Bijabonnementen

Reputatie 6
Badge +2
Naslagtopic

(zoals bij elk topic staat de meest actuele versie achteraan)

Bij de volgende abonnementen kan men tegen gereduceerd tarief (Kids Vrij: gratis) bijabonnementen afsluiten:

Hoofdabonnement Altijd Vrij: bijabonnementen Dal Vrij of Weekend Vrij, maximaal 4 in totaal, voor Gezinsleden
Hoofdabonnement Dal Vrij: maximaal één bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij voor een Gezinslid
Hoofdabonnement Weekend Vrij: maximaal één bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij voor een Gezinslid
Hoofdabonnement Dal Voordeel, Altijd Voordeel Jaar, Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij Jaar, Traject Vrij Jaar, Grensabonnement Jaar: maximaal 3 bijabonnementen Kids Vrij voor kinderen en kleinkinderen van de houder van het hoofdabonnement, van 4 t/m 11 jaar, met dien verstande dat het totale aantal bijabonnementen bij Altijd Vrij niet meer dan 4 bedraagt.

Gezinsleden: Natuurlijke personen die wonen op het adres van de aanvrager van een Abonnement en van wie deze aanvrager de ouder, voogd, echtgenoot, geregistreerd partner of partij bij een notarieel samenlevingscontract is.

De prijs van een bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij is gelijk aan de 65-plusprijs van het betreffende hoofdabonnement:

Dal Vrij € 42 per maand (i.p.v. € 99) (2e klas) of € 99 per maand (i.p.v. € 172) (1e klas).

Weekend Vrij € 20 per maand (i.p.v. € 40) (2e klas) of € 40 per maand (i.p.v. € 65) (1e klas).

Voor iemand van 65 jaar of ouder is de prijs van een hoofd- en een bijabonnement dus gelijk. Een verschil is dat een bijabonnement na een jaar vanzelf afloopt, en dat een bijabonnement door de houder van het hoofdabonnement geregeld en betaald wordt.

14 reacties

Naslagtopic

(zoals bij elk topic staat de meest actuele versie achteraan)

Bij de volgende abonnementen kan men tegen gereduceerd tarief (Kids Vrij: gratis) bijabonnementen afsluiten:

Hoofdabonnement Altijd Vrij: bijabonnementen Dal Vrij of Weekend Vrij, maximaal 4 in totaal, voor Gezinsleden
Hoofdabonnement Dal Vrij: maximaal één bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij voor een Gezinslid
Hoofdabonnement Weekend Vrij: maximaal één bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij voor een Gezinslid
Hoofdabonnement Dal Voordeel, Altijd Voordeel Jaar, Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij Jaar, Traject Vrij Jaar, Grensabonnement Jaar: maximaal 3 bijabonnementen Kids Vrij voor kinderen en kleinkinderen van de houder van het hoofdabonnement, van 4 t/m 11 jaar, met dien verstande dat het totale aantal bijabonnementen bij Altijd Vrij niet meer dan 4 bedraagt.

Gezinsleden: Natuurlijke personen die wonen op het adres van de aanvrager van een Abonnement en van wie deze aanvrager de ouder, voogd, echtgenoot, geregistreerd partner of partij bij een notarieel samenlevingscontract is.

De prijs van een bijabonnement Dal Vrij of Weekend Vrij is gelijk aan de 65-plusprijs van het betreffende hoofdabonnement:

Dal Vrij € 42 per maand (i.p.v. € 99) (2e klas) of € 99 per maand (i.p.v. € 172) (1e klas).

Weekend Vrij € 20 per maand (i.p.v. € 40) (2e klas) of € 40 per maand (i.p.v. € 65) (1e klas).

