beantwoord

BTM Vrij abonnement

Reputatie 1
Op dit moment ben ik in het bezit van een BTM vrij abonnement naast mijn Dal Vrij abonnement.

Ik ben 1 van de abonnementhouders die nog het BTM vrij abonnement tegen een gereduceerd bedrag van EUR 54,05 per maand betaal, terwijl dit nu op de site EUR 230,50 per maand kost.
Binnenkort is het al weer een jaar geleden zijn.
Wat ga ik na een jaar per maand betalen? EUR 54,05 per maand of EUR 230,50 per maand na 1e jaar?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 mei 2016, 20:58

Voor het nieuwe abonnementsjaar kunnen wij Bus Tram Metro Vrij niet voor deze lage prijs aanbieden. Wij gaan ervan uit dat Bus Tram Metro Vrij dan niet langer interessant is. Wij zullen daarom het Dal Vrij abonnement verlengen zonder Bus Tram Metro Vrij. Ten tijde van de verlenging van het abonnement ontvangen betreffende klanten van ons nogmaals bericht.

Bekijk origineel

114 reacties

Bericht verwijderd.
Badge +3
Het gaat hier niet om een zakelijk abonnement. Is het gegeven antwoord dan alsnog correct? Bij prijsverhogingen van een hoofdabonnement geldt namelijk dat consumenten wel de hogere prijs gaan betalen zodra het nieuwe contractjaar ingaat.
Reputatie 1
Tochjo schreef:

Het gaat hier niet om een zakelijk abonnement. Is het gegeven antwoord dan alsnog correct? Bij prijsverhogingen van een hoofdabonnement geldt namelijk dat consumenten wel de hogere prijs gaan betalen zodra het nieuwe contractjaar ingaat.

Het hoofdabonnement, Dal Vrij 1e klasse, is in december 2015 in gegaan.
Het BTM vrij abonnement is in juli 2015 ingegaan. Er zit bij het BTM vrij abonnement geen einddatum. Bij inchecken in de bus, tram of metro geeft mijn ov chipkaart een einddatum 31-12-2029 aan 😛
Ik heb het nog eens nagevraagd en ik heb de reactie van Janou verwijderd. Bedankt voor het doorvragen, Tochjo 🙂 Dit is een particulier abonnement en na een jaar wordt het bedrag verhoogd. Je zal hier te zijner tijd ook van op de hoogte worden gesteld.
Reputatie 6
Badge +2
Iris NS schreef:

Ik heb het nog eens nagevraagd en ik heb de reactie van Janou verwijderd. Bedankt voor het doorvragen, Tochjo 🙂 Dit is een particulier abonnement en na een jaar wordt het bedrag verhoogd. Je zal hier te zijner tijd ook van op de hoogte worden gesteld.

Dat is in strijd met de door NS gedane toezegging (https://twitter.com/NS_online/status/671369613570109441, zie ook de niet weersproken samenvatting onderaan https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201/index2.html#post130718).
Reputatie 1
Top Dennis dat je hierop reageert. Iris NS, dit is dus in strijd met de door NS gedane toezegging.

Het betreft een doorlopend contract met een prijs van 54,05 per maand. De BTM vrij abonnement bij een Altijd Vrij of OV vrij abonnement is nu 54,70 per maand.
Ik ga ervan uit dat ik vanaf 1 juli 2016 dan ook 54,70 per maand ga betalen i.p.v. 230,50 per maand.

een prijsverhoging na 1 jaar met meer dan 400% lijkt mij toch echt niet realistisch!!
Reputatie 6
Badge +2
Overigens geldt volgens mij de nieuwe prijs, die dus € 54,70 per maand zou moeten zijn, vanaf de jaarlijkse vervaldatum van het hoofdabonnement, dus bij jou vanaf december. Dat moet staan in de email ''Aankondiging verlenging NS-abonnement''.
Reputatie 1
Dennis schreef:

