Combineren Traject Vrij / Weekend Vrij

• 20 september 2017
  • 3 reacties
  • 1046 Bekeken

Beste NS,

Nog niet zo lang geleden kwam ik erachter dat Traject Vrij en Weekend Vrij abonnementen niet met elkaar gecombineerd kunnen worden. Wanneer je als klant van de NS van deze twee abonnementen gebruik wilt maken zul je met twee OV-chipkaarten moeten reizen. Dit vind ik al behoorlijk klantonvriendelijk voor een service van samen €1824,- per jaar. Omdat ik enige haast had bij het afsluiten van een Traject Vrij abonnement heb ik mijn Weekend Vrij op mijn bestaande chipkaart laten omzetten. Nu ben ik toch zo ver dat ik een tweede OV-chipkaart wil aanschaffen omdat ik toch mijn Weekend Vrij graag wil behouden (dat ik al 3 jaar heb gehad, ik ben immers afhankelijk van het OV). Bij de aanvraag van mijn tweede chipkaart viel ik in de volgende verbazing. Als bijabonnement kost het Weekend Vrij €22,- per maand i.p.v. €32,-. MAAAAAR omdat Traject Vrij en Weekend Vrij twee hoofdabonnementen zijn en hierdoor niet op één chipkaart kunnen.... is het ook NIET mogelijk om de korting van €10,- per maand bij een tweede abonnement te verstrekken omdat ik twee chipkaarten heb! Dit gaat over een korting van €120,- per jaar ofwel de waarde van één maand Traject Vrij reizen (in mijn geval). Dat is veel geld! Het allerergste vind ik dat er NIEMAND (online, aan het loket of via de telefoon) van het NS personeel bereid is om / in de mogelijkheid is / voor mij hier iets aan te doen. WAARDELOOS! Ik zou het zeer op prijs stellen als de NS contact met me opneemt om dit alsnog te regelen.

3 reacties

Reputatie 7
Dat de twee producten niet te combineren zijn klopt inderdaad. Het Traject-Vrij abonnement zorgt er voor dat alle andere reizen op rekening achteraf worden geïncasseerd, i.t.t. het Weekend-Vrij abonnement wat op saldo werkt. Overigens is het nooit verstandig 2 abonnementen op 1 kaart te zetten, je krijgt vaak ook een gratis kaart bij een nieuw abonnement.

Hoe het precies zit met de korting van het bijabonnement durf ik niet te zeggen, ik denk dat wijzigen niet mogelijk is omdat je al in een contractperiode zit, maar daarvoor zou je even een moderator af moeten wachten;)
Reputatie 1
Volgens mij is een bijabonnement niet beschikbaar voor de hoofdabonnementhouder maar voor een
gezins- of familielid.
Dus ik denk dat deze korting niet verleend kan worden voor uw eigen Weekend vrij.
Goedemorgen t.srevog, welkom op het NS Serviceforum,

ik kan me voorstellen dat je flink baalt van de situatie. Twee OV-chipkaarten is natuurlijk minder handig dan een, maar als je het Weekend Vrij en Traject Vrij abonnement op een kaart hebt staan dan weet het systeem bij het inchecken niet welk abonnement je wil gebruiken. Dat geeft problemen, en daarom moeten deze abonnementen op een aparte kaart.

Als je zelf twee abonnementen hebt, geeft dat je geen recht op de bijabonnement korting. Die is alleen geldig als je een abonnement hebt voor een ander familielid dat op het zelfde adres woont.

Reageer