beantwoord

Combineren weekend vrij en afgestudeerdenkorting

• 20 July 2021
  • 4 reacties
  • 382 Bekeken

Hallo allemaal,

Omdat ik afgestudeerd ben ben ik op zoek naar een nieuw abonnement. Nu wilde ik graag een weekendvrij abonnement afsluiten + dalurenkorting omdat ik af en toe wel in de daluren zal reizen. Als afgestudeerde krijg ik in principe gratis dalurenkorting, maar ik zie bij het afsluiten nergens de optie om de twee te combineren. Kan ik dit wel doen door ze bijv. allebei op dezelfde OV kaart te zetten?

Ik heb een oud topic op dit forum gezien waar deze combinatie niet mogelijk was, omdat het dalurenkorting abonnement dan een klassiek abonnement was en dat niet gecombineerd kon worden met Weekend Vrij Flex. Tegenwoordig kun je echter ook kiezen voor een NS Flex Dalvoordeel abonnement als afgestudeerde (https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd). Is het daarmee dan wel mogelijk?

icon

Beste antwoord door Denice NS 20 July 2021, 13:21

Bekijk origineel

4 reacties

Hi Steef1234. Welkom bij de Community.

Ik begrijp dat je dus graag Dal Voordeel (voor uitgestudeerden) en Weekend Vrij wilt combineren? Dit kan helaas niet op 1 kaart. Je kan er voor kiezen om bijvoorbeeld NS Flex Weekend Vrij incl. 40% korting in de daluren af te sluiten voor € 34,00 per maand. Daar zit de 40% korting dus al bij inbegrepen. Jammer genoeg kan het studentenaanbod daar niet op worden toegepast.

Als je toch NS Flex Weekend Vrij (€ 31,00) en NS Flex Dal Voordeel wilt afsluiten dan dienen beide abonnementen op een andere kaart te staan.

Badge +3

Hou me er niet aan maar in principe zou het moeten kunnen. :thinking:

Je krijgt een jaar lang €5 per maand korting op NS Flex (in dat geval is Dal Voordeel gratis).

Dus als je dat zou wisselen naar Flex Weekend Vrij (plus doordeweekse dalkorting), dan zou je daarvoor een jaar lang €29 i.p.v €34 per maand (2e klas) betalen.

Bij klassieke (doorlopende) abonnementen kreeg je namelijk ook óf een jaar gratis Dal Voordeel, óf maandelijks een bedrag aan korting (bijv. € 4,17 toen Dal Voordeel nog €50 per jaar was) op een duurder abonnement.

Zie niet in waarom dat bij NS Flex niet zou kunnen, voor Weekend Vrij besteld in september 2020 ging dat in ieder geval ‘prima’ (een jaar lang €6 korting per maand).

Reputatie 7
Badge +4

Dalvoordeel op saldo en Dalvoordeel Flex wordt op de site genoemd. Weekendvrij niet. 

Badge +3

Dalvoordeel op saldo en Dalvoordeel Flex wordt op de site genoemd. Weekendvrij niet. 

Klopt helemaal, maar in principe… gaat het over €5 korting per maand op Flex Dal Voordeel.

Ben wel benieuwd hoe een NS Flex factuur er uit ziet voor een ex-student. Als daar een kortingsregel van €5 per maand op staat (zoals bij de Weekend Vrij actie voor €25 per maand van vorig jaar waar dat om €6 gaat), is het simpel genoeg om dat door te trekken naar andere/duurdere abonnementen.

Dat veel studenten naast hun week-SRP al Weekend Vrij hadden is een feit. Dat ze (omdat het nu ook bij Flex kan) een jaartje €5 per maand korting krijgen is ook een feit. Dus waarom alleen Dal Voordeel?

Gezien vanuit de NS is een ex-student die Weekend Vrij neemt (en daarvoor een jaartje €29 i.p.v. €34 per maand betaalt) toch lucratiever dan die met alleen Dal Voordeel voor €0, of voor wie Weekend Vrij nu heeft vanaf €25 per maand (tot oktober 2021). :thinking:

Reageer