beantwoord

couponcode krijgen voor keuzedagen

  • 15 mei 2020
  • 38 reacties
  • 1037 Bekeken

couponcode voor Keuzedagen

Indien een Keuzedag verlopen is tijdens coronatijd, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice. 

Vraag is hoe ik contact kan opnemen met de klantenservice

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 mei 2020, 21:50

NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Telefonisch contact opnemen kan ook; de klantenservice is bereikbaar op nummer 030-7515155.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat keuzedagen bij een oud VDU altijd op de 1e van de maand ingaan kan best, maar bij Dal Voordeel en Altijd Voodeel kan je ze ook krijgen.


Keuzedagen bij een VDU gaan niet altijd op de 1e in, maar op de dag van de verlengingsdatum van VDU.

Even een positief bericht ook, want ik ben op de chat om 17.30u begonnen met contact zoeken en anderhalf uur later heb ik de twee couponcodes al per mail ontvangen, en nu kan ik die in het lopende jaar opmaken. Eerder had ik 2 x vragen gesteld, maar nooit antwoord op gekregen. Dus ik was blij met dit forum om het op deze manier alsnog in orde te krijgen. Dank aan hier en aan de klantenservice/Melanie.

Badge +3

Dat keuzedagen bij een oud VDU altijd op de 1e van de maand ingaan kan best, maar bij Dal Voordeel en Altijd Voodeel kan je ze ook krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Uit 400.000 kaarthouders elke dag diegenen te vissen waarvan de keuzedag vervalt kan meer werk zijn dan diegenen van wie de Keuzedagen vervallen contact op te laten nemen.

Ik zou me ook nog kunnen voorstellen dat dat in strijd is met de privacy wetgeving. Ik meen dat dat ook het argument was bij de “Sloterdijk” kwestie.

Reputatie 1

Keuzedag

De NS heeft niet alleen te maken met haar eigen systeem, maar uiteraard ook met het systeem van Translink (OV-chip). Ik heb op beide systemen geen enkel zicht, laat staan dat ik weet hoe de systemen aan elkaar hangen. Onderstaand verhaal gaat dan ook uit van standaarden, die binnen een goed geautomatiseerd systeem gelden.
 
Volgens mij gaat overigens een Keuzedag op de 1e dag van een maand in en vervalt op de laatste dag van de maand, omdat het VoorDeelUren abonnement op de 1e dag van een maand inging (in ieder geval mijn abonnement). Maar dat maakt voor het verdere verhaal niets uit.
 Als je een Keuzedag niet opneemt, dan vervalt zij. In deze geautomatiseerde actie zullen de gegevens van de Keuzedag (nr, ingangsdatum, vervaldatum) met de klantgegevens (waarschijnlijk het kaartnummer) in een bestand worden weggeschreven. 
 Hoe kan NS ook anders controleren of iemand terecht een couponcode aanvraagt. Als je dit bestand gebruikt als input voor je couponcode, dan zijn we klaar.


Verzekeringen

Vooraf: levensverzekeringen zijn een andere tak van sport dan schadeverzekeringen. Ik zat in de levensverzekeringen, maar ik ga ook graag in op uw schadeverzekeringen, want waarschijnlijk gaan uw opmerkingen over deze tak.

De moeilijkheid voor mij is al eerst of u zelf de verzekeringen afsluit bij een verzekeraar of via een tussenpersoon. In het laatste geval moet u niet de verzekeraar de schuld geven, maar de tussenpersoon. En inderdaad, in deze categorie kunnen beunhazen zitten. Maar u kunt natuurlijk eerst kijken of ze zijn aangesloten bij een bonafide club. Ook vind ik, dat u zelf het beste kan bepalen, welke verzekering u nodig heeft. De vuistregel is: kan ik een bepaald risico dragen ja/nee. Als het ja is sluit ik geen verzekering. Er zijn dan ook niet zoveel echt noodzakelijke schadeverzekeringen:

- ziektekostenverzekering (verplicht)
- "Wappertje" wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, zeker afsluiten als u een hond of kinderen heeft.
- inboedelverzekering
- opstalverzekering, indien u een eigen huis bezit (wordt uiteraard verplicht gesteld als uw nog een hypotheek heeft).
- aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen, verplicht als u een auto bezit.
- autoverzekering, indien u niet het risico zelf kan dragen als de auto in de prak ligt
- de meest eenvoudige reisverzekering, als u buiten Europa op vakantie gaat. Ziektekosten verzekeringen vergoeden al vrij veel binnen Europa. Nooit waardevolle spullen meenemen op vakantie is mijn devies.

