beantwoord

BTM Vrij abonnement

Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 1
Shit, ik dacht dat ik taalnazist was. Heel scherp, you made me smile! 😃
Reputatie 3
Hey Tom, al reactie ontvangen van OV Loket?
Tom, wat een mooie reactie. Ik ben het volledig met je eens, en het is fijn om dat ook eens van een klant/reiziger te horen. Dank je wel daarvoor, ook absoluut namens Klaas-Jan.
Reputatie 1
Jongens, slecht nieuws. Het OV Loket kan niets betekenen. Ze verwijzen me hiervoor door naar de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Hiervoor is het eerst noodzakelijk dat de klacht schriftelijk bij de Klantenservice van NS is ingediend (waar weer zo'n vier weken overheen gaan). Mochten ook zij geen juiste oplossing bieden, dan kan ik naar de Geschillencommissie. Dit kost dan € 27,50, maar wanneer we in het gelijk worden gesteld krijgen we dat terug.

Ik ga dus eerst de klacht schriftelijk bij NS indienen. Daarbij zal ik verwijzen naar hun voorwaarden die het mogelijk maken om de prijs zo extreem te verhogen, maar vooral ook naar de tweet waarin zij hebben toegezegd dat de prijs niet zou veranderen. Mijns inziens is deze tweet een overeenkomst (vergelijk het met een wettelijk geldende mondelinge overeenkomst) en daarom ben ik van mening ik dat NS zich hier aan moet houden.

Naar aanleiding van de reactie die ik op mijn klacht krijg, kijk ik wat ik verder ga doen. Wanneer iemand op de hoogte gehouden wil worden: meld je in een privébericht bij mij.
Reputatie 1
En als reactie op Sivan: Tja, jullie zijn ook allemaal mensen. Ik kan me niet voorstellen dat jullie niet je best doen voor dingen die binnen jullie macht liggen. Het imago van NS is bij velen natuurlijk niet al te goed, maar juist met zo'n forum doen jullie in ieder geval wel je best om er ook echt voor de klant te zijn. Vaak genoeg zie ik dat er snel wordt geholpen bij bijvoorbeeld onterecht afgewezen GTBV's, vragen over specifieke tickets, of dat jullie uit coulance geld teruggeven. Sommige zaken echter, zoals deze, gaan nou eenmaal verder dan wat jullie kunnen, en daar heb ik begrip voor.
Mijn eerste bezwaar naar de NS is vandaag de deur uit gegaan.
Reputatie 3
Mijn bezwaar naar de NS is ook inmiddels de deur uit gegaan.
Reputatie 3
Jongens, slecht nieuws. Het OV Loket kan niets betekenen. Ze verwijzen me hiervoor door naar de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Hiervoor is het eerst noodzakelijk dat de klacht schriftelijk bij de Klantenservice van NS is ingediend (waar weer zo'n vier weken overheen gaan). Mochten ook zij geen juiste oplossing bieden, dan kan ik naar de Geschillencommissie. Dit kost dan € 27,50, maar wanneer we in het gelijk worden gesteld krijgen we dat terug.

Nog nieuws?

Ik ga dus eerst de klacht schriftelijk bij NS indienen. Daarbij zal ik verwijzen naar hun voorwaarden die het mogelijk maken om de prijs zo extreem te verhogen, maar vooral ook naar de tweet waarin zij hebben toegezegd dat de prijs niet zou veranderen. Mijns inziens is deze tweet een overeenkomst (vergelijk het met een wettelijk geldende mondelinge overeenkomst) en daarom ben ik van mening ik dat NS zich hier aan moet houden.

