beantwoord

Binnen 20 uur een persoonlijke OV-chipkaart met Dalvoordeel?

• 9 januari 2018
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Daarnet ontdekte ik dat ik graag morgen om 9:15 wil gaan reizen met Dalvoordeel. Ik bezit een anonieme OV-chipkaart, en ik ben in Breda. Is er enige kans dat ik vandaag op het station (of op een andere wijze) een persoonlijke OV-chipkaart bemachtig met Dalvoordeel?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 9 januari 2018, 11:44

Nee, dat gaat niet lukken. Zelfs wanneer je zelf betaalt voor de chipkaart (via ov-chipkaart.nl) duurt het ca. 3 werkdagen voordat je de pas in huis hebt. Met een gratis kaart bij aankoop van het abonnement duurt het 7 dagen.

Het is met de anonieme chipkaart wel mogelijk om met een andere abonnementhouder met korting samen te reizen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Nee, dat gaat niet lukken. Zelfs wanneer je zelf betaalt voor de chipkaart (via ov-chipkaart.nl) duurt het ca. 3 werkdagen voordat je de pas in huis hebt. Met een gratis kaart bij aankoop van het abonnement duurt het 7 dagen.

Het is met de anonieme chipkaart wel mogelijk om met een andere abonnementhouder met korting samen te reizen.
Welkom op het Serviceforum. TonBil

Wat Gert-Jan aangeeft klopt inderdaad. Het kopen van een abonnement aan het loket is alleen mogelijk als je al een persoonlijke OV-chipkaart in je bezit hebt. Aan het loket kunnen geen persoonlijke OV-chipkaarten worden verstrekt. De kaart los bestellen voor € 7,50 via deze site en dan een abonnement afsluiten zodra je de kaart in huis hebt (deze kan dan direct ingaan) is de snelste manier om in het bezit te komen van een abonnement. Maar morgenvroeg 9.15 uur is niet haalbaar. Je zou eens kunnen kijken in de Spoordeelwinkel of daar een voordelige optie voor je bij staat.
Dank voor de reacties. Ik heb de teleurstelling inmiddels verwerkt.

Reageer