beantwoord

Dal Voordeel

  • 1 February 2017
  • 26 reacties
  • 1061 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Geachte meneer/mevrouw,

Ex-studenten en langstudeerders kunnen gratis één jaar reizen met Dal Voordeel.
Ik heb een paar vragen hierover.

1) Ik heb mijn studentenreisproduct dus stopgezet, maar mag ik een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en daar de Dal Voordeel opzetten? Dus of het niet zo is dat het per se gelinkt moet worden aan de OV-chipkaart waar eerst de Studentenreisproduct op stond, want hoe anders kan NS dan controleren dat ik een ex-student of langstudeerder bent? Ik wil een nieuwe OV-chipkaart aanvragen omdat ik een nieuwe pasfoto erop wilt zetten.

2) Hoe controleert de NS dus of ik een ex-student bent of een langstudeerder bent?
3) Wat valt precies onder "lang studeren"?

Ik ben tijdelijk gestopt met mijn studie, maar ben van plan om aankomende schooljaar weer te beginnen. Wanneer ik weer ga beginnen, dan heb ik weer beschikking over studiefinanciering en studentenreisproduct. Maar mag ik in de tussentijd dan wel van deze aanbod gebruik maken?

Alvast bedankt voor een reactie op mijn vragen.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 1 February 2017, 09:19

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Bij het bestellen van een abonnement gebruik je de actiecode (ik geloof exstudentXXXX) of zoiets. Die XXXX is het nummer van je oude OV Chipkaart. Op die basis wordt gecontroleerd of je tot nu toe student was en recht had op het studentenreisproduct. In het bestelproces kun je vervolgens opgeven dat je een nieuwe OV Chipkaart wilt bestellen, geen probleem.

Een langstudeerder is in dit verband iemand die nog wel studeert, maar geen recht meer heeft op het studentenreisproduct.

Je krijgt overigens € 50,- korting op een jaarabonnement, een Dal Voordeel is gratis (je moet € 0,01 betalen als check).

Volgens mij kun je één keer gebruik maken van het voordeelaanbod. Als je ervoor kiest om dat nu te doen krijg je dus niet na afloop van je studie nog eens een jaar korting.
Bedankt voor je snelle reactie. Dal Voordeel is trouwens niet gratis reizen, maar gratis reizen met 40% korting, dus dat zei ik verkeerd :P

Mijn situatie is dat ik nog wel studiefinanciering heb, maar dat die bijna op is. En in de tussentijd wil ik wel graag reizen met korting, ik neem aan dat het aanbod van Dal Voordeel dan wel voor mij geldt?
Reputatie 6
Badge +1
Ja hoor, als je recht op studentenreisproduct stopt kun je gaan voor Dal Voordeel, ook als je nog niet uitgestudeerd bent.
Bedankt voor je snelle reactie. Dal Voordeel is trouwens niet gratis reizen, maar gratis reizen met 40% korting, dus dat zei ik verkeerd :P

Weer bedankt voor je snelle reactie. Dus ook als ik in September weer ga beginnen en nog maar acht maanden studiefinanciering heb, mag ik nu al wel gebruik maken van deze Dal Voordeel aanbod?

Vanaf September ben ik wellicht weer van plan om studentenreisproduct te gebruiken, maar dan mag ik neem ik aan deze Dal Voordeel niet zomaar opzeggen?
Reputatie 6
Badge +1
Aan Dal Voordeel zit je een jaar vast. Maar voor €0,01 is dat niet erg lijkt me. Als je ongeveer een maand voor het einde belt kun je gewoon weer van Dal Voordeel af.
Enige puntje om in de gaten te houden is dat Dal Voordeel en het studentenreisproduct niet op één kaart kunnen. Als je vanaf september weer recht hebt op een studentenreisproduct zou ik of dat op een andere kaart zetten, of de NS klantenservice de situatie uitleggen en vragen of ze Dal Voordeel voortijdig willen beëindigen.
Bedankt voor je snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp, kijkt de NS puur alleen of het inderdaad zo is dat of je een studentenreisproduct hebt gehad en niet hoelang en ook niet hoelang je nog studiefinanciering enzovoort hebt?
Mijn exacte vraag is dus wanneer een student "in aanmerking" komt voor Dal Voordeel aanbod voor ex-studenten en langstudeerders. Want ik wil dus niet Dal Voordeel besteld hebben d.m.v. deze mooie aanbod en dan dat het blijkt dat ik (nog) niet het recht erop heb.
Zodra je je studenten product stop zet mag je een keer het aanbod gebruiken. Dus heb je 2e keer stop gezet, dan kan het niet meer als je er na de eerste keer gebruik van hebt gemaakt.
Reputatie 4
Badge


Volgens mij kun je één keer gebruik maken van het voordeelaanbod. Als je ervoor kiest om dat nu te doen krijg je dus niet na afloop van je studie nog eens een jaar korting.


Na afloop van de studie kan hij/zij sowieso geen gebruik meer maken van de actie omdat de drie maanden geldigheid bij de eerste keer stopzetten in gaat en niet nogmaals geactiveerd wordt bij een twee keer stopzetten.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nog 2 vragen.

1) Deze mooie aanbod Dal Voordeel (reizen met 40% korting in daluren) dat gratis is voor ex-studenten en langstudeerders, betreft het 2e klas of 1e klas?

