beantwoord

Correctietarief

• 24 september 2019
  • 34 reacties
  • 704 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

@Momo 

Voor zover ik weet niet, ik ken er geen meldingen over. Die ICD toeslag tussen Eindhoven en Maastricht blijf ik altijd zeer bijzonder vinden ja. Die begrijp ik werkelijk waar niet.

Reputatie 4

@Loes : ik neem jou natuurlijk niets kwalijk, maar ik vind dat er vanuit NS tot op heden bijzonder weinig gecommuniceerd over dit onderwerp. Volgens mij is die reactie van Thomas al zo’n 1,5 jaar oud. Ondertussen worden er allemaal mensen boos. Nogmaals binnen NS moet dit nu echt de hoogste prioriteit krijgen. Dit is een systeemfout die maar constant blijft optreden. 

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn nu deze week wel een aantal meldingen van check uit's die gemist zouden zijn bij stations met poortjes, bv Voorschoten.  Deze  en deze 

Als er een keer een check-in niet geregistreerd is bij een poortje dan kan dat wel het correctietarief wegens geen geldig reisrecht verklaren, maar dat verklaart de rest dan weer niet. Er moet gewoon één duidelijke verklaring voor alle gevallen zijn.

Reputatie 4

Zou vanuit NS-zijde cq. moderatorzijde vandaag een statusupdate kunnen volgen waarin staat beschreven wat NS de afgelopen 1,5 jaar heeft gedaan om dit probleem op te lossen.

Ik vond en vind het al vrij erg dat NS Flex is ingevoerd met nog enige kinderziektes. Maar dit kunnen we inmiddels toch echt niet meer onder kinderziektes scharen. Dit is een serieus probleem.

Ik zal eens een poging wagen bij de NS Flex afdeling. Ik kan echter niet garanderen dat ik er ook werkelijk een terugkoppeling op krijg.

Wat is er dus anders tussen het Business Card model en Flex? Als HC dus voor mij qua controle niet. 

Voor die vraag is het interessant (maar lastig) om te bepalen of de correctietarieven komen door acties van de HC, of door businessrules in de backoffice, of een combinatie van beiden. Tussen de BC en Flex is het grote verschil (onder andere) de verwerkingssystemen/backoffice, het begint de indruk te wekken dat bij Flex andere businessrules worden gehanteerd die strenger te werk gaan dan bij de BC.

Reputatie 4

Ik zal eens een poging wagen bij de NS Flex afdeling. Ik kan echter niet garanderen dat ik er ook werkelijk een terugkoppeling op krijg.

Kijk hier spreekt nou echt de ambitie om dit probleem waarover al 240 topics op dit forum zijn op te lossen.

Badge +3

TLS/OV-chip had het van de week ook al over een storing waardoor transacties niet goed geregistreerd werden.

Bij reizen op saldo en/of controle onderweg geen probleem (ze worden correct op je kaart gezet, dus een HC zal bij controle niets vreemds zien) maar je online reishistorie klopt dus voor geen meter.

En laat NS Flex daar nu juist zo afhankelijk van zijn (die backend/office)… Dus voilá een correctietarieven fiesta!

Reputatie 4

En nummer 241: En (NS) de boer hij ploegde voort.

https://community.ns.nl/contact-52/correctietarief-61897

Reageer