beantwoord

Compensatie voor periode van niet-gebruik

• 12 juni 2020
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

• Intercity
  • 13 reacties

Ik mocht en mag niet met de trein want “niet-essentiële reis”. Wanneer krijg ik 3 maanden van mijn Voordeelurenkaart terugbetaald of 3 maanden extra zoals bij bijv mijn Museumkaart?

En kan ik de kosten die ik moest maken voor alternatief vervoer bij de NS declareren? Lijkt me redelijk omdat de NS haar vervoersverplichtkng niet heeft kunnen nakomen.

icon

Beste antwoord door MoDe 12 juni 2020, 20:24

Er is geen compensatie voor niet-gebruikte abonnementen. Je had/hebt immers de mogelijkheid om een abonnement op te zeggen of om te zetten naar Flex zonder abonnement om geen kosten meer te hebben.

Dat gezegd te hebben, ben ik het eens met jou dat er voor VDU-houders een compensatie mogelijkheid zou moeten geboden worden. NS raadt namelijk zelf af om VDU om te zetten in n Flex. Dit melden ze op hun eigen website!

Een compensatie in de vorm van kosteloze verlenging van een aantal maanden of uitstel van middagspitsbeperking zou voor de (inmiddels flink slinkende) groep VDU'ers een mooi gebaar zijn.

Bekijk origineel

3 reacties

Dat ziet NS niet zitten. Hopelijk op dezelfde manier dat KLM het ook niet zag zitten om niet bruikbare tickets terug te betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen compensatie voor niet-gebruikte abonnementen. Je had/hebt immers de mogelijkheid om een abonnement op te zeggen of om te zetten naar Flex zonder abonnement om geen kosten meer te hebben.

Dat gezegd te hebben, ben ik het eens met jou dat er voor VDU-houders een compensatie mogelijkheid zou moeten geboden worden. NS raadt namelijk zelf af om VDU om te zetten in n Flex. Dit melden ze op hun eigen website!

Een compensatie in de vorm van kosteloze verlenging van een aantal maanden of uitstel van middagspitsbeperking zou voor de (inmiddels flink slinkende) groep VDU'ers een mooi gebaar zijn.

Reputatie 7
Badge +1

En kan ik de kosten die ik moest maken voor alternatief vervoer bij de NS declareren? Lijkt me redelijk omdat de NS haar vervoersverplichtkng niet heeft kunnen nakomen.

In welke zin heeft NS niet voldaan aan de vervoersverplichting? Bedoel je hiermee dat je de laatste trein hebt gemist en noodgedwongen alternatief vervoer heb moeten nemen. Of bedoel je hiermee dat je alternatief vervoer hebt genomen omdat het met de trein te lang duurt, doordat er minder treinen reden? 

Reageer