beantwoord

buitenlands woonadres

• 21 december 2015
  • 7 reacties
  • 291 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
beste forumleden,
ik werk en woon in Duitsland, maar dacht dat voor mij een weekendvrij-abo wel interessant zou zijn ivm met familiebezoeken e.d.. De bestelling strandde bij het invullen van de betalingsgegevens, want daar kan alleen een Nederlands adres worden ingevuld. En mijn rekeningen staan uiteraard op een Duits adres. Net geïnformeerd bij NS-kantenservice: nee helaas, dan kun je dus geen abonnement bestellen ???! Heeft iemand een handige tip?
hartelijke groet,addy
icon

Beste antwoord door Pe_pe 21 december 2015, 12:59

Een buitenlands rekeningnummer is geen probleem. U moet eerst een persoonlijke OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl . Dat kan vanuit Duitsland. Daarna moet u het abonnement telefonisch bij NS bestellen en een IBAN-rekeningnummer opgeven (uit welk land dan ook). Of voor NS een postadres in Nederland noodzakelijk is, weet ik niet zeker.
Bekijk origineel

7 reacties

NS staat voor Nederlandse Sproorwegen.

NS stelt in zijn voorwaarden dat er aan een abonnement altijd een Nederlands adres en rekeningnummer gekoppeld moet zijn. Anders gaan volkstammen een on-inbaar adres op Tuvalu opgeven.
Een buitenlands rekeningnummer is geen probleem. U moet eerst een persoonlijke OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl . Dat kan vanuit Duitsland. Daarna moet u het abonnement telefonisch bij NS bestellen en een IBAN-rekeningnummer opgeven (uit welk land dan ook). Of voor NS een postadres in Nederland noodzakelijk is, weet ik niet zeker.
Bedankt voor de reacties. Ik heb wel een NL rekeningnummer, maar helaas geen Nederlands postadres. En dat is dus kennelijk toch nodig. Nou ja, jammer dan.
Hier ongeveer hetzelfde probleem; ik woon in België en heb al een anonieme OV-chipkaart, maar kan dus geen nieuwe OV chipkaart + NS flex abonnement bestellen ivm buitenlands adres en rekeningnummer... is hier geen oplossing voor?? De tarieven van de treinreizen tussen NL en België zijn bijna verdubbeld het afgelopen jaar, waardoor een familiebezoek wel erg duur is geworden...
Reputatie 7
Badge +4
U vraagt een persoonlijke chipkaart aan bij ov-chipkaart. Die krijgt u thuis en dan kunt u een abonnement aanvragen bij NS.

Voor Flex is er een andere werkwijze. Dan moet u op de verkregen persoonlijke chipkaart een abonnement op OV-fiets aanvragen. Uw banknummer is dan bekend en dan is het na een dag of tien mogelijk ook Flexabonnementen te bestellen.

Omslachtig, maar het werkt. Aan een anonieme kaart heeft u niets als u een abonnement wilt, en kunt u er uiteraard ook niet voor gebruiken.

Ik probeer een buitenlands telefoonnummer in te vullen in MijnNS. Dat lukt niet. Mijn Duits adres wel. Krijg ook het blaadje toegezonden. Wat zit daar dan achter. Wat is de bedoeling van het telefoon nummer in MijnNS?

@drHansW Het is voor ons een extra contactmogelijkheid. Voor eventuele aanbiedingen of anders om telefonisch feedback te vragen, enzovoorts. Diezelfde diensten bieden we ook aan via de mail of de post. Dus noodzakelijk is het zeker niet.

Reageer