beantwoord

BTM Vrij abonnement



Toon eerste bericht

114 reacties

OV Vrij is één abonnement, maar bestaat uit twee producten:
1. Altijd Vrij, voor onbeperkt gebruik van de trein; én
2. Bus-Tram-Metro (BTM) Vrij Particulier, voor onbeperkt gebruik van de bus, tram en metro.
Reputatie 3
OV Vrij is één abonnement, maar bestaat uit twee producten:
1. Altijd Vrij, voor onbeperkt gebruik van de trein; én
2. Bus-Tram-Metro (BTM) Vrij Particulier, voor onbeperkt gebruik van de bus, tram en metro.


Kom dan ook tegemoet voor Dal vrij, voor onbeperkt gebruik van de trein; en
2 Bus-Tram-Metro (BTM) Vrij Particulier, desnoods voor de daluren.

Anders nadert het einde van het OV bij mij.
Reputatie 3
Voor het nieuwe abonnementsjaar kunnen wij Bus Tram Metro Vrij niet voor deze lage prijs aanbieden. Wij gaan ervan uit dat Bus Tram Metro Vrij dan niet langer interessant is. Wij zullen daarom het Dal Vrij abonnement verlengen zonder Bus Tram Metro Vrij. Ten tijde van de verlenging van het abonnement ontvangen betreffende klanten van ons nogmaals bericht.

Ook weer een ander antwoord dan wat Iris heeft beantwoord. Volgens mij weten jullie ook niet wat er gaat gebeuren.

Ik wacht gewoon rustig af. Mocht de prijs met 400% stijgen dan is einde NS!!🆒
Reputatie 1
Ik heb vandaag bericht gehad dat de prijs exorbitant omhoog gaat. Ik vraag me af of dat wettelijk gezien mag. Ik heb een abonnement voor onbepaalde tijd bij jullie afgesloten. De prijs was mijns inziens niet overduidelijk verkeerd, aangezien deze prijs ook bij Altijd Vrij geldt. Daarnaast hebben jullie mij expliciet aangegeven, zoals eerder in dit forumbericht is aangehaald (https://twitter.com/NS_online/status/671369613570109441) dat BTM Vrij tegen dezelfde prijs geldig blijft. Wat geeft jullie dan het wettelijk recht dat deze prijs zoveel verhoogd wordt?
Ook ik heb het bericht ontvangen. Daar ga ik overigens niet mee akkoord. Zie alle eerder genoemde argumenten.
Reputatie 1
Ik heb deze vraag ook uitgezet bij het OV Loket. Ik ben namelijk erg benieuwd in hoeverre dit een normale gang van zaken is.
Hoi tomgreep (en Tim Abrikoos). Dat jullie niet blij waren met het bericht snap ik. In dit topic is al meerdere malen aangegeven dat de prijsverhoogd zal worden en dat dit te maken heeft met de gemaakte afspraken met de andere vervoerders. In de voorwaarden staat aangegeven dat de prijzen mogen worden verhoogd maar dat klanten dan het recht hebben om het abonnement op te zeggen.
Reputatie 1
Dan handelen jullie in ieder geval op dat vlak al tegen de regels in. Het abonnement wordt namelijk automatisch stopgezet.
In dit geval hebben we er inderdaad voor gekozen BTM stop te zetten omdat de verhoging zo hoog is dat we ervan uit zijn gegaan dat klanten BTM niet voor deze prijs willen houden.

In dit topic wordt door jullie ook aangegeven dat jullie BTM niet voor deze prijs willen houden. De keuze vind ik daarom niet heel gek.
Reputatie 1
Deze reizigers geven ook aan dat ze het wel willen hebben voor de oorspronkelijke prijs. Alsnog snap ik niet waarom eerder is toegezegd dat deze prijs blijft. Belofte maakt schuld...
In dit geval hebben we er inderdaad voor gekozen BTM stop te zetten omdat de verhoging zo hoog is dat we ervan uit zijn gegaan dat klanten BTM niet voor deze prijs willen houden.

In dit topic wordt door jullie ook aangegeven dat jullie BTM niet voor deze prijs willen houden. De keuze vind ik daarom niet heel gek.


