beantwoord

compensatie?

• 22 maart 2020
  • 7 reacties
  • 371 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS,

sinds deze week kan ik niet meer op de gebruikelijke wijze naar mijn vitale beroep gaan met het OV. Ik reis Tilburg-Rotterdam elke dag en breng van tevoren mijn kind naar de dagopvang. Nu de treinen zijn uitgevallen die daarop aansluiten zodat ik om 8.30 kan beginnen in het Erasmus MC heb ik een auto gehuurd en kost de benzine me ook extra naast mijn reeds betaalde traject abonnement van de NS. Komt hier een compensatie voor?

Ik heb nog gekeken om mijn NS abonnement dan maar op te zeggen alleen het feit is dat bij opnieuw afsluiten in hetzelfde kalenderjaar de prijs van hetzelfde abonnement duurder is!

groeten een dagelijks reiziger

icon

Beste antwoord door MoDe 23 maart 2020, 00:06

Welkom op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity.

U doet goed werk en juist voor mensen in vitale beroepen blijft NS treinen laten rijden.

Er is (nog) geen compensatieregeling. Wel kunt u per direct uw abonnement omzetten in Flex zonder abonnement zodat uw treinkosten niet door blijven lopen.

Het beste kunt u met bovenstaande verhaal contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via chat, Facebook of Twitter.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zeker, ik zag het te laat,, lol. Bij het wegschrijven je terechte aanvulling. :grinning:

Het is hier geen discreet postadres van NS maar een openbaar forum, iedereen kan het lezen en u met die gegevens lastig vallen. Weghalen is echt beter. Volg dus de raad van mrfreeze op, ;-)

Reputatie 7
Badge +3

En als toevoeging: wellicht verstandig uw persoonlijke gegevens te verwijderen. Dit is een openbaar forum. Als u op de drie puntjes rechtsonder uw bericht klikt en kiest voor ‘Bewerk’ kunt u de gegevens verwijderen.

edit: Thom heeft z'n bericht aangevuld :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet mogelijk, maar als u contact opneemt met Klantenservice krijgt u voor elke niet-gebruikte dag compensatie in de vorm van een e-ticket. Die kaarten zijn geldig tot eind december.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

U kunt uw persoonlijke gegevens beter even weghalen. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en selecteer ‘Bewerk’.

Hallo Sinds de corona-restricties heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn keuzedagen. Wanneer kan ik die alsnog op mijn ns-kaart zetten?

-persoonlijke gegevens verwijderd door moderator.

Reputatie 7
Badge +3

@Smidje Er is geen compensatieregeling voor de periode dat jij het abonnement niet gebruikt hebt. Voor verlopen Keuzedagen kunnen vouchers aangevraagd worden bij de klantenservice.

Wanneer je een abonnement voorlopig niet gebruikt, dan kun je hem omzetten in Flex zonder abonnement. Omdat bij Flex geen Keuzedagen aangevraagd kunnen worden, zul je uiterlijk december 2020 opnieuw dal voordeel op saldo met keuzedagen moeten aanvragen. Vanaf 2021 kan dit niet meer.

Het antwoord op jouw vraag had je ook kunnen vinden op de website en het vastgezette bericht over Corona en NS.

Of de 7 dagen vrije dagen van een daluren abonnement een compensatie komt 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity.

U doet goed werk en juist voor mensen in vitale beroepen blijft NS treinen laten rijden.

Er is (nog) geen compensatieregeling. Wel kunt u per direct uw abonnement omzetten in Flex zonder abonnement zodat uw treinkosten niet door blijven lopen.

Het beste kunt u met bovenstaande verhaal contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via chat, Facebook of Twitter.

Reageer