Schadeverzekeringen zijn meestal 1-jarige contracten. U sluit dus in feite elk jaar een nieuw contract. Veel van bovengenoemde verzekeringen zijn voor een verzekeraar standaard producten met normaliter 1 prijs. U kunt wel voor de duurdere verzekeringen, zoals de ziektekostenverzekering, zelf even een "vergelijkend warenonderzoek" doen of een andere verzekeraar een lagere premie heeft, maar pas wel op de voorwaarden. Dat zijn de kleine lettertjes en helaas niet uw favoriete bezigheid. Ik bezit zelf geen auto, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Gepensioneerden hebben veel tijd. De griffierechten voor een zaak met een beloop onder de 500 euro zijn 83 euro. Dat kon Bruintje nog wel trekken. En het plezier bij de rechtbank was even groot als een aardig concert, wat tegenwoordig ook al zeker 100 euro is.

Reputatie 7
Badge +3

Robert, tutotyeren graag zelfs.
Ik ken het klappen van de zweep, heb zelf meer dan 30 jaar bij een levensverzekeraar gewerkt.
De NS zal het nooit tot een rechtszaak laten komen in dit geval, alleen al vanwege het imago. Ik wist niet dat er nog zoveel kaarthouders waren: 400.000! Wie het dan ook in zijn hoofd haalt om de kaarthouders persoonlijk om de 2 maanden bij de NS Klantenservice te laten aankloppen om voor een couponcode te gaan bedelen...

 


Uit 400.000 kaarthouders elke dag diegenen te vissen waarvan de keuzedag vervalt kan meer werk zijn dan diegenen van wie de Keuzedagen vervallen contact op te laten nemen. Maar iemand die bij een verzekeraar heeft gewerkt kan dat natuurlijk in een uurtje oplossen voor al die 400.000 mensen. Of toch niet? Mijn verzekeraars vonden het in ieder geval niet nodig om mij te attenderen dat ik bepaalde verzekeringen helemaal niet meer nodig had of dat ik beter mijn verzekeringen kon oversluiten omdat nieuwe klanten veel minder betalen.

In ieder geval is het fijn dat voorlopig nieuwe Keuzedagen automatisch verlengd worden. Scheelt u tijd en geld voor een rechtzaak.

Reputatie 1

NS Moderator, hartelijk dank voor de ...... De betreffende zin gebruikten wij vroeger altijd als een beleidsmedewerker weer met een geweldig idee was gekomen, maar past volstrekt niet in dit forum. Excuus.
 

Reputatie 1

Robert, tutotyeren graag zelfs.
Ik ken het klappen van de zweep, heb zelf meer dan 30 jaar bij een levensverzekeraar gewerkt.
De NS zal het nooit tot een rechtszaak laten komen in dit geval, alleen al vanwege het imago. Ik wist niet dat er nog zoveel kaarthouders waren: 400.000! Wie het dan ook in zijn hoofd haalt om de kaarthouders persoonlijk om de 2 maanden bij de NS Klantenservice te laten aankloppen om voor een couponcode te gaan bedelen...

 

Badge +3

Ik wel, en de moderators ook best muzikaal meestal. Blij dat het opgelost is (voor u, of mag ik jou zeggen?) :sweat_smile:

Via de rechter was je ook niet ver gekomen denk ik..  De eerste reiziger die een dergelijke case van NS wint ken ik ook nog niet.

Reputatie 1

https://nieuws.ns.nl/ns-verlengt-geldigheid-keuzedagen/

Wat een paar weken hard werken al niet op kan leveren, of heeft de NS community toch impact?

Who knows!

https://vimeo.com/22865510    (00:10 - 04:40)

 

P.S.  Dit past niet in de community, maar ik hoop dat de NS Moderator gevoel voor humor heeft .

 

Reputatie 1

Na een nachtje slapen begin ik te begrijpen waarom NS niet automatisch de couponcode voor de gemiste Keuzedagen aanmaakt: de aansprakelijkheid.