Naar aanleiding van de reactie die ik op mijn klacht krijg, kijk ik wat ik verder ga doen. Wanneer iemand op de hoogte gehouden wil worden: meld je in een privébericht bij mij.
Reputatie 2
Helaas hier ook nog geen reactie van NS..
Reputatie 3
Geen reacties van NS neem ik aan.
Nou, ik heb het BTM vrij opgezegd en heb straks alleen nog een Dal vrij Abonnement.
Daarnaast heb ik een business card traject vrij abonnement met budgetzeker BTM Medium.
Nu kan ik dus onbeperkt met bus, tram en metro met m'n business card en met de trein reis ik 1e klas dal vrij :P
Het traject vrij op de business card is helaas overbodig, tenzij ik in de spits een keer naar huis moet gaan.
Reputatie 6
Badge +2
Nou, ik heb het BTM vrij opgezegd en heb straks alleen nog een Dal vrij Abonnement.
Daarnaast heb ik een business card traject vrij abonnement met budgetzeker BTM Medium.
Nu kan ik dus onbeperkt met bus, tram en metro met m'n business card en met de trein reis ik 1e klas dal vrij :P
Het traject vrij op de business card is helaas overbodig, tenzij ik in de spits een keer naar huis moet gaan.

Dat is dus naast Dal Vrij minimaal € 55 per maand voor Traject Vrij en € 65 per maand voor BudgetZeker BTM Medium, dus samen wel een stuk duurder dan BTM Vrij was. En bij veel gebruik van btm wordt het na een jaar BudgetZeker BTM Large van € 99 per maand. Voor zover de werkgever dit betaalt hoeft dit overigens voor de werknemer geen probleem te zijn.
bijdragevandennis
Reputatie 3

Dat is dus naast Dal Vrij minimaal € 55 per maand voor Traject Vrij en € 65 per maand voor BudgetZeker BTM Medium, dus samen wel een stuk duurder dan BTM Vrij was. En bij veel gebruik van btm wordt het na een jaar BudgetZeker BTM Large van € 99 per maand.
bijdragevandennis

Traject Vrij + Budgetzeker BTM Medium zijn voor kosten van de werkgever. Ik mag onbeperkt bus, tram en metro gebruiken. Mocht ik boven de maximum zitten, dan zal dit omgezet worden naar Large.
Dal Vrij 1e klasse abonnement van 129 euro per maand, is mijn eigen privé abonnement. Maar deze zal ik ook voor woon werk verkeer gaan gebruiken wanneer ik in de daluren kan inchecken. Weekend gebruik dal vrij natuurlijk 🙂
Reputatie 3
Als ik BTM vrij abonnement op mijn particuliere ov chipkaart erop had laten staan was ik
129 euro per maand voor dal vrij 1e klasse, 230,50 euro per maand voor btm vrij = 359,50 per maand.
Daarnaast zou ik eventueel in de spits de volle prijs 1e klasse moeten betalen wanneer ik naar huis ga of kiezen om met de bus terug naar huis moeten reizen.

Nu ben ik slechts 129 euro maand kwijt en kan ik onbeperkt 1e klasse reizen met bus tram en metro door heel nederland.
Reputatie 6
Badge +2
Wie veel btm-kosten heeft kan dus geld besparen door ondernemer te worden, ook al moet hij dan Traject Vrij (eventueel het goedkoopste traject) + Budgetzeker BTM zelf betalen.
bijdragevandennis
Reputatie 3
Wie veel btm-kosten heeft kan dus geld besparen door ondernemer te worden.
bijdragevandennis

ik vind raar dat er bij een business card aanzienlijk lager bedrag aan btm betaald wordt.
budgetzeker btm medium zit op 784 euro per jaar, het eerste jaar mag je onbeperkt reizen met bus, tram en metro, terwijl je bij een particulier abonnement btm vrij 230,50 per maand kwijt bent. dat is bijna 2800 euro per jaar, dus ongeveer 2000 euro per jaar duurder bij een particulier abonnement.
Reputatie 6
Badge +2
Wie veel btm-kosten heeft kan dus geld besparen door ondernemer te worden.
ik vind raar dat er bij een business card aanzienlijk lager bedrag aan btm betaald wordt.
budgetzeker btm medium zit op 784 euro per jaar, het eerste jaar mag je onbeperkt reizen met bus, tram en metro, terwijl je bij een particulier abonnement btm vrij 230,50 per maand kwijt bent. dat is bijna 2800 euro per jaar, dus ongeveer 2000 euro per jaar duurder bij een particulier abonnement.

Ja, de vervoerders zijn raar aan het rommelen met de btm-prijzen.
bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
In de brief die verstuurd is, stond dat je nog een handeling moet verrichten bij het kaart automaat.

