beantwoord

BTM Vrij abonnement


Reputatie 3
Op dit moment ben ik in het bezit van een BTM vrij abonnement naast mijn Dal Vrij abonnement.

Ik ben 1 van de abonnementhouders die nog het BTM vrij abonnement tegen een gereduceerd bedrag van EUR 54,05 per maand betaal, terwijl dit nu op de site EUR 230,50 per maand kost.
Binnenkort is het al weer een jaar geleden zijn.
Wat ga ik na een jaar per maand betalen? EUR 54,05 per maand of EUR 230,50 per maand na 1e jaar?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 mei 2016, 20:58

Voor het nieuwe abonnementsjaar kunnen wij Bus Tram Metro Vrij niet voor deze lage prijs aanbieden. Wij gaan ervan uit dat Bus Tram Metro Vrij dan niet langer interessant is. Wij zullen daarom het Dal Vrij abonnement verlengen zonder Bus Tram Metro Vrij. Ten tijde van de verlenging van het abonnement ontvangen betreffende klanten van ons nogmaals bericht.
Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik ben degene die een klacht heeft ingediend bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Mijn klacht met betrekking tot het opzeggen van BTM onder Dalvrij is gegrond verklaard.

Prima gedaan, nog bedankt hiervoor. Het heeft voor in ieder geval een deel van de gedupeerden een tegemoetkoming opgeleverd. bijdragevandennis
Reputatie 3
Ik heb contact gehad met onze product owners.

Zoals inderdaad bekend hebben wij een tijd geleden een fout gemaakt bij het vermelden van de prijs van Dal Vrij met BTM Vrij op onze website. Deze fout hebben wij hersteld, en alle betrokken klanten hebben wij hierover benaderd per brief of e-mail. In dit bericht bieden wij aan dit product door te laten lopen tot aan de jaarlijkse verlenging voor de ‘foute’ prijs, waarmee klanten enorm veel voordeel hebben. Hierna wordt het abonnement niet verlengd, alleen het Dal Vrij. Indien je dat wil, kun je via de Webshop zelf alsnog BTM Vrij toevoegen.

Onlangs is er inderdaad een bezwaar ingediend via de Geschillencommissie. Naar aanleiding hiervan hebben wij klanten opnieuw benaderd. In dit bericht geven wij aan dat het abonnement wordt beëindigd en klanten een nieuw Dal Vrij-contract kunnen afsluiten. Als compensatie bieden wij dit abonnement de eerste maand gratis aan.

Heb je nog geen bericht gehad over bovenstaande procedure? Dan kun je contact met ons opnemen via het speciaal hiervoor ingerichte mailadres dalvrij@ns.nl. Dit mailadres is dus uitsluitend bedoeld voor vragen van klanten die in deze doelgroep vallen.


ik heb inmiddels telefonisch contact opgenomen met NS, omdat mijn situatie iets anders is dan bij de andere abonnementhouders.
Ik ben helaas niet benaderd door NS, ondanks dat ik een van de eerste abonnementhouders was met dat abonnement en ook het onderwerp BTM met Dal vrij ter discussie plaatste op dit forum.
Ik heb contact gehad met onze product owners.

Zoals inderdaad bekend hebben wij een tijd geleden een fout gemaakt bij het vermelden van de prijs van Dal Vrij met BTM Vrij op onze website. Deze fout hebben wij hersteld, en alle betrokken klanten hebben wij hierover benaderd per brief of e-mail. In dit bericht bieden wij aan dit product door te laten lopen tot aan de jaarlijkse verlenging voor de ‘foute’ prijs, waarmee klanten enorm veel voordeel hebben. Hierna wordt het abonnement niet verlengd, alleen het Dal Vrij. Indien je dat wil, kun je via de Webshop zelf alsnog BTM Vrij toevoegen.

Onlangs is er inderdaad een bezwaar ingediend via de Geschillencommissie. Naar aanleiding hiervan hebben wij klanten opnieuw benaderd. In dit bericht geven wij aan dat het abonnement wordt beëindigd en klanten een nieuw Dal Vrij-contract kunnen afsluiten. Als compensatie bieden wij dit abonnement de eerste maand gratis aan.

Heb je nog geen bericht gehad over bovenstaande procedure? Dan kun je contact met ons opnemen via het speciaal hiervoor ingerichte mailadres dalvrij@ns.nl. Dit mailadres is dus uitsluitend bedoeld voor vragen van klanten die in deze doelgroep vallen.
Reputatie 2
Vandaag na een herrineringsmailtje teruggebeld, maar ook de belofte uit de mail bevat is weer hartstikke loos:

"Als u geen gebruik wilt maken van dit aanbod, zal NS in de eerste helft van januari telefonisch contact met u opnemen om een aanbod te doen op basis van uw persoonlijke situatie, omdat we u natuurlijk graag behouden als klant."