Ik tel welgeteld 1 persoon die aangeeft dat hij zijn abonnement zal beëindigen. Twee andere inclusief ik geven niet akkoord te gaan met de prijsverhoging, dat is geheel iets anders.

Je kunt rustig naar de voorwaarden wijzigen, daar zal ongetwijfeld een heleboel in staan. Netjes en keurig afgedekt door juristen. In jullie communicatie op twitter en treinreiziger hebben jullie echter geschreven dat klanten die het abonnement al hebben afgesloten dit op deze wijze kunnen verlengen. Dan verwacht ik niet dat ik alsnog een e-mail krijg waarin dit abonnement beëindigd gaat worden.
In dit geval hebben we er inderdaad voor gekozen BTM stop te zetten omdat de verhoging zo hoog is dat we ervan uit zijn gegaan dat klanten BTM niet voor deze prijs willen houden.

In dit topic wordt door jullie ook aangegeven dat jullie BTM niet voor deze prijs willen houden. De keuze vind ik daarom niet heel gek.


ik vind de keus van ns wel heel gek, waarom laat ns de klant niet de keus? dat lijkt mij een nette manier van doen
Reputatie 3
In de brief die verstuurd is, stond dat je nog een handeling moet verrichten bij het kaart automaat.

Welke gek verzint het om nog in de brief aan te geven dat de abonnementhouder zijn ov chipkaart nog een keer moet melden bij het NS kaartenautomaat. Er moet een bepaald product worden opgehaald.

Ik zeg vaarwel bij NS! BTM vrij wel automatisch stop, maar Dal Vrij die ook doorlopend is, gaat gewoon door.

Ik zou zeggen, pleur die 230,50 dan ook bij de altijd vrij abonnement. Wat is het verschil dan, tussen de altijd vrij en dal vrij?
Reputatie 6
Badge +2
Ik zou zeggen, pleur die 230,50 dan ook bij de altijd vrij abonnement. Wat is het verschil dan, tussen de altijd vrij en dal vrij?
Altijd Vrij 2e klas € 332 per maand.
Extra voor BTM Vrij € 54,70 per maand (korting € 175,80 per maand).

Je kan ook zeggen:

BTM Vrij € 230,50 per maand.
Extra voor Altijd Vrij 2e klas € 156,20 per maand (korting € 175,80 per maand).

NS wil blijkbaar, voor wat betreft het reizen in de trein, het reizen in de spits aantrekkelijk maken voor wie vaak met btm reist.
Reputatie 1
Je zou eerder verwachten dat er een dal vrij bus abonnement moet komen bij een dal vrij ns abonnement.

De bussen in de daluren zijn zo goed als leeg. Het probleem is dat het btm vrij geen spits en dal kent waardoor de reiziger weer de dupe wordt van een ongekend misgeschoten kennis van de mensen die dit niet voor elkaar kunnen krijgen. We leven al in 2016!!
Reputatie 6
Badge +2

NS wil blijkbaar, voor wat betreft het reizen in de trein, het reizen in de spits aantrekkelijk maken voor wie vaak met btm reist.

I.p.v. NS moet ik zeggen de vervoerders. Het kan ook komen door een gedachtenkronkel van de andere vervoerders.
Reputatie 2
Ook ik kreeg het bericht en ik kom er toch op uit dat een OV-vrij even duur is als een auto en dat alle ongemakken van het OV, zoals zondag een OV-fiets moeten nemen omdat de trams nog niet rijden niet opwegen tegen het prijsverschil:(.

Ik ging er vanuit dat het voor ons kleine groepje gelijk zou blijven aan het tarief van het OV-vrij supplement en vind deze omslag ook erg onsportief van NS:@. Want ik heb heel veel plezier van het abonnement en als er ook maar een mogelijkheid is blijf ik er gebruik van maken.

