vraag

combinatie NS Flex Traject Vrij en abonnement bewaakte onbemande fietsenstalling

• 5 september 2020
  • 6 reacties
  • 271 Bekeken

Hallo, ik heb voor mijn zoon kortgeleden een NS Flex Traject Vrij abonnement geboekt. Nu wilde ik afgelopen week ook een jaarabonnement voor de bewaakte fietsenstalling afsluiten voor hem, maar dat lukte maar steeds niet omdat de website op een bepaald punt in het bestelproces steeds bleef steken. Gebeld met de Klantenservice, en daar zegt een medewerkster dat dat helemaal niet kan, omdat je met een Traject Vrij abonnement onder NS Flex gratis je fiets kan stallen in een bewaakte fietsenstalling. lijkt mij een bijzonder verhaal, maar weet iemand of dat idd klopt??

6 reacties

Reputatie 5

met NS flex is stallen niet gratis, dat klopt dus inderdaad niet. De eerste 24 uur is vaak wel gratis, maar dit heeft niets met flex te maken

https://www.ns.nl/fietsenstallingen/bewaakte-stallingen.html

Volgens mij is er bij sommige stallingen voor een abonnement een aparte OV-chipkaart nodig naast Flex. Daar zou het aan kunnen liggen?

Bij welke stalling wil je een abonnement afsluiten? Misschien dat een moderator er naar kan kijken, aangezien de klantenservice niet echt een uitkomst/antwoord lijkt te bieden in dit geval.

Goedemiddag timmerp en welkom bij de Community!

Dat is inderdaad een vreemde reactie. Binnen NS Flex zit stallen op rekening en het gebruik van OV-fiets inbegrepen en in vele stallingen is het stallen van een fiets de eerste 24 uur gratis, maar NS Flex Traject Vrij geeft niet algemeen gratis fietsenstallen. Daarnaast is het gewoon mogelijk om een jaarabonnement fietsenstalling af te sluiten naast een NS Flex product.

Waar het wel aan zou kunnen liggen is een tweetal dingen. Tegenwoordig worden jaarabonnementen voor fietsenstallingen ook via een Mijn NS account besteld, waarbij het belangrijk is dat je inlogt in je eigen Mijn NS account (als contracthouder) en niet die van de gebruiker van het abonnement. Dat zou je dus nog kunnen proberen.

Als tweede verklaring heb ik begrepen dat we de laatste tijd veel van dit soort meldingen krijgen. Het zou kunnen dat er een fout in het bestelproces zelf zit waardoor je deze melding krijgt, maar vooralsnog hebben we geen bevestiging van een algemene storing. Dit wordt nog onderzocht. Het is echter wel nog mogelijk om dit abonnement via onze Klantenservice te bestellen, dus mocht je er zelf alsnog niet uitkomen, dan is dat altijd nog een optie. Helaas kan ik dat via de Community niet doen.

Dank hartelijk mweiss & SteinNS voor jullie snelle reaktie! Ik vermoedde al dat er iets niet pluis was. Dit is het zoveelste voorbeeld dat de gemiddelde persoon die je bij de NS Klantenservice aan de lijn krijgt gewoon uit zijn nek zit te kletsen. Ik het is echt onvoorstelbaar hoe vaak ik al iemand aan de lijn heb gehad die mij vertelt dat wat een collega mij de vorige dag heeft verteld niet klopt. Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen, maar ik heb ze allemaal nog redelijk op een rijtje. Ik vermoed dat het systeem bij de NS inmiddels voor redelijk opgeleide NS-klantenservicemedewerkers ook zo ingewikkeld is geworden dat ze het af en toe ook niet meer weten en dus maar gokken. En vaak verkeerd, zoals nu ook weer blijkt.

Afijn, laat ik stoppen met mopperen. Ik ga jullie waardevolle suggesties ook uitproberen, en zal spoedig laten weten of het me verder heeft gebracht. Tot spoedig!

Zojuist nogmaals geprobeerd, expliciet gechecked dat ik ingelogd ben in mijn NS-account, en ook dat ik het onder mijn eigen account boek en niet onder die van mijn zoons kaart. Maar het werkt nog steeds niet. Elke keer op het punt dat ik mijn kaartgegevens heb bevestigd en op de gele knop door naar “verder naar kaartgegevens” gebeurt er niets meer. Ik kan 1000x op deze gele knop drukken, maar de website leidt me niet verder. Geen idee waar het aan ligt.

Ik zou idd graag zien dat een moderator van NS dit voor me oplost, want ik krijg het niet voor elkaar.

NS-moderator, meld je alstublieft!!!

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reactie ontvangen. Update volgt.

Reageer