beantwoord

Dal voordeel 1e klas: kan ik die voor 1 dag ook omwisselen naar 2e klas?

• 6 november 2017
  • 9 reacties
  • 988 Bekeken

Met een Dal Voordeelkaart 1e klas: kan ik die voor 1 dag ook omwisselen naar 2e klas? En is dat gratis?
icon

Beste antwoord door Richaaaard 6 november 2017, 18:02

Ja u kunt gewoon voor 1 dag een klassewissel uitvoeren. Dit is gewoon gratis. Nadat u de klassewissel heeft uitgevoerd betaald u het 2e klas tarief tot de volgende dag 04:00

U moet alleen de volgende stappen uitvoeren bij de kaartautomaat:
  1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
  2. Kies op het scherm voor ’Wijzig klasse’ en kies voor 'Vandaag 2e klas'.
  3. Houd uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer. Uw klasse is nu tot 4.00 uur ’s nachts gewijzigd.

Voor meer info: bekijk de deze pagina
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Ja u kunt gewoon voor 1 dag een klassewissel uitvoeren. Dit is gewoon gratis. Nadat u de klassewissel heeft uitgevoerd betaald u het 2e klas tarief tot de volgende dag 04:00

U moet alleen de volgende stappen uitvoeren bij de kaartautomaat:
  1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
  2. Kies op het scherm voor ’Wijzig klasse’ en kies voor 'Vandaag 2e klas'.
  3. Houd uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer. Uw klasse is nu tot 4.00 uur ’s nachts gewijzigd.

Voor meer info: bekijk de deze pagina
Fijn dat dat kan en gratis is... Andersom, van 2e wisselen naar 1e klas kost wel geld, toch?
Ik kon daar niet goed uit opmaken dat van 1e naar 2e klas omwisselen voor 1 dag gratis is.
Maar dat is dus wel zo?
Bedankt voor je snelle antwoord!
Reputatie 3
Badge
Fijn dat dat kan en gratis is... Andersom, van 2e wisselen naar 1e klas kost wel geld, toch?
Ik kon daar niet goed uit opmaken dat van 1e naar 2e klas omwisselen voor 1 dag gratis is.
Maar dat is dus wel zo?
Bedankt voor je snelle antwoord!
Graag gedaan! van de 2e naar 1e klas wisselen kost alleen geld wanneer je een vrij abonnement hebt (Weekend vrij,Dal vrij,Traject vrij,Altijd vrij. enz.) De kosten verschillen per dag (en tijd) de kosten zijn:
Toeslag 2-1 Dag: de hele dag van klasse wisselen voor € 25
Toeslag 2-1 Daluren: op maandag t/m vrijdag in de daluren (voor 6.30, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur) van klasse wisselen, nu tijdelijk voor € 9
Toeslag 2-1 Weekenddag: in het weekend de hele dag in een andere klasse reizen, nu tijdelijk voor € 5

Bij een voordeel abonnement (Dal voordeel,Altijd voordeel) Is het wisselen gratis en wordt er bij het uitchecken het 1e klas tarief afgeschreven. (met korting) m.u.v. het weekend. Daar betaal je € 5 en kun je onbeperkt 1e klas reizen.
Jij weet er veel van! Mag ik je dan nog een vraag stellen?
Mijn vriendin heeft een ‘oude’ Voordeelurenkaart met keuzedagen, 2e klas.
Kan ze op werkdagen haar Voordeelurenkaart gratis omwisselen naar 1e klas
en
dan ook de keuzedag in de 1e klas gebruiken? Allemaal gratis?

(Pfff.... voor mij is dit net hogere wiskunde, haha!)
Reputatie 3
Badge
Jij weet er veel van! Mag ik je dan nog een vraag stellen?
Mijn vriendin heeft een ‘oude’ Voordeelurenkaart met keuzedagen, 2e klas.
Kan ze op werkdagen haar Voordeelurenkaart gratis omwisselen naar 1e klas
en
dan ook de keuzedag in de 1e klas gebruiken? Allemaal gratis?

(Pfff.... voor mij is dit net hogere wiskunde, haha!)

Keuzedagen die 2e klas zijn omzetten in 1e klas keuzedagen is niet kosteloos. Bij Het voordeelurenabonnement is het wel mogelijk om voor 1 dag gratis een klassewissel uit te voeren. Ik heb voor het gemak even alle instructie's als bijlage bijgevoegd.
Oef... blijft een hersenkraker... maar door jouw antwoord zie ik in ieder geval het bos weer door de bomen?
Ontzettend bedankt!
Reputatie 3
Badge
Oef... blijft een hersenkraker... maar door jouw antwoord zie ik in ieder geval het bos weer door de bomen?
Ontzettend bedankt!
Graag gedaan! 😃 ik snap dat het lastig kan zijn 😉 Als u nog wilt oefenen met de kaartautomaat kunt u deze demo gebruiken. De oefening om een keuzedag naar 1e klas te wijzigen vindt u hier. (Bijna alle browsers bestempelen deze website als onveilig. Dit kunt u gewoon negeren. Misschien dat een moderator hier wat aan kan doen?) Mocht u er alsnog niet uit komen en is er geen servicepersoneel in de buurt? bel dan 0800-0540 dan helpen ze u verder
Krijg je dan voor die ene dag een 2e klasse kortingskaartje en prijs?
Hoe bedoel je precies, bartdelft?

Reageer