beantwoord

dal abbo kosten onterecht in rekening gebracht

• 8 juni 2021
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

Geachte ns

ik heb mijn ns dal voordeel abbo overgezet naar en flex abbo omdat ik niet meer het trein gebruik.

vervolgens wordt er toch 60 euro in rekening gebracht?!

ik heb vervolgens het bedrag terug gestort op mijn rekening waarop ik en mail krijg met het comment dat jullie en incassobureau in zullen schakelen als ik het alsnog niet betaal?!

waar slaat dit op?

ik het het opgezegd!

instructies gevolgd en mijn flex abbo opgehaald bij en ns automaat op leiden centraal.

zou graag PER DIRECT hier over gebeld willen worden!!

ik hoor graag van jullie hierover!

gr

icon

Beste antwoord door Denice NS 8 juni 2021, 10:09

Hoi Aaron112. Welkom bij de Community.

Vervelend dat er alsnog € 60 is afgeschreven voor je oude abonnement. Bij het overstappen naar NS Flex dien je bij de automaat NS Flex te activeren en dien je, binnen 28 dagen, het oude abonnement van de kaart te verwijderen. Doe je dit niet of te laat dan loopt het oude abonnement alsnog door. Wellicht is dit ook bij jou het geval geweest.

Storneren is echter niet de oplossing. Door te storneren ontstaat er een openstaand bedrag welke alsnog voldaan dient te worden. Daarom krijg je van ons meerdere betalingsherinneringen. Besluit je uiteindelijk om hier geen gehoor aan te geven dan dragen wij het dossier over aan het incassobureau en beëindigen we je abonnement. Er komen dan kosten van € 40 bovenop de openstaande kosten. Dit is natuurlijk zonde!

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice om samen te kunnen kijken naar een oplossing. Wat betreft het openstaande bedrag kan ik alleen adviseren om deze kosten te voldoen om hogere kosten te voorkomen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U wordt hierover niet gebeld, en u zult zelf contact op moeten nemen met Klantenservice. Het is hier een reizigersforum en wij kunnen niet bij uw persoonlijke gegevens. Storneren is uiteindelijk niet betalen, en het is door ons niet te beoordelen in hoeverre dat terecht is of niet. Dat kan men bij Klantenservice wel, want die hebben alle gegevens bij de hand.

Reputatie 7
Badge +3

Geachte ns

ik heb mijn ns dal voordeel abbo overgezet naar en flex abbo omdat ik niet meer het trein gebruik.

Hebt u uw oude abonnement na opzeggen wel bij de kaartautomaat van uw chipkaart gehaald? 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad waarschijnlijk maar TS geeft aan dat het op het automaat is opgehaald. Als Flex op dezelfde kaart komt, zou dat opzeggen meegenomen zijn, op een nieuwe kaart niet en heeft TS zijn opzegging dus niet bevestigd. Dit moet haast zo zijn maar Klantenservice zal dit uit moeten zoeken.

Klantenservice geeft altijd duidelijk aan dat het op een automaat bevestigd moet worden, het staat ook nog in de begeleidende email en als dit niet wordt gedaan is het abonnement ook niet opgezegd. Het lijkt er op dat Flex wel op een nieuwe kaart is bevestigd maar het op de oude niet door bevestiging is opgezegd.

Geachte ns

Hebt u uw oude abonnement na opzeggen wel bij de kaartautomaat van uw chipkaart gehaald? 

Ja zekers

kreeg bericht dat dit nog nodig was dus gedaan

Dat is inderdaad waarschijnlijk maar TS geeft aan dat het op het automaat is opgehaald. Als Flex op dezelfde kaart komt, zou dat opzeggen meegenomen zijn, op een nieuwe kaart niet en heeft TS zijn opzegging dus niet bevestigd. Dit moet haast zo zijn maar Klantenservice zal dit uit moeten zoeken.

Klantenservice geeft altijd duidelijk aan dat het op een automaat bevestigd moet worden, het staat ook nog in de begeleidende email en als dit niet wordt gedaan is het abonnement ook niet opgezegd.

Het is de zelfde kaart dus klopt er iets niet

ga het niet betalen

heb alles volgens hoe het moest gedaan

Reputatie 7
Badge +4

Storneren en ‘ik ga het niet betalen’ werkt meestal niet, contact opnemen met Klantenservice wel, anders trekt u aan het kortste eind. Wees vriendelijk en leg het uit, u vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en niet-betalen is uiteindelijk een dure grap. Binnen de kortste keren komt er veertig euro bij. Betalen is meestal het goedkoopste.

Hoi Aaron112. Welkom bij de Community.

Vervelend dat er alsnog € 60 is afgeschreven voor je oude abonnement. Bij het overstappen naar NS Flex dien je bij de automaat NS Flex te activeren en dien je, binnen 28 dagen, het oude abonnement van de kaart te verwijderen. Doe je dit niet of te laat dan loopt het oude abonnement alsnog door. Wellicht is dit ook bij jou het geval geweest.

Storneren is echter niet de oplossing. Door te storneren ontstaat er een openstaand bedrag welke alsnog voldaan dient te worden. Daarom krijg je van ons meerdere betalingsherinneringen. Besluit je uiteindelijk om hier geen gehoor aan te geven dan dragen wij het dossier over aan het incassobureau en beëindigen we je abonnement. Er komen dan kosten van € 40 bovenop de openstaande kosten. Dit is natuurlijk zonde!

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice om samen te kunnen kijken naar een oplossing. Wat betreft het openstaande bedrag kan ik alleen adviseren om deze kosten te voldoen om hogere kosten te voorkomen.

Badge +3

De taal in een (eerste) herinnering na een mislukte incasso of storno is inderdaad nogal dreigend, want je krijgt altijd nog herinneringen per post en uiteindelijk (een week of 3 later) nog een laatste e-mail.

Maar het is wel zo dat men bij de NS (in geval van een incasso) geen facturen met elkaar verrekent of laat vervallen. Je zult dus eerst moeten betalen om daarnaje geld terug te krijgen.

Reageer