. Bij klassieke abonnementen is het veel overzichtelijker, al lijkt me het wel goed te controleren of er aan de criteria wordt voldaan die Tochjo noemt, en dan moet er zeker goed gekeken worden naar het actuele woonadres - met altijd controle.

Op vakantie, weer aan het werk, op familiebezoek en met Flex pas je het aan volgens de reclame. Flex is zo gek nog niet, maar een bijabonnement past er moeilijk bij, het is niet bij te houden en de bijabonnementhouder zou het wellicht ook niet zo willen als de hoofdabonnementshouder. Flex past bij de individualisering. Er is nogal wat narigheid bij de bijabonnementen, mogelijk heeft dat nog een rol gespeeld bij het weglaten van deze mogelijkheid.

Maar wie weet vinden de jongens er wat op 😉

Reageer