De grap is ook dat de NS het niet kan zeggen, omdat ze dan indirect toegeven dat je recht op schadeloosstelling hebt.

De rechter zal het aanbod van NS, couponcode geldig tot 31-12-2020, nu (18-05-2020) zonder meer verwerpen. Het recht om binnen 2 maanden 1 dag vrij te reizen wordt ingewisseld voor een lot in de loterij "Wanneer kan ik van de NS weer reizen voor een "dagje uit"". Het "dagje uit" (niet-noodzakelijk reizen) is de grond waarop je recht op schadeloosstelling hebt. Als de NS het reizen voor iedereen snel openstelt dan heb je mazzel. Als dat na 31-12-2020 gebeurt, dan heb je pech. 
  Maar de NS mag altijd het aanbod doen. Als je het aanbod accepteert (je vraagt de couponcode aan), dan heb je geen recht op schadeloosstelling, als tot 31-12-2020 het "dagje uit" wordt verboden. Je wist bij het accepteren de voorwaarden. Kortom de NS gaat vrijuit.
  Als de NS automatisch de couponcode gaat verstrekken, dan kan je net zolang wachten, totdat jij er weer brood in ziet om met de trein te gaan. Je kan ten alle tijden melden dat je het aanbod niet accepteert en eist alsnog schadeloosstelling.

@Robert B , mijn trein komt eraan!

https://www.youtube.com/watch?v=Vrs0XgnXsxk

 


 

Reputatie 1

Volgens mij zou de NS alleen de niet opgenomen Keuzedagen moeten vergoeden, die in de corona tijden zijn vervallen. De intelligente lockdown is half maart gestart. Oftewel vergoeding van niet opgenomen Keuzedagen per vervaldatum 30-04-2020/31-05-2020/30-06-2020 etc. Gegevens van 30-04-2020 zijn zonder meer nog in een maandsave bij de NS aanwezig. Persoonlijk zou ik het ook aardiger vinden om de einddatum van de couponcode te stellen op 1 jaar later na de oorspronkelijke vervaldatum. Het reizen met de trein zit er voor het overgrote deel van de 60+'s het komende jaar niet echt meer in.
  Ik zit niet op Twitter, maar volgens mij geef je in de DM/PB de gegevens mee, die de NS nodig heeft voor de aanmaak van de couponcode. Dat is in eerste instantie voor de klant het belangrijkste: ik ben aangemeld. Wanneer je de couponcode krijgt is vers 2. Maar, zie vorige alinea, 60+'s zullen vooralsnog niet snel de trein pakken. Bij een Live Chat zullen je gegevens worden gevraagd. Ik neem niet aan dat je direct je couponcode krijgt. Ook daar zal je moeten wachten. Maar als je bij Live Chat niemand te pakken krijgt, wordt de ergernis groot.
 Maar waarom zo moeilijk doen? Automatisch vergoeden is zowel voor de klant als de NS de simpelste oplossing. De "oudjes" hebben zware corona tijden, mogen volgend jaar niet meer in de avondspits, maar hebben de NS gemaakt tot was ze nu zijn. Dan laat ik het aan de NS zelf over, hoe zij zich beoordelen.
 

Badge +3

Grotendeels mee eens, maar omdat u zelf zegt dat u de tweemaandelijkse keuzedagen in andere tijden soms ook laat verlopen kost het de NS alleen maar extra om iedereen dan te voorzien van vervangende keuzedagen met een geldigheid tot einde jaar. Het zou een mooi gebaar zijn, daar niet van...

Voor wat betreft Twitter, die reageren snel (15 minuten is het streven) maar als er iets geregeld moet worden waar je gegevens bij nodig zijn vraagt men om een DM/PB te sturen en een antwoord daarop duurt als ik het zo lees net zo lang of zelfs langer dan via de Live Chat.

