beantwoord

check-in Dal Vrij problem

• 9 september 2015
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

beste mensen

Ik heb de volgende situatie

Ik kocht een Dal Vrij Card alledaagse reizen van Eindhoven naar Boxmeer waar ik moet stoppen bij Blerick en ga verder met Veolia exploitant van Blerick naar Boxmeer.
Mijn reis is als volgt Eindhoven (06:30) naar Blerick (07:06) en Blerick (07:14) naar Boxmeer (07:44), dus ik zou graag willen weten in dat geval Is het Dal Vrij nog steeds van toepassing voor mij in de reis van Blerick naar Boxmeer? en hoe werkt de check-in en check-out werk?

bedankt voor je hulp,
Vriendelijke groeten,
Anh.
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 september 2015, 09:08

Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage. Het stuk Eindhoven-Blerick reist u met Dal Vrij dus gratis. Voor Blerick-Boxmeer betaalt u vol tarief, want daarvoor checkt u in de spitsuren in. Dat is een onwenselijk gevolg van meerdere vervoerders op het spoor waar u helaas niet omheen kunt.

Voor uw reis checkt u in Eindhoven in bij NS, in Blerick uit bij NS, in Blerick in bij Veolia en in Boxmeer uit bij Veolia. Op de terugweg herhaalt u dit in omgekeerde volgorde.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage. Het stuk Eindhoven-Blerick reist u met Dal Vrij dus gratis. Voor Blerick-Boxmeer betaalt u vol tarief, want daarvoor checkt u in de spitsuren in. Dat is een onwenselijk gevolg van meerdere vervoerders op het spoor waar u helaas niet omheen kunt.

Voor uw reis checkt u in Eindhoven in bij NS, in Blerick uit bij NS, in Blerick in bij Veolia en in Boxmeer uit bij Veolia. Op de terugweg herhaalt u dit in omgekeerde volgorde.
Reputatie 6
Badge
Gekscherend gezegd kun je de provincie Limburg ervoor bedanken, dat je nu moet betalen bij een andere vervoerder (Veolia) omdat zij de concessie aan hen verleend hebben.

Dit probleem zou natuurlijk opgelost moeten worden. De eerste incheck zou bepalend moeten zijn. Als reiziger kun je er niets aan doen, dat je met een andere vervoerder moet reizen (of dat er poortjes op het station staan waardoor je verplicht moet omchecken). Belachelijk gewoon.
Reputatie 6
Badge +1
Gekscherend gezegd kun je de provincie Limburg ervoor bedanken, dat je nu moet betalen bij een andere vervoerder (Veolia) omdat zij de concessie aan hen verleend hebben.

Dit probleem zou natuurlijk opgelost moeten worden. De eerste incheck zou bepalend moeten zijn. Als reiziger kun je er niets aan doen, dat je met een andere vervoerder moet reizen (of dat er poortjes op het station staan waardoor je verplicht moet omchecken). Belachelijk gewoon.

Er zijn voor- en nadelen aan het systeem van tijd van inchecken bepalend maken. Nu kun je als je slim gebruik maakt van Dal Vrij net voor de spits inchecken en dan behoorlijk veel reizen in de spitsen. Vroeger betaalde je juist op het moment dat je daadwerkelijk in de trein zat. Beide manieren van berekenen zijn voor sommige mensen voordelig en voor sommige mensen niet.
Reputatie 6
Badge
Tot de invoering van de middagspits kon je gewoon vanaf 9.00 sharp een trein nemen. Nu dan weliswaar 5 minuten eerder. Enig voordeel nu is dat voor 6.35 inchecken betekent dat je in de ochtendspits goedkoper kunt reizen.

Bizar is echter het onderscheid dat als je met een andere vervoerder moet reizen (waar je niet zelf voor kiest) je dan meer betaalt, dan wanneer NS alle treindiensten in het hele land nog zou doen.
Reputatie 1
Badge
OF als we-zoals vrijwel elk land rondom ons heen, gewoon een doorgaand tarief per trein zouden hebben dat op alles geldt. Eigenlijk alleen in NL en in POLEN bestaat deze idiote situatie. Maar in PL doen ze niet aan spitsuren e.d.

Reageer