beantwoord

Contact klantenservice vrij lastig.

• 4 oktober 2019
  • 25 reacties
  • 654 Bekeken

Door gebruik van recaptcha kan ik het klachtenformulier niet verzenden en via de chat wordt niet gereageerd. Om mijn tekst niet verloren te laten plaats ik het maar hier, een moderator mag de onnodige enters verwijderen, heeft mij tot nu al meer dan tijd genoeg gekost.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Sociale media: gebruik ik niet.
Chat: lang wachten.
Telefonisch: lang wachten en duurder dan waar de klacht betrekking opheeft.
Dan bent u op de hoogte waarom ik genoodzaakt ben dit formulier te gebruiken.

Factuurnummer ********17 is incorrect. 35 cent te weinig.
Zie factuurnummer ********74 | 53,68 - 21,33 = 32,35 terwijl één maand 32 euro kost.
Bij dezen dan ook het zeer vriendelijke verzoek om die 35 cent op de volgende factuur in

mindering te brengen.

Met alle vertrouwen dat dit netjes in één keer afgehandeld wordt.
Hoogachtend,

PS het mag voor zich spreken dat ik hier slechts éénmalig contact over opneem. Mocht

onverhoopt blijken dat het nodig is dat ik opnieuw contact zou moeten opnemen, wat ik dus

niet doe, dan geeft NS daarbij toestemming dat ik het bedrag mag storneren en later het

juiste bedrag overmaak. Zonder enige extra kosten.

PPS recaptcha gebruiken is a. niet zo heel klantvriendelijke en b. tast de privacy van de

klant aan.
Bij dezen dan ook het verzoek om de data die jullie nu van mij delen met Google door Google

per direct te laten verwijderen. Graag ontvang ik hier een schriftelijke bevestiging van dat

dit heeft plaatsgevonden.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 oktober 2019, 19:41

Hallo dvrs en welkom bij de NS Community.

Dit is een klant-helpt-klant community en ik ben bang dat onze reizigers je niet kunnen helpen met een geschil over de hoogte van je factuur. Je kunt contact opnemen via Sociale Media of de Live Chat voor hulp bij je factuur. Hier aangeven dat je dit niet gaat doen en dat we je daarmee het recht geven te storneren is natuurlijk kansloos, je hebt een contract met NS en dient je dus ook aan de contractuele betalingsplicht te houden. Voor het opvragen van de data die NS met je deelt ontvang ik graag je naam, adres, woonplaats en e-mailadres in een privébericht, dan ga ik hiermee aan de slag.
Bekijk origineel

25 reacties

Dit is een klant-helpt-klant community en ik ben bang dat onze reizigers je niet kunnen helpen met een geschil over de hoogte van je factuur. Je kunt contact opnemen via Sociale Media of de Live Chat voor hulp bij je factuur. Hier aangeven dat je dit niet gaat doen en dat we je daarmee het recht geven te storneren is natuurlijk kansloos, je hebt een contract met NS en dient je dus ook aan de contractuele betalingsplicht te houden. Voor het opvragen van de data die NS met je deelt ontvang ik graag je naam, adres, woonplaats en e-mailadres in een privébericht, dan ga ik hiermee aan de slag.
Heb niet de behoefte om hier verder nog inhoudelijk op te reageren, onder uw niveau zakken lukt mij namelijk niet.
Zal dan ook een klacht over uw handelen indienen. Dat allemaal om 35 cent.
Badge
Heb niet de behoefte om hier verder nog inhoudelijk op te reageren, onder uw niveau zakken lukt mij namelijk niet.
Zal dan ook een klacht over uw handelen indienen. Dat allemaal om 35 cent.

Al die moeite voor 35 cent ????

Overigens vermeldt u zelf dat u op de eerste factuur 35 cent te weinig betaald heeft en dat u op de 2e factuur 35 cent teveel betaald heeft. Dit compenseert elkaar dan toch ?

