Business card of Flex? | NS Community

Business card of Flex?

  • 13 October 2021
  • 4 reacties
  • 459 Bekeken

Hallo mensen,

De vraag die ik in mijn titel heb staan heeft bij mij te maken met het kunnen inzien van specifieke reizen. Misschien kan iemand mij daar meer over vertellen want ik heb tot nu toe alleen maar met de normale NS kaart gewerkt en de business card.

 

Wat ik graag wil:

  • Het inzien van de kosten van specifieke reizen
  • Een digitale overzicht (PDF) kunnen maken van het bovenstaande

Wat ik momenteel heb:

  • Een persoonlijke OV kaart
  • Een business-card

Mijn overweging:

  • Het annuleren van mijn business-card
  • Een Flex abonnement nemen als die hetzelfde kan als een persoonlijke OV kaart

Mijn vragen:

  • Kan je bij een Flex abonnement ook specifieke reizen aanvinken om ze vervolgens te downloaden als PDF zoals bij een normale OV kaart ?
  • Klopt het dat bij de business variant niet zo makkelijk specifieke reizen kan uitdraaien? Ik krijg namelijk altijd een totaaloverzicht van alle kosten op mijn factuur waarin ik niet kan inzien welke kosten nou 21% of 9% zijn.
  • Zal ik overgaan van business naar Flex? Want qua kosten hoef ik alleen voor mezelf te zorgen aangezien ik een eenmanszaak ben. En volgensmij zijn de voordelen/nadelen niet erg verschillende toch?

Hopelijk kan iemand helpen met dezelfde ervaringen?!

 

Groetjes van Silvan


4 reacties

Bedankt voor je reactie @Denice NS 

Zover ik weet is er technisch niets verschillends als je het hebt over de BTW aftrek, want de fietsverhuur is 21% dus het is in feite bij beide hetzelfde.

 

Hallo @Robert B 

Dan ga ik voor de Flex abonnement want daar ziet het overzicht er veel beter uit dan de uitdraai die ik krijg bij het zakelijke abonnement. Daar ziet het er niet zo officieël uit als bij Flex!

 

Bedankt voor jullie reacties lieve mensen

Hoi Silvan. Welkom bij de Community.

Ik heb het één en ander moeten navragen bij mijn collega's van NS Zakelijk.

Bij NS Flex kan je een declaratieoverzicht maken van specifieke ritten. Deze kan je selecteren in de reishistorie en vervolgens als PDF downloaden.

Van mijn collega van NS Zakelijk heb ik begrepen dat het uitdraaien van een overzicht met specifieke ritten niet mogelijk is. Zover ik heb begrepen is het voornaamste voordeel aan een Business Card belastingtechnisch (BTW aftrek, de BTW is altijd 9%).

Badge +3

Voor consumenten (NS Flex) kan je op dezelfde manier als met klassieke (op saldo) abonnementen een kostenoverzicht maken (pdf of csv export) van geselecteerde reizen. Bij zakelijk kan het ook als Excel bestand (xls).

Een Flex (maandelijkse) factuur toont alleen de kosten incl. BTW, maar voor ov reiskosten is dat altijd 9%.

Of OV-fietshuur of Stallen op Rekening van je eigen fiets tegen 21% is weet ik niet, maar staat me wel iets van bij.

Voor een voorbeeldfactuur en andere vragen, zie https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/factuur.html

Voordeel van NS Flex is dat ook je reizen met andere treinvervoerders dan NS plus al je ritten met bus/tram/metro in je Reishistorie komen te staan.

Badge +3

Hallo @Robert B 

Dan ga ik voor de Flex abonnement want daar ziet het overzicht er veel beter uit dan de uitdraai die ik krijg bij het zakelijke abonnement. Daar ziet het er niet zo officieël uit als bij Flex!

Okidoki, het enige dat bij een consumenten (Flex) factuur ontbreekt zijn dus de BTW bedragen maar die kan je dus zelf uitrekenen. 9% voor ov reizen en 21% voor fiets (stallen of huren) dat als ‘deur-tot-deur’ op je factuur staat.

Hou er natuurlijk wel rekening mee dat bijv. 9% BTW niet het bedrag ×0.09 is maar dat je het bedrag moet delen door 1,09 voor het bedrag ex. BTW en het verschil de BTW is :joy:

Reageer