beantwoord

Combineren van Traject Vrij met Dal Voordeel Oost Bus en Trein

• 10 augustus 2019
  • 36 reacties
  • 581 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Voor het experiment zou het getest kunnen worden tussen Arnhem en Arnhem Zuid of Elst. Daar rijdt Arriva ook.

Uiteraard, even vergeten dat daar Arriva ri Tiel rijdt. Volgens de productvoorwaarden zou uitchecken in bv. Elst nog steeds onder Traject vrij moeten vallen. Het is immers een station op de kortste route van Arnhem naar Nijmegen, alleen niet de snelste route om daar een tussenstop te nemen. Theoretisch zou het dus kunnen, maar alleen als je dat met NS doet (als ik de peoductvoorwaarden goed begrijp). Ik krijg op het traject Arnhem Nijmegen namelijk geen routekeuze aangeboden, wat meestal gebeurt als er sprake is van meerdere routes en/of vervoerders. Maar ik wil dat experiment best wel eens een keer aangaan om te kijken hoe het zit.
Badge +3
Wordt steeds interessanter/leuker inderdaad Sanne.

De reiziger als testcase omdat de NS en Arriva het ook maar half weten, of niet met zekerheid kunnen zeggen.

En dan gaat het nog niet eens over Flex met alle nukken! 🤣 Wel over 'reizen op rekening en reizen op saldo' gecombineerd...
Een laatste toevoeging, mijn zorgen om de geen korting van Traject Vrij tijdens de NS spits maar Arriva dal tijden waren niet nodig. Ze factureren uiteindelijk de Arriva (kortings)prijs omdat ik bij Arriva incheck en zij dan dus de prijs bepalen en doorgeven aan NS. Houd het dus definitief bij Traject Vrij + Dal Voordeel Oost Bus. Had ik dit eerder geweten had ik de hele vraag niet eens hoeven stellen, gezien ik al wist dat trein+bus wel prima op 1 kaart konden. Pfff maar goed, dank allen die hierover meegedacht hebben met mij.
En dan gaat het nog niet eens over Flex met alle nukken! 🤣 Wel over 'reizen op rekening en reizen op saldo' gecombineerd...

Het gaat over Traject Vrij, een product met een hoger houtjetouwtjegehalte zul je in het gehele portfolio van NS niet vinden, het is niet voor niets dat NS hier zelfs na vijf jaar zo weinig informatie over kan en wil prijsgeven.
Een laatste toevoeging, mijn zorgen om de geen korting van Traject Vrij tijdens de NS spits maar Arriva dal tijden waren niet nodig. Ze factureren uiteindelijk de Arriva (kortings)prijs omdat ik bij Arriva incheck en zij dan dus de prijs bepalen en doorgeven aan NS. Houd het dus definitief bij Traject Vrij + Dal Voordeel Oost Bus. Had ik dit eerder geweten had ik de hele vraag niet eens hoeven stellen, gezien ik al wist dat trein+bus wel prima op 1 kaart konden. Pfff maar goed, dank allen die hierover meegedacht hebben met mij.

Helaas was mijn vraag verkeerd begrepen, dus wat ik hier zeg betreffende reizen met korting met Arriva in spitstijd NS klopt toch niet. Maakt mij verder echter niets uit, maar even een update voor degene die dit allemaal (nog) volgt zodat er geen foutieve info verspreid wordt 🙂
Badge +3
Top dat het voor jou opgelost is!

Wij volgen... dus laat maar weten als je nog iets wijzer wordt (anders dan twee kaarten gebruiken, want dat wil niemand natuurlijk!) 🤣
Badge +3
NS Traject Vrij maandabonnement

samen met de afstudeer korting die ik op dit abonnement wel krijg
De korting ter waarde van 52 euro voor afgestudeerde studenten geldt alleen voor doorlopende abonnementen met een minimale contractduur van een jaar, niet voor maandabonnementen. U zou een doorlopend abonnement kunnen afsluiten en als u het Traject Vrij-abonnement niet meer nodig hebt, kunnen overstappen op NS Flex zonder abonnement. Effectief is dat ook een beëindiging van het abonnement. De korting kan dan niet geheel gebruikt worden; zou u het abonnement na zes maanden omzetten naar NS Flex, dan hebt u effectief 26 euro korting gekregen, want de korting wordt gelijkmatig verdeeld over de eerste twaalf maanden.
@Tochjo Klopt, ik had het abonnement even verward met een ander dat ik aanvankelijk had uitgezocht. In het geval dat ik een jaarabonnement afsluit dat ik maandelijks zal betalen, is deze korting iets minder volgens de site, namelijk €4,17 per maand dus ca. €50 per jaar, zie hier onderaan. Nu is het zo dat ik verwacht niet meer dan 4 maanden gebruik te maken van het abonnement en houd ik het daarom toch bij het maandabonnement. Lijkt me alleen maar vragen om gedoe om een jaarabonnement af te sluiten en dat vervolgens om te zetten naar NS Flex. Daarnaast kost dat NS Flex zonder abonnement €10 aan administratiekosten, waardoor ik effectief gezien over die verwachte periode van 4 maanden geen €16,68 (4×€4,17) maar dus €6,68 zou besparen. Dat is nou niet echt een bedrag waardoor ik het nog eens zou gaan overwegen.
Reputatie 7
Badge +2
@Sanshine wanneer je al een abonnement bij NS hebt en overstapt op Flex basis betaal je geen €10 administratiekosten
Badge +3
In het geval dat ik een jaarabonnement afsluit dat ik maandelijks zal betalen, is deze korting iets minder volgens de site, namelijk €4,17 per maand dus ca. €50 per jaar, zie hier onderaan.
Ik denk dat die pagina niet correct is aangepast toen de prijs van Dal Voordeel verhoogd is van 50 naar 52 euro, en dat de korting op een ander doorlopend abonnement in de eerste twaalf maanden dus 52 : 12 ≈ 4,33 euro per maand is.

Merk ook op dat een doorlopend abonnement per maand 48 euro minder kost dan een maandabonnement. De optie om een doorlopend abonnement te nemen en dan over te stappen op NS Flex wordt daarmee een stuk aantrekkelijker.
Merk ook op dat een doorlopend abonnement per maand 48 euro minder kost dan een maandabonnement. De optie om een doorlopend abonnement te nemen en dan over te stappen op NS Flex wordt daarmee een stuk aantrekkelijker.

In dat geval zal ik er nog eens goed naar kijken, want dat geeft wel een significant verschil t.o.v. de €241 die ik anders zou betalen. Ik begrijp dat de ervaringen met het overstappen naar Flex gedurende een jaarabonnement veelal positief zijn geweest hier?

Nadeel is wel dat mijn regio abonnement voor de bus, dat ik gelijktijdig met Traject Vrij afsluit dan ook komt te vervallen bij aanvraag Flex op die kaart, terwijl ik hiervan na die verwachte 4 maanden juist nog wel gebruik van blijf maken. Krijg ik bij overstappen de optie Flex op een nieuwe (en dus tweede) ov-kaart te zetten of kan Flex alleen op mijn eerste kaart gezet worden en moet ik in dat geval het busabonnement stopzetten en opnieuw aanvragen op een tweede kaart?

@Sanshine wanneer je al een abonnement bij NS hebt en overstapt op Flex basis betaal je geen €10 administratiekosten

Aha, dat had ik niet gevonden op de normale Flex pagina, maar zojuist ook zelf even gezocht en de overstappagina gevonden waarop dit (al dan niet erg duidelijk) staat.

Reageer