beantwoord

Dal Voordeel 2e klas naar een Traject Vrij Maandabonnement

• 7 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 242 Bekeken

Momenteel heb ik een Dal Voordeel 2e klas die geldig is tot 27-07-2016.
Hij is dus net verlengd.

Nu voor me werk moet ik dagelijks van Hoogkarspel naar Alkmaar, waardoor een Traject Vrij Maandabonnement goedkoper uitkomt.

Alleen nu is me vraag wat als ik het op de OVChipkaart zet van mijn Dal Voordeel 2e klas, ben ik deze dan kwijt? Of kan er een dubbel abonnement op 1 kaart? Hoe moet ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 oktober 2015, 08:36

U kunt een maandabonnement Traject Vrij op dezelfde kaart laden als waar nu Dal Voordeel op staat. Gedurende die maand zal Traject Vrij gebruikt worden voor uw reizen. Dat betekent onder andere dat u dan voor de reizen per trein buiten uw traject op rekening reist en daarvoor niet met het saldo op de kaart betaalt, maar achteraf het bedrag per automatische incasso van uw rekening wordt afgeschreven. Na die maand reist u automatisch weer met Dal Voordeel. U betaalt die maand nog wel voor Dal Voordeel.

Twee jaarabonnementen kunnen niet samen op één kaart worden geladen. Zou u later een jaarabonnement Traject Vrij willen aanschaffen, dan kunt u Dal Voordeel upgraden naar Traject Vrij. Dit kan via Mijn NS of via de klantenservice. Deze wijziging kan alleen ingaan op dezelfde dag van de maand als uw Dal Voordeel-abonnement is ingegaan en moet minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
U kunt een maandabonnement Traject Vrij op dezelfde kaart laden als waar nu Dal Voordeel op staat. Gedurende die maand zal Traject Vrij gebruikt worden voor uw reizen. Dat betekent onder andere dat u dan voor de reizen per trein buiten uw traject op rekening reist en daarvoor niet met het saldo op de kaart betaalt, maar achteraf het bedrag per automatische incasso van uw rekening wordt afgeschreven. Na die maand reist u automatisch weer met Dal Voordeel. U betaalt die maand nog wel voor Dal Voordeel.

Twee jaarabonnementen kunnen niet samen op één kaart worden geladen. Zou u later een jaarabonnement Traject Vrij willen aanschaffen, dan kunt u Dal Voordeel upgraden naar Traject Vrij. Dit kan via Mijn NS of via de klantenservice. Deze wijziging kan alleen ingaan op dezelfde dag van de maand als uw Dal Voordeel-abonnement is ingegaan en moet minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven.
Beste Chriskras,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat Tochjo al voorzien heeft van advies. Je kunt er dus voor kiezen om beide abonnementen op één kaart te plaatsen. Zo lang het Traject Vrij maandabonnement loopt krijgt deze voorrang. Het is ook mogelijk om een nieuwe kaart bij het abonnement aan te schaffen, houd dan wel rekening met een verwerkingstijd van 7 dagen. Wijzigen van het Dalvoordeel abonnement naar Traject Vrij is ook nog een optie.

Na het eerste contractjaar is een abonnement trouwens maandelijks opzegbaar, mocht je het Dalvoordeel abonnement willen stopzetten, dan is dat mogelijk.

Reageer