Ik zal er nog eens goed over nadenken, maar ik denk dat ik na november weinig goeds meer over heb over het OV. Want eerlijk is eerlijk dat vervoer met chauffeur iedere dag was tot nu toe geheel naar wens🆒...
Reputatie 3
klopt, ik overweeg ook om het OV op te zeggen na 8 jaar 1e klasse te reizen. Het wordt nu even duur als auto rijden en het scheelt mij dan enorm qua tijdsduur met de auto. Naar het werk 1 tot 1,5 uur onderweg, met de auto slechts 20 minuten (enkele reis). Ik kan dan gaan en staan wanneer ik wil. De vrijheid met de auto is toch groter dan het ov.

echt jammer dat ze niet iets kunnen bedenken voor de dal vrij reizigers tegen een aantrekkelijk bedrag.
De tarieven zijn een resultaat van afspraken in de diverse concessies, waarin OV-bedrijven rijden. Welke combinaties met BTM Vrij mogelijk zijn als hoofd- en bij-abonnement en het tarief van het BTM deel (BTM Vrij) van de hoofd- en bij-abonnementen van OV Vrij worden bepaald door de BTM-bedrijven en hun opdrachtgevers. De treinbedrijven gaan over de treinabonnementen. De prijs en combinatiemogelijkheden van het BTM abonnement wordt dus vast gesteld door de diverse regionale bus, tram- en metrovervoersbedrijven.
Reputatie 1
Dan nog steeds de vraag: waarom is door jullie expliciet beloofd dat het voor de lage prijs beschikbaar blijft, terwijl dat niet het geval is? Jullie hebben dus een pure leugen verspreid. Dat lijkt me niet echt eerlijk en netjes!

Nu heb ik helaas niet veel verstand van recht, maar volgens mij is dit gewoon een soort overeenkomst. Vanuit jullie bedrijf is iets toegezegd, dus moet dat nagekomen worden.
Reputatie 1
Klopt, volgens het rechtsysteem kan de overeenkomst ontbonden worden wanneer de abonnementhouder de overeenkomt opzegt. Het betreft een doorlopend abonnement.
Ik kan die vraag niet goed beantwoorden Tom. Als er klanten zijn die het willen aanvechten dan mag dat. Ik kan je niet meer informatie geven dan hierboven.
Reputatie 1
Klaas Jan, je bent toch van de ns. Dan moet je de vraag kunnen beantwoorden. Ns speelt nu een eenzijdig besluitvorming.
Reputatie 1
Johnny, hoe zeer ik het ook oneens met je ben over de prijsverhoging vind ik het niet geheel juist wat je nu zegt.

Klaas-Jan is een in mijn ogen gerespecteerd medewerker van de webcare-afdeling van NS (mede doordat hij vaak genoeg mijn vervelende vragen of opmerkingen behandelde op Twitter, sorry en dank je ^KJ :D). Hij weet absoluut veel, maar geen enkele medewerker kan alles weten. Wanneer het op iets specialistisch aankomt als een abonnement dat korte tijd voor een verkeerde prijs is aangeboden, waarbij andere medewerkers schijnbaar onjuist hebben verklaard dat de prijs hetzelfde blijft, vervolgens toch de prijs stijgt en wat dan weer leidt tot ontevreden klanten, wordt het al helemaal lastig. Hij geeft de informatie zoals hij die heeft en krijgt en kan als webcare-medewerker onmogelijk de taak van een juridisch adviseur op zich nemen. Is het niet omdat hij geen verdere informatie heeft, dan is het wel om op safe te spelen, om niet zomaar dingen te zeggen die later niet waar blijken te zijn. Ik vind het dan ook sterk dat hij juist aangeeft dat hij niet meer informatie kan geven.

Het forum zal dan nu ook wat betreft dit onderwerp alleen gebruikt kunnen worden als uitlaatklep voor onze frustratie. Aangezien dat niet nuttig is, kunnen we beter andere wegen bewandelen, zoals bijvoorbeeld het OV Loket inschakelen (wat ik bijvoorbeeld al heb gedaan zoals eerder aangegeven). Zij kunnen met de juiste contactpersonen van NS en hun expertise kijken of er iets aan te doen is of niet. Of het zin heeft, geen idee. Klaas-Jan kan er in ieder geval niets aan doen.
Reputatie 6
Badge +2
hoe zeer ik het ook oneens met je ben over de prijsverhoging (..)
Volgens mij bedoel je ''hoe zeer ik het ook net als jij oneens ben met NS over de prijsverhoging''.

Reageer