beantwoord

Bijabonnement voor zoon op ander adres

• 14 July 2014
  • 8 reacties
  • 944 Bekeken

Ik heb zelf een weekend vrij abonnement.

Voor de jongste 2 kan ik een kids vrij bestellen, ook al staan ze ingeschreven bij mijn ex.

Nu wil ik graag voor mijn oudste zoon van 13 een bijabonnement weekend vrij bestellen.
Maar omdat hij dus officieel niet op hetzelfde adres als mij woont, kan dit niet?

Ik neem aan dat NS hiervoor ergens een opening heeft, aangezien mijn zoon wel zeker mijn gezinslid is?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 July 2014, 11:19

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Maithaitje! Wij verstaan in onze voorwaarden onder de definitie 'gezinslid': "Natuurlijke personen die wonen op het adres van de aanvrager van een abonnement en van wie deze aanvrager de ouder, voogd, echtgenoot, geregistreerd partner of partij bij een notarieel samenlevingscontract is." Indien we het vragen, moet je kunnen bewijzen dat de persoon voor wie je een bijabonnement hebt afgesloten een gezinslid is. Je zoon kan volgens de voorwaarden dus helaas niet beschouwd worden als een gezinslid. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'Abonnementen'.

P.s. Dit bericht is aangepast i.v.m. verkeerd verstrekte informatie.
Top! Bedankt voor de snelle reactie.
Graag gedaan!
is een bij abbonement mogelijk met iemand die op hetzelfde adres woont?
Graag gedaan!
Is een persoon die op hetzelfde adres woont ook in staat om een bij abbonement te kopen?
Het is uiteraard mogelijk om meerdere abonnementen per adres te bestellen.
Reputatie 6
Badge +2
Het kan prettig zijn voor een betrokkene dat "Gezinsleden: Natuurlijke personen die wonen op het adres van de aanvrager van een Abonnement en van wie deze aanvrager de ouder, voogd, echtgenoot, geregistreerd partner of partij bij een notarieel samenlevingscontract is." niet zo strikt gehanteerd wordt, maar dan rijst wel de vraag wat dan de echte regel is. Er staat ook "Indien NS dat vraagt moet u kunnen bewijzen dat de personen voor wie u een abonnement tegen gereduceerd tarief heeft afgesloten, Gezinsleden zijn.", maar omdat het allemaal niet zo zwartwit blijkt te liggen kan NS het je dus niet kwalijk nemen als je de definitie op een andere manier hebt opgerekt dan NS acceptabel vindt.
Reputatie 6
Badge +2
Het is uiteraard mogelijk om meerdere abonnementen per adres te bestellen.
De vraag gaat over een bij-abonnement.

Reageer