beantwoord

BTM Vrij abonnement

Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 6
Badge +2
BTM Vrij was door deze handeling gelijk helemaal verdwenen van de kaart.
Dat was volgens de kaartautomaten 1xx en 2xx. Op de 3xx bleek het er nog op te staan, maar wel met al op de laatste dag van geldigheid de aanduiding ''ongeldig''.

Het staat er trouwens wel vreemd:

''Geldig: [..] t/m 01-01-2030 (Ongeldig)''

Volgens ov-chipkaart.nl was het product (dat daar de naam ''600'' heeft) overigens geldig tot en met 31-12-2029. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Voor nog een probleem met BTM Vrij zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/klasse-wissel-dalvrij-niet-mogelijk-vanwege-andere-bestelling-30574. bijdragevandennis
Ik heb vandaag een email gekregen waarin de ns aangeeft dat de geschillencommisie een uitspraak heeft gedaan dat hun handelen niet correct was en ns beide abonnementen (inclusief dal vrij) had moeten opzeggen. Nu doen ze een aanbod van 1 dal vrij maand gratis. Ik wil graag de uitspraak van de geschillencommissie zelf nalezen. Kan iemand mij vertellen waar dit kan ?
Ik ben overigens benieuwd hoe de ns reizigers die het abonnement inmiddels hebben beëindigd compenseert.
Reputatie 3
Ik heb de mijne het product beëindigd via het kaartenautomaat gedaan zoals dit door ns werd verzocht.
Reputatie 3
en anders wil ik ook wel gecompenseerd worden met een gratis dal vrij abonnement.
Ik heb dat niet gedaan. Ga niet uit eigen wil mijn abonnement beëindigen.

Je hebt geen email ontvangen ?
Reputatie 3
ik heb wel een mail gehad met het verzoek om btm vrij te beëindigen.

Toevallig heeft mijn werkgever mij een business card aangeboden met BTM Zakelijk, dus ik reis nu op kosten van mn werkgever in alle bus trams en metro's. maar dat terzijde.

Maar goed, ik ben benieuwd wat ns gaat doen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vandaag een email gekregen waarin de ns aangeeft dat de geschillencommisie een uitspraak heeft gedaan dat hun handelen niet correct was en ns beide abonnementen (inclusief dal vrij) had moeten opzeggen. Nu doen ze een aanbod van 1 dal vrij maand gratis. Ik wil graag de uitspraak van de geschillencommissie zelf nalezen. Kan iemand mij vertellen waar dit kan ?
Ik kan hem niet vinden op https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/uitsprakenoverzicht, Commissie Openbaar Vervoer. Het was dus niet een klacht van jezelf bij de commissie? Werd er nog gezegd welke commissie precies en stond er nog meer over de klacht en de uitspraak? bijdragevandennis
Op die plaats had ik al gekeken. Zie deze mail. https://s28.postimg.org/4iys1xbnx/20170106_211303.png
Reputatie 3
Nou, moderators van NS forum, waneer krijg ik dan ook een brief van de NS ter compensatie??
Reputatie 6
Badge +2
Op die plaats had ik al gekeken. Zie deze mail. https://s28.postimg.org/4iys1xbnx/20170106_211303.png
Opmerkelijk. Het gaat dus niet om het veel duurder worden van BTM Vrij op zich. Als de keuze tussen niets en alleen Dal Vrij valt op alleen Dal Vrij is terugkijkend de handelwijze van NS (als je niets doet behoud je Dal Vrij bij het vervallen van BTM Vrij) de gemakkelijkste voor de reiziger geweest. Je hebt vooral schade als je aan alleen Dal Vrij niets hebt, maar per ongeluk of om je eventuele rechten om toch nog BTM Vrij tegen de oorspronkelijke prijs te behouden niet te verspelen geen actie hebt ondernomen, of als je BTM Vrij had willen laten doorlopen ondanks de enorme prijsverhoging, maar per ongeluk geen actie hebt ondernomen. (Soortgelijke schade zou overigens ook optreden als de volgens de commissie juiste handelwijze was gevolgd.)