Voor iemand van 65 jaar of ouder is de prijs van een hoofd- en een bijabonnement dus gelijk. Een verschil is dat een bijabonnement na een jaar vanzelf afloopt, en dat een bijabonnement door de houder van het hoofdabonnement geregeld en betaald wordt.
. Wat voor gezinsleden betreft moet je wel goed over na denken om het aan te vragen, zeker als je kinderen via studiefinanciering een gratis studenten ov chipkaart abonnement krijgt, is dit een misstap. Als je kind in het Hoger onderwijs zit is dit niet van toepassing. Je krijgt wanneer je kind plotseling een gratis studenten ov chipkaart krijgt namelijk geen restitutie als je voor je kind een gezinslid voor hebt aangevraagd.
Reputatie 6
Badge +2
Weekend Vrij is wel goed te combineren met het Studentenreisproduct Week.
Weekend Vrij is wel goed te combineren met het Studentenreisproduct Week. Dat zou eventueel wel goed kunnen combineren, maar niet als je studenten ov chipkaart alleen in het weekend geldig is. Dan heb je door de weeks niets. Ik heb zelf een weekend vrij abonnement. Maar studeren doe ik allang niet meer, al hoewel ik nog wel zin heb om een Engelse les te volgen met zo n opfriscursus. Maar ben je uitgestudeerd? Dan hebben de mensen die net zijn uitgestudeerd nog weinig geld en de NS adviseert hun dan om een Dal Voordeel abonnement te nemen. Maar dat is per persoon verschillend of je minder of vaker en qua afstanden je met de trein reist.
Ik heb nog een voordeeluren abonnement. Mag ik daar ook kidvrij bij aanschaffen (gratis)?
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb nog een voordeeluren abonnement. Mag ik daar ook kidvrij bij aanschaffen (gratis)?
Nee, alleen bij bovengenoemde hoofdabonnementen.
Reputatie 6
Badge +2
De definitie van Gezinsleden boven blijkt rekbaar, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/bijabonnement-voor-zoon-op-ander-adres-3803.
Nee, alleen bij bovengenoemde hoofdabonnementen.

Das toch raar, voordeeluren abonnement is toch ook een abonnement?!
Badge +3
Elk abonnement kent zijn eigen voorwaarden. NS biedt Kids Vrij alleen gratis aan bij de nieuwe abonnementen en hoopt zo houders van een Voordeelurenabonnement te verleiden over te stappen naar Dal Voordeel. Dat kunt u ook doen, maar dan verliest u wel uw korting in de middagspits, in juli, augustus en de laatste week van het jaar voor 9:00. Maar u mag dan wel weer voor 6:30 met korting op pad.

Wilt u uw Voordeelurenabonnement behouden, dan kunt u Kids Vrij aanschaffen voor 15 euro.
Mijn zusje is al maanden bezig om een bijabonnement te bestellen. Steeds lukt het niet. Er verschijnt steeds maar weer een pop-up met een foutmelding. Ze heeft via Facebook jullie te bereiken en werd gevraagd om later nog eens te proberen. Ze is naar een loket op het station geweest en werd steeds terug naar de NS site gestuurd. Mijn zus heeft een dal vrij abonnement en wil er een voor haar partner bij bestellen, waarom lukt dit niet via jullie site?!
Mocht je beschikken over de gegevens van je zusje, zou je me dan een privébericht willen sturen, Pei? Dan los ik het zo snel mogelijk voor haar op.
Badge +3
een bijabonnement na een jaar vanzelf afloopt
Dit is sinds 19 juli 2014 gewijzigd, zo is terug te vinden in de veel gestelde vragen op deze pagina.

Hoe verleng ik mijn Bijabonnement na het eerste jaar?

Heeft u dit Bijabonnement aangeschaft voor 19 juli 2014?
Dan verloopt uw Bijabonnement automatisch na één jaar. U krijgt hierover een bericht. Wilt u blijven gebruik maken van het Bijabonnement? Vraagt u dan uiterlijk 2 weken voor afloop een nieuw Bijabonnement aan in Mijn NS.

Heeft u dit Bijabonnement aangeschaft op of na 19 juli 2014?
Dan loopt dit abonnement automatisch door. U krijgt hierover een bericht. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.
Klopt inderdaad Tochjo, bedankt voor de nuttige aanvulling!
Reputatie 7
Badge +4
Zou zoiets niet in een apart topic kunnen waarbij NS het forum op de hoogte brengt? Tochjo las dit nu en vertelde het, waarvoor hulde, maar het is ook hier mensen ontgaan. Als de voorwaarden ergens worden aangepast dan zou dat hier ook door NS meegedeeld moeten worden.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, kunnen de moderatoren misschien intern regelen dat ze van veranderingen op de hoogte gehouden worden, en die dan op het forum posten?

Reageer