Overigens geldt volgens mij de nieuwe prijs, die dus € 54,70 per maand zou moeten zijn, vanaf de jaarlijkse vervaldatum van het hoofdabonnement, dus bij jou vanaf december. Dat moet staan in de email ''Aankondiging verlenging NS-abonnement''.

prijsverhoging van 0,65 cent, vind ik acceptabel, maar opeens 230,50 per maand betalen, dat ben ik niet van plan.
Het kleine groepje reizigers met de combinatie Dal Vrij en BTM Vrij voor de lage prijs konden hier het eerste jaar gebruik van maken maar na de verlenging is dit niet meer mogelijk. Ik zie dat dit op Twitter anders is aangegeven maar na het eerste jaar wordt de prijs verhoogd van BTM Vrij. Wat Iris schreef is dus correct.
Reputatie 1
Dan zeg ik het abonnement op, maar ik heb nog steeds geen bericht gehad voor een contract verlenging.
Ik ga echt geen 230.50 per maand betalen.

het betreft een doorlopend contract. er zit geen einddatum op. Dit is een fout die door ns gemaakt is voor wat betreft de prijs.Ik ga niet opeens 400% meer betalen voor dat abonnement. Ik ben niet gek!!
Reputatie 6
Badge +2
nsfreak2011 schreef:

Dan zeg ik het abonnement op, maar ik heb nog steeds geen bericht gehad voor een contract verlenging.

het betreft een doorlopend contract. er zit geen einddatum op. Dit is een fout die door ns gemaakt is voor wat betreft de prijs.Ik ga niet opeens 400% meer betalen voor dat abonnement. Ik ben niet gek!!

Vertel eerst nog eens wanneer je Dal Vrij is ingegaan, bovenaan noem je een datum na die waarop BTM Vrij is ingegaan.
Reputatie 6
Badge +2
LauraR NS schreef:

Het kleine groepje reizigers met de combinatie Dal Vrij en BTM Vrij voor de lage prijs konden hier het eerste jaar gebruik van maken maar na de verlenging is dit niet meer mogelijk. Ik zie dat dit op Twitter anders is aangegeven maar na het eerste jaar wordt de prijs verhoogd van BTM Vrij. Wat Iris schreef is dus correct.

Erg jammer dat een toezegging van NS zo onbetrouwbaar is.
Reputatie 1
Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Vertel eerst nog eens wanneer je Dal Vrij is ingegaan, bovenaan noem je een datum na die waarop BTM Vrij is ingegaan.

Dal vrij 1e klasse: ingangsdatum aug 2011: laatste ingangsdatum aug 2015, maar deze is opnieuw in december 2015 ingegaan, omdat ik een korting van 43 euro heb bedongen, omdat ik al een tijdje 172.00 per maand betaal en ns bied het abonnement voor 129.00 per maand.
BTM is juli 2015 in gegaan.
Reputatie 1
Dennis schreef:

LauraR NS schreef:

Erg jammer dat een toezegging van NS zo onbetrouwbaar is.

Inderdaad onbetrouwbaar met No Service.
Ik snap dat je hier niet blij mee bent nsfreak2011.

Het aanbieden van BTM Vrij in combinatie met Dal Vrij op deze manier was niet in overeenkomst met de afspraken die we hebben gemaakt met andere vervoerders. Met andere woorden, een vergissing van onze kant. We hebben dit ook weer aangepast. Klanten die in de tussentijd deze combinatie hebben aangeschaft zijn we tegemoet gekomen door de prijs niet direct weer aan te passen. Na het eerste jaar zullen deze klanten echter wel bericht van ons ontvangen over de verlenging van BTM Vrij en kan BTM Vrij alleen nog maar worden gebruikt i.c.m. Dal Vrij voor de reguliere prijs.
Reputatie 6
Badge +2
nsfreak2011 schreef:

Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Dal vrij 1e klasse: ingangsdatum aug 2011: laatste ingangsdatum aug 2015, maar deze is opnieuw in december 2015 ingegaan, omdat ik een korting van 43 euro heb bedongen, omdat ik al een tijdje 172.00 per maand betaal en ns bied het abonnement voor 129.00 per maand.

