beantwoord

Code ex-student werkt niet

• 4 februari 2017
  • 7 reacties
  • 850 Bekeken

Mijn zoon is gestopt met zijn studie. We proberen een dalurenkaart op zijn ov-kaart te krijgen, maar dat lukt niet. In eerste instantie werd gemeld dat zijn ov-chipkaart verliep voor de einddatum van de ov-kaart. Dat klopt. Vervolgens heeft hij een nieuwe ov-chipkaart aangevraagd. Nu volgt de melding dat hij alle verplichte velden niet juist heeft ingevuld. We vinden geen leeg verplicht vak. Bij de plek van de code hebben we exstudent aangevuld met het oude en nieuwe kaartnummer, in beide gevallen komen we geen stap verder.
Hoe verder?
icon

Beste antwoord door Inge NS 5 februari 2017, 11:27

Welkom iblank86, leuk dat je je op het forum hebt aangemeld!

Je zoon kan het gratis Dal Voordeel abonnement vanaf 48 uur na het stopzetten van het Studentenreisrecht aanvragen en daarbij is het aanbod slechts 3 maanden geldig. De termijn van 3 maanden begint te lopen vanaf het moment dat het Studentenreisproduct voor de eerste keer wordt stopzet. Voldoet je zoon aan deze voorwaarden?

Er bestaan overigens twee actiecodes: Exstudent of Student direct gevolgd door het 16-cijferig kaartnummer van de OV-chipkaart waar het Studentenreisproduct het laatst op stond. Mocht de code 'Exstudent' niet werken, dan zou je zoon de code 'Student' wellicht nog kunnen proberen.

Mocht het desondanks toch niet lukken en denkt je zoon aan alle voorwaarden te voldoen? In dat geval is het aan te raden om de code door de klantenservice te laten controleren. Hij kan de klantenservice benaderen via het telefoonnummer 030 - 751 51 551, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De code 'Exstudent' of 'Student' met het nummer van uw nieuwe kaart zal nooit werken. U kunt het beste even contact opnemen met de Klantenservice.
Welkom iblank86, leuk dat je je op het forum hebt aangemeld!

Je zoon kan het gratis Dal Voordeel abonnement vanaf 48 uur na het stopzetten van het Studentenreisrecht aanvragen en daarbij is het aanbod slechts 3 maanden geldig. De termijn van 3 maanden begint te lopen vanaf het moment dat het Studentenreisproduct voor de eerste keer wordt stopzet. Voldoet je zoon aan deze voorwaarden?

Er bestaan overigens twee actiecodes: Exstudent of Student direct gevolgd door het 16-cijferig kaartnummer van de OV-chipkaart waar het Studentenreisproduct het laatst op stond. Mocht de code 'Exstudent' niet werken, dan zou je zoon de code 'Student' wellicht nog kunnen proberen.

Mocht het desondanks toch niet lukken en denkt je zoon aan alle voorwaarden te voldoen? In dat geval is het aan te raden om de code door de klantenservice te laten controleren. Hij kan de klantenservice benaderen via het telefoonnummer 030 - 751 51 551, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst.
Hallo,

Ik heb mijn studie afgerond en wil nu het dalvoordeel abonnement hebben. Maar de actiecode van EXSTUDENT EN STUDENT werken niet. Er wordt dan gezegd dat die is verlopen, wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Yoni Koopman
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Ik heb mijn studie afgerond en wil nu het dalvoordeel abonnement hebben. Maar de actiecode van EXSTUDENT EN STUDENT werken niet. Er wordt dan gezegd dat die is verlopen, wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Yoni Koopman

Wanneer heb je het studentenreisproduct stopgezet en heb je deze van de kaart gehaald? Je moet het binnen 3 maanden na het stopzetten aanvragen.
Heb je dit al eerder aangevraagd? Je kunt maar 1x gebruik maken van de actie.
De actie is niet geldig voor Flex abonnementen.

Hallo,

Met vriendelijke groet,

Yoni Koopman
Wanneer heb je het studentenreisproduct stopgezet en heb je deze van de kaart gehaald? Je moet het binnen 3 maanden na het stopzetten aanvragen.
Heb je dit al eerder aangevraagd? Je kunt maar 1x gebruik maken van de actie.
De actie is niet geldig voor Flex abonnementen.

ik heb het 5 dagen geleden stopgezet en ook van mijn kaart gehaald. Ik heb het nog niet eerder aangevraagd en is geen flex abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Heeft u achter Student wel uw nummer van uw kaart gezet?
Badge +3
Heb je je SRP ooit eerder gestopt, wegens bijv. een tussenjaar of stage in het buitenland?

Dan wordt de code inderdaad niet geaccepteerd, maar kan je het (met bewijs van stopzetten bij DUO, bijv. een screenshot) via de Klantenservice aanvragen.

Via Twitter, Chat of Facebook is dan het handigst, want dan kan je de screenshot meesturen.

Je moet als actiecode het kaartnummer opgeven waar het SRP als laatste op stond. Vervolgens kan je het op elke gewenste (nieuwe) kaart bestellen.

Reageer