Maar als het een tegemoetkoming is voor verkeerd handelen van NS los van het individuele ongemak voor de reiziger dan zou die voor iedereen die Dal Vrij met BTM Vrij had moeten gelden. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
NS is blijkbaar verplicht het abonnement Dal Vrij te beëindigen van degenen die BTM Vrij erbij hadden, dat werd gestopt, en heeft toestemming van de klant nodig om een nieuw abonnement Dal Vrij af te sluiten (waarbij er geen nieuw jaar ingaat waarin je niet kan opzeggen). Het aanbod maakt het extra aantrekkelijk die toestemming te geven. Wie dat niet doet krijgt een aanbod op basis van de persoonlijke situatie. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Er staat niet bij of de jaarlijkse vervaldatum hierbij verandert. bijdragevandennis
Ik zal dit intern even bespreken en we komen er a.s.a.p. op terug.
Reputatie 6
Badge +2
Er staat niet bij of de jaarlijkse vervaldatum hierbij verandert. bijdragevandennis
Het lijkt me beter dat die niet verandert. Als bijvoorbeeld Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2018 weer € 172 / mnd gaat kosten zou de aanbieding per saldo onvoordelig kunnen zijn omdat de persoonlijke ingangsdatum van dit bedrag per maand dan eerder zou zijn. bijdragevandennis
Ik krijg ook een beetje allergie aan mijn achterwerk als de NS mij vanuit het niets €99,- cadeau wil doen en anders een "passend aanbod" Dan willen ze schijnbaar wel graag dat ik het abonnement opnieuw afsluit. Als Klaas-Jan of een andere moderator niet met de uitspraak van de geschillencommissie komt dan bel ik er maandag wel naar toe.
Ik ben degene die een klacht heeft ingediend bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Mijn klacht met betrekking tot het opzeggen van BTM onder Dalvrij is gegrond verklaard.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de uitspraak van de Geschillencommissie: stuur mij een privébericht met daarin je email-adres, dan stuur ik je de uitspraak toe.
Wellicht komt deze je van pas in je vervolgstappen.
Ik heb de uitspraak aandachtig doorgelezen en het enige wat de NS doet is concluderen dat ze het DVA abonnement in zijn geheel hadden moeten opzeggen. Nee, NS had haar afspraken en toezeggingen moeten nakomen en het abonnement moeten continueren voor bestaande klanten.

Het is ethisch onjuist om een abonnement te beëindigen om een extreme prijsverhoging erdoorheen te drukken. De commissie zegt ook "Deze príjsverhoging acht de commissie niet redelijk".'Ik klim morgen wel in de pen om een eigen aanbod te doen.
Reputatie 2
Goedenacht,

ik ben ook erg benieuwd naar de uitspraak. Ik heb er maanden over gedaan om uberhaupt te kunnen klagen, maar daarna heb ik bot gevangen bij het OV-loket, wat ik precies aanmoet met dit mailtje nu ik OV-vrij heb weet ik ook niet, maar 99,- euro compensatie zou ik niet meer dan redelijk vinden..
Reputatie 3
waarom reageren de ns medewerkers dan niet op deze topic? Vind dit niet erg 'sportief' van deze medewerkers.
kom maar op wat jullie tegenprestatie zal zijn. Fellowship's klacht is gegrond verklaard en NS zal dan dit ook voor de overige klein aantal abonnementhouders tegemoet moeten komen.
Reputatie 3
BTW: ik heb de uitspraak van Fellowship per mail ontvangen.
Reputatie 3
Doordat ik verplicht was door NS om het BTM vrij gedeelte op te zeggen, heb ik gekozen voor een business card met BTM zakelijk. Het leuke hiervan is dat op een business card geen Dal vrij Abonnement bestaat.
Dus ik reis met 2 ov chipkaarten. 1 Dal vrij 1e klas abonnement en een traject vrij abonnement met BTM Zakelijk.
Zoals je kunt lezen 'sponsor' ik NS dus heel erg goed.

Het feit is wel dat wanneer de BTM vrij gewoon was gecontinueerd dat ik dus niet ben overgestapt naar een business card.

Het voordeel is nu wel dat wanneer ik reis met mijn dal vrij abonnement en daarna weet dat ik met de bus nog moet reizen en ook weet dat de kans groot is dat ik in de spits terug moet reizen dat ik dan niet uitcheck wanneer ik verder reis met de bus (gebruik dan de business card met de bus). Wanneer ik terug reis dan check ik eerst uit in de spits en dan meteen bij een andere paal weer in. (sinds september is het mogelijk om binnen 35 minuten weer in te checken. NS ziet dit als een overstap OK).
Ik zal deze week met dit topic aan de slag gaan.
Reputatie 6
Badge +2
Het lijkt me beter dat die niet verandert. Als bijvoorbeeld Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2018 weer € 172 / mnd gaat kosten zou de aanbieding per saldo onvoordelig kunnen zijn omdat de persoonlijke ingangsdatum van dit bedrag per maand dan eerder zou zijn.

Voor dit laatste aspect zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/loopt-de-actie-weekendvrijdalvrij-eerste-klas-gewoon-door-jaar-30778 (met nu overigens nog geen andere informatie dan dat het nu nog € 129 / mnd lijkt te zijn). bijdragevandennis

Reageer