En als je op een openbaar forum/community gegevens zet dan weet je dat dat automatisch in google terecht komt, je gaat ook akkoord met de voorwaarden van dit forum/deze community waar dit allemaal in is opgenomen. Voortaan even de voorwaarden doorlezen voordat je op akkoord klikt. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Neemt niet weg dat contact met de klantenservice vrij lastig is. Lange wachttijden aan de telefoon en chat, niet iedereen gebruikt Twitter of Facebook. En gebruik je wel het contactformulier dan moet je heel veel wachten op een antwoord.

Ik vraag me wel af waarom door gebruik van recaptcha TS het contactformulier niet kon verzenden. Op andere sites vind ik recaptcha zelf vrij hinderlijk maar het lukt altijd wel.
Reputatie 5
Neemt niet weg dat contact met de klantenservice vrij lastig is. Lange wachttijden aan de telefoon en chat, niet iedereen gebruikt Twitter of Facebook. En gebruik je wel het contactformulier dan moet je heel veel wachten op een antwoord.

Ik vraag me wel af waarom door gebruik van recaptcha TS het contactformulier niet kon verzenden. Op andere sites vind ik recaptcha zelf vrij hinderlijk maar het lukt altijd wel.

Ik heb de laatste twee tot drie jaar nooit de klantenservice gebeld. Deze week maar liefst twee keer. Één keer s avonds rond 20.00 omdat ik een stallingsabonnement abonnement wilde aanpassen en dat niet zelf kon, één keer omdat ik rond 16.00 er achter kwam dat ik een ov fiets sleutel had meegenomen ipv in de fiets had achtergelaten. Werd beide keren meteen te woord gestaan. Ik heb dan ook enorm geluk gehad. Moet eerlijk zeggen dat ik het liefst géén contact had telefonisch omdat in mijn omgeving lange wachtrijen altijd zijn maar nu was het een keer niet zo.
Zou het dichtsbijzijnde servicebalie dan ook een optie zijn? Zoals in Hilversum of in Almere bijvoorbeeld? (andere station misschien ook mogelijk?) Als je geen sociale media hebt en je moet dan heel erg lang gaan wachten via de chat of telefoon?
Dat kan ook hoor @Cacao, heb jij helemaal gelijk in.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb de laatste twee tot drie jaar nooit de klantenservice gebeld. Deze week maar liefst twee keer. Één keer s avonds rond 20.00 omdat ik een stallingsabonnement abonnement wilde aanpassen en dat niet zelf kon, één keer omdat ik rond 16.00 er achter kwam dat ik een ov fiets sleutel had meegenomen ipv in de fiets had achtergelaten. Werd beide keren meteen te woord gestaan. Ik heb dan ook enorm geluk gehad. Moet eerlijk zeggen dat ik het liefst géén contact had telefonisch omdat in mijn omgeving lange wachtrijen altijd zijn maar nu was het een keer niet zo.
Dan heb je denk ik inderdaad enorm geluk gehad want ik lees niets anders dan dat het druk is en klanten heel lang moeten wachten. Daarnaast lees ik regelmatig dat, zeker wanneer de vraag iets moeilijker is, de klantenservice het ook niet weet en niet verder kijkt en vervolgens de verbinding verbreekt, bv vandaag nog zoals hier gemeld.

De goede medewerkers ten spijt, geeft dit de klantenservice geen best imago.
Dat kan ook hoor @Cacao, heb jij helemaal gelijk in.

Incorrect. Bij de servicebalie sturen ze je voor dit soort zaken altijd door naar de klantenservice.
Zou je willen stoppen met zulke provocerende reacties te plaatsen?

Groetjes,

Emma.

@Emma NS zou jij dan willen stoppen met het verwijderen van mijn inhoudelijk en nette reacties?
Badge +3
De moderators mogen om 22:00 huiswaarts. Morgen ben je de eerste!
@dvrs ik ben momenteel aanwezig om je te woord te staan. Wens je op dit moment van mij nog verdere toelichting?
Privé bericht naar Jouke NS:

Wat vind jij nu zelf van jouw reactie? NS laat het op een hoop punten afweten, beginnende met een niet correcte factuur. Maar volgens jou ligt het allemaal bij mij, de klant. Die moet zich aan de 'contractuele betalingsplicht' houden, maar een incorrecte factuur is volgens NS dan weer geen enkel probleem.
Het gaat nog verder 'Mijn NS' blijft al 2 weken aangeven dat bij de volgende factuur het abonnementsgeld afgeschreven gaat worden. Terwijl abonnement al gestopt is. Maar laat mij raden dit laatste is uiteraard ook compleet mijn fout?