Omdat ik vanwege het prijsverschil, ondanks vele correspondentie toch maar overgestapt ben naar OV-vrij krijg ik helemaal niks...
Reputatie 3
Ik wacht het meestal een paar werkdagen af. Krijg ik dan geen reactie, dan stuur ik een reminder met hoge urgentie.

ok, ik wacht nog even af. bedankt voor uw reactie.
Ik wacht het meestal een paar werkdagen af. Krijg ik dan geen reactie, dan stuur ik een reminder met hoge urgentie.
Reputatie 3
Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij de juiste mensen.

ben benieuwd. wanneer kunnen we reactie verwachten? Ik wil graag op korte termijn dat ik hiervoor benaderd wordt, aangezien de uitspraak reeds is geweest en NS de overige abonnementhouders niet heeft geinformeerd.

Ik betaal nu dubbel en dwars. Ik had graag mijn dal vrij abonnement met btm vrij gehouden.
Reputatie 6
Badge +2
Nou mochten jullie denken, wat zou dat passende aanbod van de NS dan toch zijn. Ik ben vandaag gebeld en ben nogmaals bevraagd of ik akkoord wilde gaan met het aanbod van €99,-. Ik gaf daarop aan dat ik daar niet mee akkoord ga. Vervolgens gaf de medewerker aan het hoofdabonnement op te zeggen, ik kan nog 3 maanden gebruik maken van mijn dalvrij abonnement en mijn reiskosten die ik gemaakt heb per bus/metro/tram de declareren bij NS gedurende deze periode. Ik vroeg vervolgens wat het passende aanbod dan was waar in de mail naartoe verwezen werd. Nou dit was het passende aanbod. Als het niet zo treurig was dan kon ik er nog om lachen.
Als je bedoelt dat je geen € 54 / mnd voor bus/metro/tram hoeft te betalen dan is het aanbod wel meer waard dan € 99. Dal Vrij kan je na afloop eventueel opnieuw nemen. bijdragevandennis
Reputatie 2
Nou ik ben dus nog niet gebeld. Zo te horen gaat de slechte afhandeling van deze kwestie helaas door.. Benieuwd wat ns mij aanbied. Omwille van mijn werksituatie ov vrij genomen.. Erg benieuwd of ze dat ook opzeggen.
Nou mochten jullie denken, wat zou dat passende aanbod van de NS dan toch zijn. Ik ben vandaag gebeld en ben nogmaals bevraagd of ik akkoord wilde gaan met het aanbod van €99,-. Ik gaf daarop aan dat ik daar niet mee akkoord ga. Vervolgens gaf de medewerker aan het hoofdabonnement op te zeggen, ik kan nog 3 maanden gebruik maken van mijn dalvrij abonnement en mijn reiskosten die ik gemaakt heb per bus/metro/tram de declareren bij NS gedurende deze periode. Ik vroeg vervolgens wat het passende aanbod dan was waar in de mail naartoe verwezen werd. Nou dit was het passende aanbod. Als het niet zo treurig was dan kon ik er nog om lachen.
Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij de juiste mensen.
Ik ben helemaal nog niet gebeld. Een reactie op mijn email die ik heb gestuurd naar dalvrij@ns.nl kan 4 tot en met 6 weken op zich laten wachten. Ik ben benieuwd of Sivan hier haar afspraak nakomt.
Reputatie 2
Afgelopen woensdag kwam er al een vervolg aan het verhaal tijdens mijn werk werd ik gebeld of het gelegen kwam om over mijn abonnement te praten. Helaas niet en ik zou woensdag of donderdag na 16:00 worden teruggebeld.. Nu alweer spijt, want ook dit keer bleek het weer een loze belofte, helaas zoals gebruikelijk als het om het om terugbellen gaat...
Reputatie 3
Ik zal deze week met dit topic aan de slag gaan.

Fijn Sivan NS dat u hiermee aan slag gaat.

