Corona korting | NS Community
beantwoord

Corona korting

  • 23 December 2021
  • 15 reacties
  • 238 Bekeken

Goedemorgen 

mijn zoon reist op een vast traject voor school ik moet die kosten zelf betalen want hij is 14 en zit op het speciaal onderwijs. dus ook een traject vrij abonnement hebben we gekozen voor hem

vorig jaar in de lockdown reisde hij zo weinig dat ik het abonnement stil heb gezet en alleen wanneer hij reisde ik moest betalen dat was voordeliger 

maar nu zitten we weer in een lockdown en scholen dicht wat moet ik doen het abonnement stop zetten of door laten betalen 

icon

Beste antwoord door MoDe 23 December 2021, 09:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het om een flex abonnement gaat, dan kun je deze als het abonnement langer dan een maand loopt omzetten naar Flex basis. Dit kun je zelf als je ingelogt bent bij MijnNS. Lukt het niet of weet je niet hoe dat moet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice. Wil je daarna binnen 1 maand het abonnement van basis naar traject zetten, neem dan ook contact op met de klantenservice.

Het is een traject vrij abonnement niet de flex maar toch bedankt voor meedenken 

Als ik u was zou ik toch even bellen/chatten met de klantenservice. Als je een welwillend persoon treft dan kan die ook je huidige abonnement weer stopzetten. Zodra de scholen open gaan kan u het abonnement weer starten.

En als u dan een nieuw abonnement neemt, dan wel kiezen voor Flex versie omdat die (na 1 maand) altijd te stoppen is.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Jacquleinge en welkom op de NS Community! 

Ik begrijp dat het vervelend is wanneer je door betaald terwijl je zoon niet reist. Heb je al gekeken naar een NS Flex Traject Vrij abonnement? Dit abonnement maakt het namelijk wel wat flexibeler als de scholen dicht zijn. Zou je mij een privéberichtje willen sturen? Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Bestaat het klassiek niet-Flex Traject Vrij dan nog? Die moesten toch uiterlijk 15 oktober worden gewijzigd in de Flex variant?

Reputatie 6
Badge +2

Bestaat het klassiek niet-Flex Traject Vrij dan nog? Die moesten toch uiterlijk 15 oktober worden gewijzigd in de Flex variant?

Je hebt gelijk! Het reguliere Traject Vrij abonnement is opgeheven.

Reputatie 7
Badge +3

Dan is het makkelijk. Heeft je zoon dit Flex Traject Vrij nu meer dan 1 maand, is dit via het MijnNS account ieder moment te wijzigen naar NS Flex Basis. Vervolgens kan dit wanneer hij weer wel naar school gaat, weer worden gewijzigd in Flex Traject Vrij. Is dat na 1 maand via MijnNS, is dit binnen 1 maand via de klantenservice. 

@Momo@Lorena NS

Traject Vrij bestaat momenteel als in Flexversie. 

Er bestaat ook een prepaid maand- of 3 maandenkaart die je aan de NS automaat kunt kopen.

Volgens de voorwaarden voor de (3) maandkaart Traject Vrij is er geen restitutie of annulering mogelijk. 

Als @Jacquelinenevels een maandkaart heeft (en dus echt geen Flex), moet ze hopen op coulance van de klanteNService. Maar ik zou er niet veel van verwachten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedoel ik dus, Traject Vrij abonnement is er alleen nog in Flex versie. Die maandkaart (en 3-maandenkaart) is geen abonnement. 

Reputatie 7
Badge +4

Een school heeft een zekere regelmaat, dus een eerder afgesloten Flex TrajectVrij is goed mogelijk en zou per direct onderbroken kunnen worden en dan krijgt Jacqueline nog een evenredig deel terug van het abonnement.

U moet het abonnement per direct omzetten in Flex Basis, dan wel Flex zonder abonnement.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is juist het punt. Eerder afgesloten Traject Vrij abonnementen (de klassieke variant) moesten uiterlijk per 15 oktober worden opgezegd/gewijzigd naar Flex Traject Vrij. Daar waren toen een aantal topics over dat abonnementhouders moesten overstappen en wat dingetjes waar sommigen tegen aan liepen (zoals datum niet kiesbaar).

Dan zou nu nog niemand meer het oude klassieke Traject Vrij abonnement hebben, maar alleen Flex Traject Vrij abonnement. Het is alleen de vraag wanneer dit Flex Traject Vrij is ingegaan, is dat langer dan een maand geleden dan kan dit nu op ieder gewenst moment worden gewijzigd naar Flex Basis.

Wel bestaat er nu een maandkaart Traject Vrij, maar dat is geen abonnement. Deze kan niet eerder opgezegd worden. De maandkaart staat op de OV-chipkaart met een einddatum en die kan niet aangepast worden, die loopt vanzelf af. Dit was voorheen ook al zo met de losse maandabonnementen.

Reputatie 7
Badge +4

We moeten maar even afwachten wat Jacqueline heeft, er is nderdaad veel mogelijk, maar dan is het nog niet altijd zo.  Voor ouders met opgroeiende kinderen is alle teruggave meegenomen.

Badge +3

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het mensen vergaan is die nooit actie genomen hebben om hun Traject Vrij te ‘verflexen’.

Dat zou dan per 15 oktober beëindigd moeten zijn, en bij de eerstvolgende incheck bij NS van de kaart verwijderd moeten worden of iets dergelijks (productblokkade voor alle klassieke Traject Vrij).

De openingspost suggereert dat @Jacquelinenevels in de veronderstelling is dat er op saldo gereisd wordt zoals vorig jaar (abonnement gestopt en zelf betaald voor de reizen).

Maar het kan dus goed zijn dat als de zoon al sinds midden oktober niet meer reist het abonnement al lang gestopt is. Kijk dus eerst in Mijn NS wat er staat (Startpagina en bij Producten).

Mocht er eerder een klassiek abonnement beëindigd zijn dan kan het goed zijn dat als er in 2021 weer Traject Vrij genomen is dat sowieso de Flex versie is, en heb je daarover natuurlijk verder geen mails gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het mensen vergaan is die nooit actie genomen hebben om hun Traject Vrij te ‘verflexen’.

Daar ben ik ook benieuwd naar. In de groep abonnementhouders met het klassieke Traject Vrij zullen er best wel mensen zijn geweest die het niet op tijd hebben gewijzigd of misschien de mail(s) erover hebben gemist. Ik had daarom best wel wat topics hier verwacht over dat mensen opeens niet meer hun abonnement konden gebruiken. Maar misschien was het toch niet zo'n harde deadline en is het voor die mensen (voorlopig) nog wel doorgelopen. Vandaar eerder ook mijn vraag aan Lorena.

 

Reageer