beantwoord

correctietarief

  • 8 February 2022
  • 6 reacties
  • 769 Bekeken

Mijn dochter reist dagelijks meter trein. Naar school.

Zij maakt gebruik van NS flex traject vrij.

Nu zie Ik in het maandoverzicht dat ik €20 extra moet betalen voor “correctietarief” 

Wat houdt dit in? Want ik ben niet van plan nóg meer te betalen voor dat al zo dure maandabonnement…

 

alvast Bedankt 

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 February 2022, 18:27

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Er worden correctietarieven in rekening gebracht voor bijvoorbeeld vergeten in of uit te checken, of eerste klas reizen met een vervoerbewijs voor de tweede klas. Zie deze pagina voor meer informatie.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uit te zoeken waarvoor het correctietarief in rekening is gebracht en het geld terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +4

Die kater weer, lol.

Reputatie 7
Badge +1

VOOR je gaat bellen (kan soms enorm lang duren, soms ook niet) gewoon-nogal vanzelfsprekend-eerst mijnNS bekijken, dan wordt het meestal wel meteen duidleijk. Moet wel via site, kan niet in de app.

20€ is vrijwel zeker een vergeten uitsjek. Overigens nogal tamelijk vreemd, omdat NS bij dat FLEX juist meldt dat op basis van reisgedrag automatisch wordt gecorrigeerd-en dat lijkt me met elke dag van/naar school erg makkelijk zat.

Ik krijg het correctietarief berekend omdat ik niet ingecheckt ben. Ik ben van Amersfoort naar Enschede gereisd en ben op station Amersfoort (niet via de hoofdingang) ingecheckt. Ik kan het station niet op als ik niet door de poortjes ga. Wil jullie de reis corrigeren?

Reputatie 6

Hey j.warnar. Welkom bij de NS Community.

We kunnen hier niet je gegevens inzien. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om dit recht te laten zetten.

Badge +3

Ik krijg het correctietarief berekend omdat ik niet ingecheckt ben. Ik ben van Amersfoort naar Enschede gereisd en ben op station Amersfoort (niet via de hoofdingang) ingecheckt. Ik kan het station niet op als ik niet door de poortjes ga. Wil jullie de reis corrigeren?

Dan heb je waarschijnlijk ingecheckt bij een Connexxion poortje in Amersfoort, zie www.uitcheckgemist.nl (en de NS Klantenservice om je rit naar Enschede te corrigeren).

Reageer