beantwoord

chipkaart verloopt 16 december

  • 18 November 2022
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb een ns weekend vrij abonnement echter verloopt mijn ov chipkaart de 16de december ik heb nog geen nieuwe kaart en ook geen foto verzoek. En als ik de klantenservice bel zeiden ze dat ze niks over een nieuwe kaart kunnen zien dat alles via TLS gaat. Ik weet niet wat ik nu moet doen . Iemand hier evaring mee?

icon

Beste antwoord door Momo 19 November 2022, 00:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Als je een NS abonnement hebt waarbij je gratis een nieuwe kaart krijgt, moet je zo'n 10 a 11 weken voor de verloopdatum een mail ontvangen van NS om een nieuwe foto te sturen (tenzij je eerder toestemming hebt gegeven om de oude foto te mogen hergebruiken, maar ik vraag me af of dat nog gebeurt). Wanneer NS die foto ontvangen heeft zet NS de kaartvernieuwing in gang bij TLS en heb je daarna al vaak binnen een week de kaart in huis. Je hebt een bepaalde tijd om die foto op te sturen. Stuur je die foto niet op tijd of je hebt geen verzoek voor een nieuwe foto ontvangen dan zet NS die kaartnieuwing niet in gang en gebeurt er dus niets. Je zou dan wel als je ook een account hebt bij OV-chipkaart.nl een mail moeten ontvangen dat de kaart binnenkort verloopt, dat krijg je meen ik iets van 6 a 7 weken voor de verloopdatum. Je kunt dan zelf de kaartvernieuwing aanvragen en de kosten ervoor terug vragen bij NS.

 

Een controle die je zelf kunt doen is de status van je kaart checken in je OV-chipkaart.nl account (heb je die niet, maak die dan aan en koppel de kaart). Staat daar dat de kaartvernieuwing in gang is gezet dan gaat het goed en heeft u de kaart enkele dagen na de datum die daar staat in huis, staat daar dat de kaart binnenkort verloopt dan gaat het niet goed en moet je het zef aanvragen. 

 

Aangezien uw kaart 16 december verloopt en u niets van NS heeft gehoord zal het in uw geval niet goed zijn gegaan en zit er niets anders op dan de kaartvernieuwing zelf aan te vragen via de site van OV-chipkaart.nl.

 

Wat dit betreft bent u niet de enige, het regent nu al maanden klachten dat NS niet automatisch (bijna) verlopen kaarten vernieuwt.

Reageer