Als de jaarlijkse vervaldatum inderdaad nu in december is dan geldt dat volgens mij ook voor BTM Vrij.
Reputatie 1
Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Als de jaarlijkse vervaldatum inderdaad nu in december is dan geldt dat volgens mij ook voor BTM Vrij.

Ok, mocht de prijs dan opeens voor BTM 230.50 worden, dan zeg ik mijn abonnement bij ns op! 😳
Reputatie 6
Badge +2
LauraR NS schreef:

Ik snap dat je hier niet blij mee bent nsfreak2011.

Het aanbieden van BTM Vrij in combinatie met Dal Vrij op deze manier was niet in overeenkomst met de afspraken die we hebben gemaakt met andere vervoerders. Met andere woorden, een vergissing van onze kant. We hebben dit ook weer aangepast. Klanten die in de tussentijd deze combinatie hebben aangeschaft zijn we tegemoet gekomen door de prijs niet direct weer aan te passen. Na het eerste jaar zullen deze klanten echter wel bericht van ons ontvangen over de verlenging van BTM Vrij en kan BTM Vrij alleen nog maar worden gebruikt i.c.m. Dal Vrij voor de reguliere prijs.

De toezegging werd gedaan na het ontdekken van de vergissing. Het doen van de toezegging zonder die na te komen is een aparte kwestie bovenop de vergissing.
Reputatie 6
Badge +2
Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Dennis schreef:

nsfreak2011 schreef:

Het kan ook zijn dat de jaarlijkse vervaldatum met de prijsverlaging niet veranderd is. De jaarlijkse vervaldatum staat niet op de kaart, maar is te zien in Mijn NS en emails.
LauraR NS schreef:

Na het eerste jaar zullen deze klanten echter wel bericht van ons ontvangen over de verlenging van BTM Vrij en kan BTM Vrij alleen nog maar worden gebruikt i.c.m. Dal Vrij voor de reguliere prijs.

Is dat een standaardmailtje over abonnementsverlenging, of zit daar een duidelijke waarschuwing bij over de prijsverhoging van meer dan 400%?
Reputatie 6
Badge +2
Zonder tegenbericht verlengen, ook van BTM Vrij tegen de veel hogere prijs, zou belachelijk zijn.
Reputatie 1
Dennis schreef:

Zonder tegenbericht verlengen, ook van BTM Vrij tegen de veel hogere prijs, zou belachelijk zijn.

Klopt, nog een maandje loopt het jaarabonnement af. Ik zou raar vinden dat je dan opeens een prijsverhoging van 400% moet betalen. Of ze gaan uit van het Dal Vrij abonnement. Ik zie ook geen einddatum van het contract. Ook erg vreemd.

Ik heb zelfs meerdere keren gebeld naar NS en ze zeiden dat ik gewoon het bedrag van 54,05 per maand blijf betalen met eventuele prijsverhoging die jaarlijks plaatsvindt.
Voor het nieuwe abonnementsjaar kunnen wij Bus Tram Metro Vrij niet voor deze lage prijs aanbieden. Wij gaan ervan uit dat Bus Tram Metro Vrij dan niet langer interessant is. Wij zullen daarom het Dal Vrij abonnement verlengen zonder Bus Tram Metro Vrij. Ten tijde van de verlenging van het abonnement ontvangen betreffende klanten van ons nogmaals bericht.
Reputatie 1
waarom voor de altijd vrij dan wel? daar bieden jullie de btm vrij wel voor 54,70 per maand?
Reputatie 1
dan weet ik genoeg, eind van mijn gehele ns abonnement nadert. Dan maar lekker weer met de auto naar het werk.

Reageer