beantwoord

Correctietarief

  • 2 May 2022
  • 8 reacties
  • 320 Bekeken

Goedendag, ik kreeg het onderstaand. Hoezo ongeldig reisrecht en correctietarief en het volle pond betalen. Ik ben gister op Schiphol ingecheckt en op Sittard uitgecheckt met twee keer overstap. Moest reizen via Rotterdam ivm geen treinverkeer via Utrecht en verder. Daarnaast zag ik in het overzicht dat de treintoeslag ontbrak en moet 10 euro extra betalen. Ik heb helemaal niet gereisd met een toeslagtrein!!!

Op deze manier heeft Flex geen zin, want nu heeft het mij meer gekost dan opgeleverd 

Hoop dat dit snel opgelost wordt anders ben ik alweer klaar met het Flexabonnement.

Beste heer Opheikens,
 
Op 1 mei 2022 is met kaart **** **** **** 9715 van H.H. Opheikens een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht.

Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.
icon

Beste antwoord door Tamzin 2 May 2022, 10:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Tussen Schiphol en Rotterdam rijdt de Hoge snelheidstrein. Bent u ook in Leiden en Den Haag gestopt. Of na Schiphol alleen in Rotterdam?? Indien het laatste het geval is heeft u gereisd met de HSL en zou de boete derhalve terecht zijn.

Moest reizen via Rotterdam ivm geen treinverkeer via Utrecht en verder. Daarnaast zag ik in het overzicht dat de treintoeslag ontbrak en moet 10 euro extra betalen. Ik heb helemaal niet gereisd met een toeslagtrein!!!

Ik vermoed dat u gebruik gemaakt hebt van de IC Direct en daar geldt een toeslag voor.

Ik ben via Leiden gegaan om in Hoofddorp over te stappen op de bus naar Heemstede, dus de HSL had geen zin, want die stopt daar niet. Trein van 22.42 uur uit Rotterdam, 23.33 in Hoofddorp.

Reputatie 7
Badge +4

Kijkt u op MijnNS eerst even in uw reishistorie. Daaruit is vaak af te leiden wat er mis is gegaan. Als u (om)reist met de ICDirect moet u daarvoor inchecken bij de toeslagpaal en dat heeft u vrijwel zeker niet gedaan. Als u een correctietarief van 50 euro kreeg dan is dat in veel gevallen bij het ontbreken van een incheck en als u niet incheckt is dat gewoon zwartrijden. Maar dat kunnen wij hooguit vermoeden, in uw reishistorie staat het antwoord.

Als het daar niet duidelijk te zien is, kunt u het beste contact opnemen met Klantenservice. Zij kunnen vrijwel overal bij. Het feit dat u om moet reizen vanwege een storing geeft u wel het recht om te reizen, maar niet het recht geen toeslag te betalen met een snellere trein. U had ook een normale trein kunnen nemen naar Rotterdam zonder toeslag, en dat heeft u niet gedaan. Anders zou de toeslag niet in rekening zijn gebracht. Maar nogmaals, uw Reishistorie en eventueel Klantenservice kunnen dit vaststellen. Soms wordt een eerste boete kwijtgescholden.

Ik ben via Leiden gegaan om in Hoofddorp over te stappen op de bus naar Heemstede, dus de HSL had geen zin, want die stopt daar niet. Trein van 22.42 uur uit Rotterdam, 23.33 in Hoofddorp.

U zegt eerst dat u van Schiphol naar Sittard bent gereisd met twee keer een overstap. Dat kan ik begrijpen.

Maar nu zegt u echter dat u van Rotterdam naar Hoofddorp bent gegaan en vervolgens met de bus naar Heemstede. Nu ben ik dus volledig de draad kwijt.

Misschien moet u maar even contact opnemen met de Klantenservice. Die kunnen zien was u precies gedaan hebt 

Het gekke is, gezien mijn kaarthistorie dat er nergens staat dat dat ik op de heenreis ingecheckt ben, uitgecheckt in Sittard, weer ingecheckt in Sittard, maar de enige uitcheck van Hoofddorp staat wel vermeld, terwijl ik toch alle paaltjes gehad heb voor incheck en uitcheck.

Dus vreemd dat men er vanuit gegaan is dat ik met de IC Direct gereisd heb. als het bovenstaande al niet op mijn kaart staat.

Antwoord de NS hier eigenlijk ook op?

Antwoord de NS hier eigenlijk ook op?

Nee, want dit is een forum van reizigers en wij hebben uiteraard geen toegang tot uw gegevens. Alleen de Klantenservice heeft toegang tot uw gegevens.

Het kan overigens zijn dat een aantal transacties van de chipkaart nog niet zijn verwerkt en dat een en ander later gecorrigeerd wordt. Ik zou nog even een dagje wachten alvorens te gaan bellen.

Een andere optie zou nog kunnen zijn dat u in Sittard bij Arriva hebt uit- en/of ingecheckt en niet bij NS.

Dank je, ga contact opnemen

Reageer