beantwoord

Boete studentenreisproduct

• 14 mei 2014
  • 3 reacties
  • 3905 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik heb een vraag m.b.t. het studentenreisproduct.

In augustus 2012 heeft mijn vriend zijn studie afgerond en sindsdien heeft hij geen recht meer op studiefinanciering en gratis reizen. In augustus zijn wij naar het Centraal Station in Groningen gegaan, om het studentenreisproduct stop te zetten. Op dit moment stond er geen studentenreisproduct op de OV-chipkaart en dus kon dit ook niet stopgezet worden. Wij zijn toen naar een medewerker gegaan en deze heeft ons verteld dat er geen geen studenten reisproduct op stond en dat wij ook niks stop konden zetten en dat we beter naar DUO konden gaan. Wij zijn toen naar DUO gegaan en deze heeft ons weer doorverwezen naar de NS. De NS heeft toen gezegt dat er geen reisproduct op de kaart stond en dat dat dus klaar is.

Op 19 februari 2013 kreeg mijn vriend een rekening van DUO van €1100,-. Dit omdat het studentenreisproduct niet is stopgezet. Uiteindelijk hebben wij hier bezwaar tegen gemaakt en zijn we van het kastje naar de muur gestuurd. Wij hebben toen weer verklaard dat er geen studentenreisproduct op de kaart stond, dus dat er ook niks stopgezet kon worden. Volgens DUO lag dit probleem bij de NS, aangezien er volgens hun wel een studentenreisproduct op de kaart stond. Vervolgens weer ingelogd op het studentenreisproductaccount en weer stond er geen product op. DUO heeft toen het product volgens hun stopgezet, wat nu blijkbaar wel ineens kan, maar de rekening moesten wij wel betalen.

Wij hebben bezwaar gemaakt en uiteindelijk kwam er een aanmaning. Deze hebben we betaald om erger te voorkomen. Hierna hebben we brieven verstuurd naar de NS, maar tot op heden niks gehoord. Toevallig logt mijn vriend net in op studentenreisproduct en nu staat er wél een studentenreisproduct op de kaart (2 jaar na dato terwijl het product is stopgezet).

Nu willen wij dat dit probleem een keer opgelost wordt, aangezien die €1100 volgens ons onterecht is betaald. Wat kunnen wij hier nu het beste aan doen? Wij hebben bewijs (printscreen van begin februari) dat het studentenreisproduct voor de bekeuring niet op de kaart heeft gestaan, maar alle organisaties wijzen naar elkaar.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 14 mei 2014, 19:39

Beste xxlizzie,

Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik begrijp dat dit niet prettig is, maar het studentenreisproduct is geen product van ons en wij schrijven deze boetes ook niet uit. Hiervoor zul je toch bij DUO moeten zijn.

Toch wil ik wel intern een melding maken, maar hier kan wat tijd overheen gaan. Mijn advies is dan ook om én nogmaals contact op te nemen met DUO én mij een privé bericht te sturen via dit forum met je persoonsgegevens, zoals: naam, geboortedatum, postcode, huisnummer en telefoonnummer + nogmaals een toelichting van de situatie.

Ik heb je daarnaast topic verplaatst naar het topic Abonnementen, zodat het beter vindbaar is.

Vriendelijke groet,
Laura
Bekijk origineel

3 reacties

Beste xxlizzie,

Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik begrijp dat dit niet prettig is, maar het studentenreisproduct is geen product van ons en wij schrijven deze boetes ook niet uit. Hiervoor zul je toch bij DUO moeten zijn.

Toch wil ik wel intern een melding maken, maar hier kan wat tijd overheen gaan. Mijn advies is dan ook om én nogmaals contact op te nemen met DUO én mij een privé bericht te sturen via dit forum met je persoonsgegevens, zoals: naam, geboortedatum, postcode, huisnummer en telefoonnummer + nogmaals een toelichting van de situatie.

Ik heb je daarnaast topic verplaatst naar het topic Abonnementen, zodat het beter vindbaar is.

Vriendelijke groet,
Laura
Hallo, ik heb 30 jullie mijn studenten reis bij een ophaal automaat in alkmaar stion opgezegt .en na die dautum reisde ik niet met mij ov to augustus waaneer ik moest met mijn ov naar mijn school gaan bij het uitcheken was mijn ov studenten reis niet gestoopt.ik heb duo gebeld ze hebben geegd dat ik moet ov vraagen voor eeen bewijs en ov zij wij kunnen niet zien dat wie bij ophaalautomat gestoopt heeft
Ik ging naar heerghowaard bij ophaalautomat daar heb ik nog een keer gestoopt en voor de terugreis ws wel gestoopt.nu moet ik €800 betaalen .en ik kan niet dit geld betaalen !wat moet ik doen
Hallo Rosh, zoals mijn collega al aangaf zal je hiervoor toch echt even contact met de DUO moeten opnemen. Wij gaan zelf niet over de aanvraag, het ophalen of stopzetten van je studentenreisproduct. Je kan de contactgegevens van de DUO hier vinden.

Reageer