beantwoord

coronakorting flex dalvoordeel

  • 25 August 2022
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

In de coronaperiode is door de NS gecommuniceerd dat de maandelijkse abonnementsprijs voor  dal voordeelabonnement niet in rekening wordt gebracht. Incasso is desalniettemin doorgelopen. Gaat niet om megabedragen, wel om principe.

Geldt voor mezelf en voor mijn partner. Heb vandaag mijn ( niet gebruikte) abonnement omgezet naar flex basis. Via  chat kom ik bij NS niet verder. Computer “ begrijpt me niet” . Klantenservice voor minder voor de hand liggende vragen voor mij onbereikbaar.

 

Heeft iemand een suggestie voor aanpak?

icon

Beste antwoord door Momo 25 August 2022, 14:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de coronaperiode is door de NS gecommuniceerd dat de maandelijkse abonnementsprijs voor  dal voordeelabonnement niet in rekening wordt gebracht. Incasso is desalniettemin doorgelopen.

Dat is niet gecommuniceerd door NS. Wat wel is gecommuniceerd is dat je je abonnement kon omzetten naar NS Flex Basis. Had je toen naar Flex Basis gewijzgd, had je geen abonnementskosten gehad.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi remy2022,

Je zegt:

In de coronaperiode is door de NS gecommuniceerd dat de maandelijkse abonnementsprijs voor  dal voordeelabonnement niet in rekening wordt gebracht.

 

Waar heb je deze informatie vandaan? Ik kan me deze communicatie niet herinneren.

Reputatie 7
Badge +3

Iets wat niet gecommuniceerd is kun je je ook niet herinneren, dus niks mis met je geheugen mrfreeze.

Wat wel gecommuniceerd is, is nog terug te lezen op op

https://web.archive.org/web/20200602130707/https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html  en onderstaand sticky topic

 

Reputatie 7
Badge +3

Iets wat niet gecommuniceerd is kun je je ook niet herinneren, dus niks mis met je geheugen mrfreeze.

Dat ik me één ding goed herinner, zegt niks over de totale staat van mijn geheugen 🤣

Reputatie 7
Badge +3

In de coronaperiode is door de NS gecommuniceerd dat de maandelijkse abonnementsprijs voor  dal voordeelabonnement niet in rekening wordt gebracht. Incasso is desalniettemin doorgelopen. Gaat niet om megabedragen, wel om principe.

Geldt voor mezelf en voor mijn partner. Heb vandaag mijn ( niet gebruikte) abonnement omgezet naar flex basis. Via  chat kom ik bij NS niet verder. Computer “ begrijpt me niet” . Klantenservice voor minder voor de hand liggende vragen voor mij onbereikbaar.

 

Heeft iemand een suggestie voor aanpak?

Kun je aangeven hoe en wanneer gecommuniceerd is dat er geen abonnementskosten in rekening gebracht zouden worden en over welke periode dit zou zijn. Was het iets wat alleen met jullie was afgesproken? Bij de vaste community gebruikers is niets bekend over deze communicatie. Mogelijk heb je iets verkeerd begrepen.

Het ziet ernaar uit dat het misverstand bij mij ligt ( mea culpa).  Gaat natuurlijk een eigen leven leiden als je iets in zo een hectische periode op het netvlies hebt gekregen. Ik herinner me de teksten anders dan in de reacties ( waarvoor dank) staat. Financieel belang was zo marginaal dat ik (te) lang gewacht heb om het uit te zoeken. Weliswaar blinkt de tekst niet uit door duidelijkheid voor een niet frequente reiziger, maar het staat er wel denk ik. 
 

Reageer