Welke gek verzint het om nog in de brief aan te geven dat de abonnementhouder zijn ov chipkaart nog een keer moet melden bij het NS kaartenautomaat. Er moet een bepaald product worden opgehaald.

Er stond in de brief dat je dit van tevoren kon doen, en dat BTM Vrij dan nog tot de jaarlijkse vervaldatum zou werken.

Gelukkig heb ik daar niet op vertrouwd, en dit pas gedaan na het laatste gebruik op de dag voor de vervaldatum, want BTM Vrij was door deze handeling gelijk helemaal verdwenen van de kaart. bijdragevandennis
Reputatie 1
Bij mij bleef het wel werken, dus ik weet niet waarom dat verschilt. Wel raar: ik heb eind september per brief een klacht hierover opgestuurd, maar ik heb nog steeds geen antwoord. Vind het wel belachelijk dat dit zo lang duurt.
Reputatie 3
In de brief die verstuurd is, stond dat je nog een handeling moet verrichten bij het kaart automaat.

Welke gek verzint het om nog in de brief aan te geven dat de abonnementhouder zijn ov chipkaart nog een keer moet melden bij het NS kaartenautomaat. Er moet een bepaald product worden opgehaald.

Er stond in de brief dat je dit van tevoren kon doen, en dat BTM Vrij dan nog tot de jaarlijkse vervaldatum zou werken.

Gelukkig heb ik daar niet op vertrouwd, en dit pas gedaan na het laatste gebruik op de dag voor de vervaldatum, want BTM Vrij was door deze handeling gelijk helemaal verdwenen van de kaart. bijdragevandennis

De BTM vrij heb ik van te voren stop gezet, want mijn werkgever wilde geen 230,50 per maand betalen, naast mijn dal vrij abonnement. Ik heb nu een Business Card van m'n werkgever gekregen met daarop een BTM Zakelijk Medium. Dit kost op jaarbasis voor de BTM 784 euro voor de werkgever ipv 230,50 per maand particulier. Ik mag dan onbeperkt reizen in alle bussen, trams en metro 😛. Dus ik ga weer vrolijk verder met gratis reizen 😛
Reputatie 3
Bij mij bleef het wel werken, dus ik weet niet waarom dat verschilt. Wel raar: ik heb eind september per brief een klacht hierover opgestuurd, maar ik heb nog steeds geen antwoord. Vind het wel belachelijk dat dit zo lang duurt.

betaal je dan de volle mep, Tomgreep?
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij bleef het wel werken, dus ik weet niet waarom dat verschilt.
Misschien omdat het de laatste dag was. NS heeft soms moeite ''tot'' en ''tot en met'' uit elkaar te houden bij geldigheidstermijnen. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
BTM Vrij was door deze handeling gelijk helemaal verdwenen van de kaart.
Dat was volgens de kaartautomaten 1xx en 2xx. Op de 3xx bleek het er nog op te staan, maar wel met al op de laatste dag van geldigheid de aanduiding ''ongeldig''. bijdragevandennis
Reputatie 1

betaal je dan de volle mep, Tomgreep?

Nee, i.v.m. met mijn werk ben ik overgestapt op Altijd Vrij. Maar een antwoord met uitleg had ik wel fair gevonden.
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij bleef het wel werken, dus ik weet niet waarom dat verschilt.
Misschien omdat (..)

Of het heeft ermee te maken dat tussen het klaarzetten van deactivatie BTM Vrij met vervaldatum 31-12-2029 en activatie BTM Vrij met eerdere vervaldatum, en het ophalen daarvan, mijn OV-chipkaart is vernieuwd. Misschien moet je wat klaarstaat eerst ophalen op je oude kaart voordat die wordt vernieuwd. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
BTM Vrij was door deze handeling gelijk helemaal verdwenen van de kaart.
Dat was volgens de kaartautomaten 1xx en 2xx. Op de 3xx bleek het er nog op te staan, maar wel met al op de laatste dag van geldigheid de aanduiding ''ongeldig''.

Het staat er trouwens wel vreemd:

''Geldig: [..] t/m 01-01-2030 (Ongeldig)'' bijdragevandennis

Reageer