beantwoord

Dag voordeeluren 1e klas na 16 uur

  • 13 October 2021
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Geachte leden, ik heb een vraag over de kaartjes van Dag Voordeeluren.

Ben overgestapt van 1e klas naar 2e klas, maar nu heb ik nog 2 kaartjes van het oude abonnement, en daar me kon ik ook na 16 uur reizen, met de kaartjes die ik gekregen heb voor de 2e klas is dat niet meer zo (staat er ook op).

Kan ik nu ook nog na 16 uur reizen met de oude kaartjes van de 1e klas?

Of gelden deze daar ook de regels zoals die nu zijn om niet met de voordeeluren kaartjes na 16 uur te reizen.

Gr. Jan

icon

Beste antwoord door Thom 13 October 2021, 10:29

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Aangezien Voordeeluren technisch gezien nog wel zullen bestaan lijkt het mij dat die oude tickets (van voor 2021) nog zullen werken, maar als het om Keuzedagen gaat dan heeft @Thom gelijk.

Op de nieuwe kaartjes zal dan ook geen Dag(kaart) Voordeeluren (maar Dag Dal Vrij) staan, toch?

Het zijn oude kaartjes, en daar staat niet op dat er na 16 uur niet gereisd kan worden met deze kaart.

Op de nieuwe kaartjes staat dat er wel op.

Ik ga dit toch proberen, als het niet lukt dan kom ik op saldo terug.

Bedankt voor het antwoord.

Gr. Jan

Reputatie 7
Badge +4

Zijn het oude papieren keuzedagen?  In dat geval: Uw oude papieren kaartjes geven dit recht helaas niet, ook al staat het er soms nog wel op. De chip in het kaartje reageert in de middagspits met een weigering. Er is namelijk geen saldo af te schrijven en met Flex werken deze kaartjes uiteraard ook niet. De nieuwe regels aangaande de middagspits gelden.

U kunt er echter verder nog prima mee reizen, het is alleen inchecken in de daluren. U mag uw reis in de spits bij dezelfde vervoerder ook nog afmaken. Overstappen naar een andere vervoerder tijdens de spits werkt niet. Dat hoort bij Flex en niet bij dit kaartje.

 

Het bovenstaande is om 16.06, net een minuut te laat.

 

 

Reageer