Graag wil ik toch even benadrukken dat ik mijn dal vrij abonnement + BTM vrij per 2-08-2016 stilzwijgend had verlengd als NS mij in juni niet had geïnformeerd over de beëindiging van de BTM gedeelte.
Reputatie 6
Badge +2
Er staat niet bij of de jaarlijkse vervaldatum hierbij verandert. bijdragevandennis
Het lijkt me beter dat die niet verandert. Als bijvoorbeeld Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2018 weer € 172 / mnd gaat kosten zou de aanbieding per saldo onvoordelig kunnen zijn omdat de persoonlijke ingangsdatum van dit bedrag per maand dan eerder zou zijn.

Voor dit laatste aspect zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/loopt-de-actie-weekendvrijdalvrij-eerste-klas-gewoon-door-jaar-30778 (met nu overigens nog geen andere informatie dan dat het nu nog € 129 / mnd lijkt te zijn). bijdragevandennis
Ik zal deze week met dit topic aan de slag gaan.
Reputatie 3
Doordat ik verplicht was door NS om het BTM vrij gedeelte op te zeggen, heb ik gekozen voor een business card met BTM zakelijk. Het leuke hiervan is dat op een business card geen Dal vrij Abonnement bestaat.
Dus ik reis met 2 ov chipkaarten. 1 Dal vrij 1e klas abonnement en een traject vrij abonnement met BTM Zakelijk.
Zoals je kunt lezen 'sponsor' ik NS dus heel erg goed.

Het feit is wel dat wanneer de BTM vrij gewoon was gecontinueerd dat ik dus niet ben overgestapt naar een business card.

Het voordeel is nu wel dat wanneer ik reis met mijn dal vrij abonnement en daarna weet dat ik met de bus nog moet reizen en ook weet dat de kans groot is dat ik in de spits terug moet reizen dat ik dan niet uitcheck wanneer ik verder reis met de bus (gebruik dan de business card met de bus). Wanneer ik terug reis dan check ik eerst uit in de spits en dan meteen bij een andere paal weer in. (sinds september is het mogelijk om binnen 35 minuten weer in te checken. NS ziet dit als een overstap OK).
Reputatie 3
BTW: ik heb de uitspraak van Fellowship per mail ontvangen.
Reputatie 3
waarom reageren de ns medewerkers dan niet op deze topic? Vind dit niet erg 'sportief' van deze medewerkers.
kom maar op wat jullie tegenprestatie zal zijn. Fellowship's klacht is gegrond verklaard en NS zal dan dit ook voor de overige klein aantal abonnementhouders tegemoet moeten komen.
Reputatie 2
Goedenacht,

ik ben ook erg benieuwd naar de uitspraak. Ik heb er maanden over gedaan om uberhaupt te kunnen klagen, maar daarna heb ik bot gevangen bij het OV-loket, wat ik precies aanmoet met dit mailtje nu ik OV-vrij heb weet ik ook niet, maar 99,- euro compensatie zou ik niet meer dan redelijk vinden..
Ik heb de uitspraak aandachtig doorgelezen en het enige wat de NS doet is concluderen dat ze het DVA abonnement in zijn geheel hadden moeten opzeggen. Nee, NS had haar afspraken en toezeggingen moeten nakomen en het abonnement moeten continueren voor bestaande klanten.

Het is ethisch onjuist om een abonnement te beëindigen om een extreme prijsverhoging erdoorheen te drukken. De commissie zegt ook "Deze príjsverhoging acht de commissie niet redelijk".'Ik klim morgen wel in de pen om een eigen aanbod te doen.
Ik ben degene die een klacht heeft ingediend bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Mijn klacht met betrekking tot het opzeggen van BTM onder Dalvrij is gegrond verklaard.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de uitspraak van de Geschillencommissie: stuur mij een privébericht met daarin je email-adres, dan stuur ik je de uitspraak toe.
Wellicht komt deze je van pas in je vervolgstappen.
Ik krijg ook een beetje allergie aan mijn achterwerk als de NS mij vanuit het niets €99,- cadeau wil doen en anders een "passend aanbod" Dan willen ze schijnbaar wel graag dat ik het abonnement opnieuw afsluit. Als Klaas-Jan of een andere moderator niet met de uitspraak van de geschillencommissie komt dan bel ik er maandag wel naar toe.
Reputatie 6
Badge +2
Er staat niet bij of de jaarlijkse vervaldatum hierbij verandert. bijdragevandennis
Het lijkt me beter dat die niet verandert. Als bijvoorbeeld Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2018 weer € 172 / mnd gaat kosten zou de aanbieding per saldo onvoordelig kunnen zijn omdat de persoonlijke ingangsdatum van dit bedrag per maand dan eerder zou zijn. bijdragevandennis
Ik zal dit intern even bespreken en we komen er a.s.a.p. op terug.

Reageer