Skip to main content
Antwoord

correctietarief

  • February 8, 2022
  • 6 reacties
  • 795 Bekeken

Mijn dochter reist dagelijks meter trein. Naar school.

Zij maakt gebruik van NS flex traject vrij.

Nu zie Ik in het maandoverzicht dat ik €20 extra moet betalen voor “correctietarief” 

Wat houdt dit in? Want ik ben niet van plan nóg meer te betalen voor dat al zo dure maandabonnement…

 

alvast Bedankt 

Beste antwoord door Tochjo

Er worden correctietarieven in rekening gebracht voor bijvoorbeeld vergeten in of uit te checken, of eerste klas reizen met een vervoerbewijs voor de tweede klas. Zie deze pagina voor meer informatie.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uit te zoeken waarvoor het correctietarief in rekening is gebracht en het geld terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

6 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • February 8, 2022

Er worden correctietarieven in rekening gebracht voor bijvoorbeeld vergeten in of uit te checken, of eerste klas reizen met een vervoerbewijs voor de tweede klas. Zie deze pagina voor meer informatie.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uit te zoeken waarvoor het correctietarief in rekening is gebracht en het geld terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • February 8, 2022

Die kater weer, lol.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • February 8, 2022

VOOR je gaat bellen (kan soms enorm lang duren, soms ook niet) gewoon-nogal vanzelfsprekend-eerst mijnNS bekijken, dan wordt het meestal wel meteen duidleijk. Moet wel via site, kan niet in de app.

20€ is vrijwel zeker een vergeten uitsjek. Overigens nogal tamelijk vreemd, omdat NS bij dat FLEX juist meldt dat op basis van reisgedrag automatisch wordt gecorrigeerd-en dat lijkt me met elke dag van/naar school erg makkelijk zat.


  • Op het juiste spoor
  • August 23, 2022

Ik krijg het correctietarief berekend omdat ik niet ingecheckt ben. Ik ben van Amersfoort naar Enschede gereisd en ben op station Amersfoort (niet via de hoofdingang) ingecheckt. Ik kan het station niet op als ik niet door de poortjes ga. Wil jullie de reis corrigeren?


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • August 23, 2022

Hey j.warnar. Welkom bij de NS Community.

We kunnen hier niet je gegevens inzien. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om dit recht te laten zetten.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • August 23, 2022

Ik krijg het correctietarief berekend omdat ik niet ingecheckt ben. Ik ben van Amersfoort naar Enschede gereisd en ben op station Amersfoort (niet via de hoofdingang) ingecheckt. Ik kan het station niet op als ik niet door de poortjes ga. Wil jullie de reis corrigeren?

Dan heb je waarschijnlijk ingecheckt bij een Connexxion poortje in Amersfoort, zie www.uitcheckgemist.nl (en de NS Klantenservice om je rit naar Enschede te corrigeren).