Reputatie 1

​​​​​Hartelijk dank voor de reactie. Het gaat mij niet om het geld of een couponcode. De meeste Keuzedagen gebruik ik niet eens. Het gaat mij om het feit dat de NS fout zit. Zij moeten m.i. juridisch gezien de reizigers met Keuzedagen compenseren. Dat weten zij drommels goed, daarom bieden zij de couponcode aan. Maar waarom gaat dat niet automatisch? Iedereen heeft er recht op. Het automatiseren van de invoer van de couponcodes van niet opgenomen Keuzedagen (query in vaktaal, zoals b.v. de zoekfunctie in deze community) kost een beetje programmeur nog geen uur. Er zijn geen wijzigingen aan het daadwerkelijke productiesysteem met (terecht) strenge regels aan de test-, acceptatie- en productiefase. Nu moet de invoer handmatig worden gegenereerd o.b.v.de aanvragen. Waarom deze keuze? Het enige motief zal wel het geld zijn. Uit een kosten/baten analyse zal gebleken zijn dat als b.v. minder dan 40% piept de NS daar voordeel bij heeft. 
 Ander voorbeeld: waarom krijgt een Twitteraar binnen 15 minuten antwoord, een Facebooker binnen 1 uur en een chatter kan de wachtkamer in? Twitter en Facebook hebben graag de NS klanten voor hun verdienmodel, namelijk reclame en verkoop van gegevens aan derden. Waarschijnlijk betalen zij de NS o.b.v. het aantal tweeds/likes, zodat de kosten van de NS Klantenservice worden gedrukt. 
 Gegroet, ik stap uit deze communiy, omdat volgens mij NS dit spelletje niet eerlijk speelt.

Badge +3

Ik acht de kans groot dat men n.a.v. uw brief letterlijk doet wat u vraagt, de Keuzedag(en) vergoeden naar aanschafwaarde, € 3,71 per stuk.

De economische waarde van een Keuzedag is pakweg gelijk aan die van een Holland Travel Ticket. Dat heeft dezelfde geldigheid (doordeweeks vóór 6:30 of na 9:00 en in het weekend en feestdagen de gehele dag). Dit kost €42 maar daar zit ook bus/tram/metro bij dus kom je ongeveer uit rond de 30-35 euro.

Ik weet niet hoeveel er gemiddeld met een Keuzedag gereisd wordt (qua afstand en dan de prijs van wat datzelfde met je 40% kortingsabonnement zou kosten), maar als je het maximale tarief (bijv. Maastricht - Amsterdam retour) als gemiddelde neemt zit je aan €54 voltarief, en met 40% korting zit je dan aan €32,40.

Ik zou dus zeker voor de voucher/couponcode gaan, in plaats van je geld terug. Je kunt daar vast dit jaar nog wel gebruik van maken, en anders ook nog iemand anders blij mee maken (en er een schappelijk bedrag voor vragen bijv. €15). Win-win...

Reputatie 1

@JimiHxGecompleteerd = gecompenseerd (spellingscontrole vond het blijkbaar een leuk woord)

Ik zet niemand aan tot niet-noodzakelijke reizen.

Gepensioneerd, alle tijd om gewoon een voucher aan te vragen. Zonder gezeur.

En nee ik ga geen regelgevingen lezen. Ik heb wel wat anders te doen.

Om u gerust te stellen: de brief voor de schadeloosstelling is al lang de deur uit.
Als ik geen tijd heb om regelgeving te lezen, dan onthoud ik mij van juridische uitspraken. Als ik u was, zou ik dat in de toekomst ook doen in deze community. Lezers hebben geen baat bij prietpraat.


Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity geen juridisch loket.

Na het lezen van uw bijdragen, ook in andere topics, deel ik de mening van heel wat forumleden, die eenmalig in deze community belanden, dat de NS trollen inhuren om de mening van NS te ventileren. Nu snap ik ook dat u geen tijd heeft om regelgeving te lezen. U heeft het te druk met het lezen van de geplaatste topics. In eerste instantie dacht ik dat u helderziend was, aangezien u vanuit u zelf opgelegde thuissituatie kon beoordelen dat er momenteel reizigers voor een dagje uit in de trein zitten. Maar een informatie cq. hoe te handelen NS memo doet waarschijnlijk wonderen! Gegroet.
 

Reputatie 7
Badge +3

@JimiHxGecompleteerd = gecompenseerd (spellingscontrole vond het blijkbaar een leuk woord)

Ik zet niemand aan tot niet-noodzakelijke reizen.

Gepensioneerd, alle tijd om gewoon een voucher aan te vragen. Zonder gezeur.

En nee ik ga geen regelgevingen lezen. Ik heb wel wat anders te doen.

