beantwoord

bijabonnement ‘altijd vrij’ aanvragen lukt niet.

• 6 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Ik ben in het bezit van een altijd vrij abonnement op saldo. Hiervoor wil ik een bijabonnement aanvragen voor mijn vrouw. Ik kan alle stappen doorlopen tot het overzicht en krijg dan een foutmelding dat ik dit niet op een nieuwe OV-chipkaart kan aanvragen. Gister drie kwartier aan de telefoon gezeten met helpdesk. Conclusie was dat het wel moet kunnen maar niet lukt dus probeer het morgen nog maar eens. Meer mensen deze ervaring?

icon

Beste antwoord door Denice NS 6 augustus 2020, 12:44

Probeer je het bij-abonnement vanuit Mijn NS te bestellen? Zo ja, dan zou ik je willen vragen om het gewenste bij-abonnement vanuit onze webshop te bestellen. (Altijd Vrij / Dal Vrij / Weekend Vrij) en bij het abonnement dan het vinkje bij ‘Bent u hoofdabonnementhouder….’ aan te vinken en vervolgens verder te gaan.

Mocht ook dit niet werken dan zou ik willen adviseren de kaart los te bestellen via www.ov-chipkaart.nl en zodra deze is ontvangen via onze site het gewenste bij-abonnement te bestellen.

Bekijk origineel

5 reacties

Huh? Vreemd! Zou je eens een screenshot van de betreffende foutmelding willen delen? Ik ga er overigens wel vanuit dat je bij het bestellen het OV-chipkaartnummer van je vrouw opgeeft als de OV-chipkaart waar het product op moet komen te staan:sweat_smile:

Ik kies voor de optie ‘nieuwe OV kaart’ want mijn vrouw heeft nog geen OV kaart. Hoe zou ik het anders moeten doen?

Probeer je het bij-abonnement vanuit Mijn NS te bestellen? Zo ja, dan zou ik je willen vragen om het gewenste bij-abonnement vanuit onze webshop te bestellen. (Altijd Vrij / Dal Vrij / Weekend Vrij) en bij het abonnement dan het vinkje bij ‘Bent u hoofdabonnementhouder….’ aan te vinken en vervolgens verder te gaan.

Mocht ook dit niet werken dan zou ik willen adviseren de kaart los te bestellen via www.ov-chipkaart.nl en zodra deze is ontvangen via onze site het gewenste bij-abonnement te bestellen.

Ik heb het alleen via de webshop geprobeerd. Vreemd dat je wel een optie krijgt om een nieuwe kaart te bestellen maar dat dit niet kan. Ik probeer het door een losse kaart te bestellen. 

Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel apart vindt. We hebben sinds gister begin van de middag wel wat issues binnen onze systemen (en jammer genoeg heeft dat dan ook vaak effect op onze webshop en Mijn NS:disappointed_relieved: ) dus wellicht heeft het daar mee te maken. Op dit moment is een losse kaart bestellen en daarna het bij-abonnement afsluiten in elk geval de snelste manier om alsnog alles geregeld te krijgen :smiley: .

Reageer