beantwoord

Blokering voordeelurenkaart

• 30 augustus 2016
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

Vorig jaar ben ik verhuisd en heb dit vanwege een Duits adres keurig telefonisch doorgegeven aan NS.
Ik heb al jaren een voordeelurenkaart en na mijn inziens nooit een betalingsachterstand gehad.
Het bedrag werd altijd automatisch afgeboekt van mijn Nederlandse rekening.
Omdat ik alles nu doe via mijn Duitse rekening stond er dit jaar waarschijnlijk niet genoeg geld op deze rekening.

Begin augustus bleek in 1 keer dat mijn voordeelurenkaart was geblokkeerd.
Alle informatie hierover is dus gestuurd naar mijn oude adres.
Kreeg alleen het telefoonnummer van syncasso, zonder verdere informatie ( dossier nummer ).
Heb op aanraden van syncasso het volledige bedrag plus de incassokosten gelijk betaalt en bezwaar gemaakt tegen de incassokosten. Volgens syncasso zou ns dan zo spoedig mogelijk de blokkade opheffen.

Nu blijkt dit niet te kunnen en zou ik een gedeeltelijke restitutie van het inmiddels betaalde bedrag krijgen ( niet de incassokosten ).
Inmiddels vele chats verder word na een maand nu eindelijk het verzoek tot uitbetaling aan mij de deur uit gedaan.

Inmiddels heb ik een nieuwe OV Chipkaart aangeschaft a 7,50 euro en moet dus een nieuwe voordeelurenkaart bestellen.
Het probleem is dat ik daarmee niet meer onder de voorwaarden van mijn oude kaart kan reizen.
Mijn voordeelurenkaart was vanaf 9.00 geldig en het weekend de hele dag.
De nieuwe kaart geeft tussen 16.00 uur en 18.30 uur geen korting.

Ik heb een doorlopend abonnement onder de oude voorwaarden wat mijn inziens nog niet is beeindigd.
NS heeft mij dat niet mede gedeeld.
Kunt u mij vertellen of er een mogelijkheid is om bezwaar te maken, of heeft dat totaal geen zin ?
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 augustus 2016, 16:12

Hi vojaze! Welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend dat je oude Voordeelurenabonnement is beëindigd vanwege het mislukken van de betaling. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen.

EDIT: Vojaze heeft inmiddels contact met ons gehad via de Live Chat waarbij hem een tegemoetkoming is gegeven in de aanschaf van een Dal Voordeel abonnement.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Kunt u mij vertellen of er een mogelijkheid is om bezwaar te maken, of heeft dat totaal geen zin ?

Dit kunt u natuurlijk altijd doen, een moderator kan op dit forum meelezen en kijken wat hij of zij nog voor u kan betekenen, maar de kans dat u het oude voordeelurenabbonement nog terugkrijgt op de nieuwe kaart, acht ik nihil, deze worden namelijk al jaren niet meer verkocht, dus ik acht het ook niet mogelijk dat ze die nog kunnen activeren.
Hi vojaze! Welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend dat je oude Voordeelurenabonnement is beëindigd vanwege het mislukken van de betaling. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen.

EDIT: Vojaze heeft inmiddels contact met ons gehad via de Live Chat waarbij hem een tegemoetkoming is gegeven in de aanschaf van een Dal Voordeel abonnement.

Reageer