Wat denk jij dat een klant, na zo'n reactie, bij een bedrijf nu zou doen wanneer deze wel concurrentie had?

In plaats van de klant afzeiken zou je als NS ook blij kunnen zijn dat ik het meld. Zit dus een fout bij de NS, door dit direct op te pakken en op te lossen voorkom je een hoop ontevreden klanten/drukte bij de klantenservice.
Reactie Jouke:

"Hallo dvrs,

Inhoudelijk ga ik niet op je reageren. Ik wijs je graag op de huisregels met betrekking tot het sturen van ongevraagde privéberichten naar moderators.

Groet, Jouke"

Nou Jouke gelukkig kun je op bovenstaande ook hier reageren. Zie je antwoord dan ook graag tegemoet.
@dvrs ik ben momenteel aanwezig om je te woord te staan. Wens je op dit moment van mij nog verdere toelichting?

Je zou kunnen onderzoeken waarom de factuur niet correct is. Je zou jouw collega's op hun onfatsoenlijk gedrag kunnen aanspreken. Mijn berichtjes die verwijderd zijn hier terugplaatsen.
Zo is er nog wel wat meer wat je eigenlijk zou moeten doen. Althans in een bedrijf met een klantenservice die blij is met zijn klanten.
Het ergste is nog wel dat Jouke op de hoogte is van het feit dat facturen niet kloppen, zoals te lezen is in 'n ander topic. Maar dat hier dan niet even laat weten.
Je zou kunnen onderzoeken waarom de factuur niet correct is. Je zou jouw collega's op hun onfatsoenlijk gedrag kunnen aanspreken. Mijn berichtjes die verwijderd zijn hier terugplaatsen.
Zo is er nog wel wat meer wat je eigenlijk zou moeten doen. Althans in een bedrijf met een klantenservice die blij is met zijn klanten.

Zoals al aangegeven in de eerste reactie in dit topic kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen mee kijken met de factuur en controleren wat er precies mis is gegaan en dit corrigeren als er ook echt iets fout is gegaan.

Het ergste is nog wel dat Jouke op de hoogte is van het feit dat facturen niet kloppen, zoals te lezen is in 'n ander topic. Maar dat hier dan niet even laat weten.
Wij hebben geen inzage in de specifieke facturen. Voor ons is het dus geen feit, maar enkel een bericht dat jij het niet eens bent met de factuur. Om dat de (laten) controleren, kun je dus contact opnemen met de Klantenservice.
Zoals al aangegeven in de eerste reactie in dit topic kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen mee kijken met de factuur en controleren wat er precies mis is gegaan en dit corrigeren als er ook echt iets fout is gegaan.

Zoals ik al aangegeven heb (hint: lees eens de titel) is contact opnemen met de klantenservice niet makkelijk. Waarom lees je daar overheen?

Of verwacht de NS van hun klanten dat ze nu echt speciaal om in contact te komen een account bij Twitter gaan aanmaken (waarmee je je privacy nog verder opheft)?

Vertel mij dan even hoe ik contact kan komen met de klantenservice? Het formulier op site heeft ook al niet bijster veel zin:

“Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd. Helaas is het ons niet gelukt u binnen 5 werkdagen te antwoorden. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hopen uw bericht alsnog zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden.

Die laatste zin, hoe laatdunkend kun je zijn naar je klanten, Bizar.

Nu ga je vast zeggen dan moet je maar bellen. Krijg ik mijn belkosten + tijd dan vergoed?

Overigens waarom krijg ik geen antwoord op mijn resterende vragen? Komen ze soms te dicht bij de waarheid?

Mijn conclusie is ondertussen wel dat de NS hun klanten niet echt lief heeft vooral de arrogante toon is deerniswekkend. Schaamt de NS  nu zich echt niet voor dit gedrag?