Om u gerust te stellen: de brief voor de schadeloosstelling is al lang de deur uit.
Als ik geen tijd heb om regelgeving te lezen, dan onthoud ik mij van juridische uitspraken. Als ik u was, zou ik dat in de toekomst ook doen in deze community. Lezers hebben geen baat bij prietpraat.


Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity geen juridisch loket.

Reputatie 1

@JimiHxGecompleteerd = gecompenseerd (spellingscontrole vond het blijkbaar een leuk woord)

Ik zet niemand aan tot niet-noodzakelijke reizen.

Gepensioneerd, alle tijd om gewoon een voucher aan te vragen. Zonder gezeur.

En nee ik ga geen regelgevingen lezen. Ik heb wel wat anders te doen.

Om u gerust te stellen: de brief voor de schadeloosstelling is al lang de deur uit.
Als ik geen tijd heb om regelgeving te lezen, dan onthoud ik mij van juridische uitspraken. Als ik u was, zou ik dat in de toekomst ook doen in deze community. Lezers hebben geen baat bij prietpraat.

Reputatie 7
Badge +3

@JimiHx Gecompleteerd = gecompenseerd (spellingscontrole vond het blijkbaar een leuk woord)

Ik zet niemand aan tot niet-noodzakelijke reizen.

Gepensioneerd, alle tijd om gewoon een voucher aan te vragen. Zonder gezeur.

En nee ik ga geen regelgevingen lezen. Ik heb wel wat anders te doen.

Reputatie 1

De rechter zal u teleurstellen. De reis wordt u niet verboden, u kunt nog steeds reizen. Er stappen dagelijks mensen in de trein voor een niet-noodzakelijke reis, waaronder mensen met keuzedagen.

U wordt gecompleteerd met een voucher. Dat u het teveel moeite vindt om deze aan te vragen betekent niet dat u een claim kunt indienen die gehonoreerd wordt.

In de tijd dat u met dit topic en met het indienen van de claim bezig bent, had u allang een voucher kunnen aanvragen.

Ik moet u helaas teleurstellen. Reizigers met Keuzedagen en vallend onder de reizigers zoals staan vermeld op de website kunnen zonder meer met een Keuzedag reizen. Ondergetekende valt echter onder de groep gepensioneerden, die de Keuzedag gebruiken als "dagje uit". Dat de NS niet gaat controleren met welk doel de reiziger instapt, begrijp ik volkomen. Ik hoop echter niet dat u mensen met Keuzedagen aanspoort om deze te gaan gebruiken voor een "dagje uit". 
  Ik bespeur tevens dat u al bent opgeschoven van een tegemoetkoming naar completering. Als u de Algemene Voorwaarden en de Europese Regelgeving even doorneemt, komt u misschien tot een schadeloosstelling.

P.S. Als een moderator van deze community meeleest dan kunt u mijn voorbeeld brief van 3 uur geleden verwijderen. Ik heb er geen seconde over nagedacht dat lezers daadwerkelijk hun privé gegevens in het item gaan zetten en publiceren. Excuus.

Reputatie 6
Badge +1

@Lidyvanderzel U kunt contact opnemen met de klantenservice om een vervangende couponcode te krijgen voor uw verlopen keuzedagen.

Contact opnemen met de klantenservice via de chat door op 'Chat met NS' te drukken of via Twitter/Facebook, omdat u hier doorgaans sneller een antwoord krijgt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk.

U kunt het beste uw persoonlijke gegevens verwijderen, omdat dit een openbare community is en iedereen dit kan lezen om misbruik te voorkomen. Uw post kunt u tot 1 uur na posten bewerken door op de 3 puntjes in uw post te drukken. 

Persoonlijke gegevens verwijderd *

​​​​​Persoonlijke gegevens verwijderd *

Keuzedagen uitstellen van niet opgenomen ivm corona

Reputatie 7
Badge +3

De rechter zal u teleurstellen. De reis wordt u niet verboden, u kunt nog steeds reizen. Er stappen dagelijks mensen in de trein voor een niet-noodzakelijke reis, waaronder mensen met keuzedagen.

U wordt gecompenseerd met een voucher. Dat u het teveel moeite vindt om deze aan te vragen betekent niet dat u een claim kunt indienen die gehonoreerd wordt.

In de tijd dat u met dit topic en met het indienen van de claim bezig bent, had u allang een voucher kunnen aanvragen.

Reageer