beantwoord

Controle vervoersbewijs in de 1e klas

• 17 mei 2019
  • 52 reacties
  • 2073 Bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

In veel gevallen wel, maar laatst werd ik in de 1e klas toch weer positief verrast. Ik ga mijn controle altijd in met de gedachte dat iedereen een geldig vervoersbewijs heeft. Ik had twijfels bij 3 reizigers. De eerste was zijn abonnement vergeten en na controle klopte het, ook de andere 2 zaten correct. Het lijkt soms heel makkelijk, toch vergis je je wel eens. Als ik een slecht gevoel heb, controleer ik die hele coupe en dan weet ik wel of mijn gevoel klopte.

ik had en ik heb ook als ik er zit , heel vaak slechte gevoelens maar dan is er helaas geen controle , laatst zat er eentje rustig zijn wiet sigaretten te rollen , het stonk naar wiet in de coupe 

Van de week was er een spitstrein uitgevallen op het traject Amsterdam - Hoorn. De trein die daarna kwam bestond maar uit 4 bakken i.p.v. 6 (of meestal 8). Gevolg een overvolle trein. Bij vertrek vanuit CS ging het nog wel maar toen er in Sloterdijk mensen wilden instappen werd er omgeroepen van er is ook plek in de 1e klas. Tekort materiaal is ook een factor waardoor mensen in de 1e klas gaan zitten i.p.v. 2e klasse.  Het zou goed zijn als er meer controle's zijn van de 10 keer dat ik per week met de trein reis is er maar 1 of soms 2 keer een controle. Vergroot de pakkans en de kosten van een extra conducteur haal je er zo uit.

Reageer