En het dan gek vinden dat ik in de eerste correspondentie aangeef het bedrag te storneren. De NS rest de klant blijkbaar geen andere keuze.

Overigens zal ik afzonderlijk nog een klacht indienen over @Jouke NS , @Stijn NS  en @Emma NS . Moet je kijken hoeveel tijd NS hiermee kwijt gaat zijn. Krijg ik geen reactie dien ik uiteraard de klacht opnieuw in, net zolang dit ik een fatsoenlijk antwoord krijg.

Dit naast het storneren van het bedrag dat ook extra tijd met zich meebrengt, snap wel waarom de klantenservice zo slecht bereikbaar is...

PS vergeet niet om excuses te maken, anders moet ik daar ook weer over een klacht indienen.

Badge +3

Zoals ik al aangegeven heb (hint: lees eens de titel) is contact opnemen met de klantenservice niet makkelijk. Waarom lees je daar overheen?

Als ik om 21:30 bel heb ik binnen een minuut iemand aan de lijn (en niet iemand die ergens in India in een callcenter of zo zit)…

YMMV* maar succes met dat wereldbedrag, de aanhouder wint!

* 'your mileage may vary' meaning 'how far you will be able to go depends on (usually external) factors relating to yourself'

Reputatie 7
Badge

Ik zeg ongekend, gaat dit nog steeds om Euro 0,35 cent?

Morgen in de loop van de ochtend zijn NS medewerkers weer online, als Klanten kunnen we je helaas niet helpen alhier @dvrs 

Badge +3

Storneren is stoer, vooral doen! (zou ik bijna zeggen…) :rofl:

Als je jezelf nog verder in de molen van klantenservice en incassobureaus wilt werken, ga je gang.

Tot aan de rechtbank en de Hoge Raad toe, om je gelijk te krijgen….

(en niet iemand die ergens in India in een callcenter of zo zit)…

In een recente publicatie over de grote samenvoeging van Klantenservice werd voor Webhelp project NS o.a. een locatie in Suriname genoemd. Met Webhelp Portugal heb ik vanuit een andere hoedanigheid (totaal los van NS) te maken gehad. Het is gelukkig geen Steve van Azure support in gebrekkig Engels, maar zeker ook niet alleen Groningen.

Reputatie 5
Badge

Tot aan de rechtbank en de Hoge Raad toe, om je gelijk te krijgen….

Er zijn rechtszaken gevoerd om minder geld.

https://www.ad.nl/economie/menzis-sleept-klant-voor-rechter-om-14-cent~a69dfa25/

Zit nog een wijze les in: betaal niet altijd braaf je incassokosten. Vaak hoeft het niet.

Reputatie 5

@Jouke NS mag ik aangeven dat ik het specifiek met betrekking tot deze - ook nog als antwoord gemarkeerde - reactie volkomen met @dvrs eens ben dat de reactie vanuit NS hier ongepast is? Weigeren een onjuiste factuur te betalen heeft in mijn ogen niets te maken met het niet nakomen van een betalingsverplichting. Dit geldt uiteraard niet als de factuur achteraf wel juist blijkt, maar op dat statement van @dvrs heb ik helaas geen reactie gezien, laat staan dat ik een argumentatie voor de juistheid van deze facturen gezien heb. Indien de facturen inderdaad wel juist zouden zijn, zou dat in mijn ogen een veel beter passende reactie zijn dan botweg aan te geven dat je niet kunt helpen.

Je, @Jouke NS, weet vast net zo goed als ik dat de community wordt vermeld bij de conactgegevens van de klantenservice (https://www.ns.nl/klantenservice/contact) en dat er hier naast klanten ook voor NS werkende moderators actief zijn die zeer regelmatig wel bereid blijken een probleem voor een klant te onderzoeken en zo nodig te verhelpen.

Reputatie 5

Veel browser plugins ter bescherming van je privacy blokkeren (soms afhankelijk van instellingen) recaptcha omdat Google je ook via deze weg probeert te volgen.

Reageer