2) Ik heb mijn studentenreisproduct gisteren stopgezet en heb nog geen bevestiging van DUO in MijnDUO, dit is normaal, want op hun website staat pas na 5 dagen een bevestiging. Maar mag ik nu al wel gaan bestellen?
Reputatie 7
Badge +4
Eerste of tweede klas maakt niet uit, je krijgt 40 procent korting in de klasse waarin je reist. Een Dalvoordeelabonnement zelf is niet klassegebonden, de voorinstelling wel. Die mag zowel op de eerste als op de tweede ingesteld worden.

Je kunt wel de 50 euro inzetten als korting bij de aanschaf van een eerste of tweede klas jaarabonnement. Bij Dalvrij of Weekendvrij heb je die instelling zeker wel. Dat levert dan een korting op van €4,16 per maand.

Je moet na de opzegging 48 uur wachten voordat je je nieuwe abonnement kunt bestellen en het daarna geldig gemaakt kan worden.
Bedankt voor je reactie.
Als ik vrijdagochtend ga bestellen, wanneer kan ik er gebruik van maken?
Ik wil graag een nieuwe OV-chipkaart vanwege een nieuwe pasfoto, moet ik dan weer €7,50 betalen?
De €7,50 hoeft niet betaald te worden als je via NS site aanvraagt betreft Dal Voordeel, daar staat aangegeven dat het gratis is 😃
Er is ook nergens beweerd dat je €7,50 moet betalen;) €0,01 voor je bankgegevens e.d. te controleren!
Reputatie 4
Badge
De €7,50 hoeft niet betaald te worden als je via NS site aanvraagt betreft Dal Voordeel, daar staat aangegeven dat het gratis is :D

Wanneer je een jaarabonnement koopt bij NS krijg je gratis een nieuwe chipkaart. Je moet dan wel 7 dagen wachten voordat je je abonnement kunt gebruiken, zelfs als TLS snel werkt en je pas al binnen 3 dagen op de mat ligt. Wil je toch geen nieuwe pas dan kan het abonnement nog dezelfde dag ingaan.
Als je eerst een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt via "ov-chipkaart.nl" dan moet je wel €7,50 betalen. Maar als je bij het bestelproces van Dal Voordeel via NS website een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt, dan hoeft dit niet :P
(Ik wil een nieuwe OV-chipkaart omdat ik een nieuwe pasfoto erop wilt zetten)

Ik heb al bevestiging van DUO dat mijn studentenreisproduct stopgezet is, moet ik nog steeds wachten totdat 48 uur voorbij is of mag ik nu al bestellen?
Heb hem besteld, nu nog wachten op de postbode :)
Ook meteen een Mijn NS account aangemaakt, dit staat dus los van dit forum neem ik aan?
Ook meteen een opmerking: in Mijn NS staat er opeens dat ze mijn restitutie aanvraag hebben verwerkt, maar ik heb helemaal geen restitutie ingediend. In het verleden wel één keer, maar toen had ik nog geen Mijn NS account en dat was een anonieme OV-chipkaart waar dus geen naam op stond. Ik had toen wel mijn naam en volgens mij nog wat andere persoonlijke gegevens doorgegeven, zou deze "restitutie" dus die ene restitutie zijn?
Vragen over Mijn NS kun je ook hier stellen natuurlijk. Mooi dat je bestelling is gelukt. De restitutie die je ziet is inderdaad die ene restitutie. Die worden getoond zodra je een account aanmaakt.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gecontroleerd in mijn bankrekening afschrift en het is inderdaad die ene restitutie, dus dan klopt het. Wel was die restitutie in Augustus van 2016, maar er staat 3 februari 2017, maar dit is dus, omdat ik op 3 februari 2017 een Mijn NS account heb aangemaakt neem ik aan.

Rest mij nog één vraag, wanneer wordt mijn Dal Voordeel bezorgd door de brievenbus? 😃
Binnen 5 werkdagen Student_UTR.
Bedankt voor je reactie.
Heb hem inmiddels ontvangen, dank jullie allemaal voor het reageren op mijn vragen.
Heb nog een vraag, op de OV-chipkaart staat het logo van NS. Dit had ik op mijn oude niet. Kan ik met deze ook in bus, tram en metro reizen?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, geen probleem. De OV-chipkaart geldt voor alle treinen, bussen, trams en metroverbindingen van het openbaar vervoer. Zelfs voor de bootverbinding Vlissingen-Breskens.
Dankjewel voor je snelle reactie.
Ik dacht omdat er een NS logo op staat, hij wellicht alleen voor de trein is 😛
Badge

Even een schopje onder dit draadje, want ik had een vraag over deze stelling:

Zodra je je studenten product stop zet mag je een keer het aanbod gebruiken. Dus heb je 2e keer stop gezet, dan kan het niet meer als je er na de eerste keer gebruik van hebt gemaakt.


Geldt deze regel nu nog steeds, of is er sinds 2017 een wijziging in de voorwaarden geweest? Ik zal namelijk (als alles goed gaat) eind deze maand mijn bachelor afronden, en vanaf september weer doorgaan met een master, waardoor ik dus 6 maanden zonder SRP zou zitten. Ik kan dan dus niet gedurende die 6 maanden gratis Dal Voordeel gebruiken en vervolgens na afloop van mijn master de resterende 6 maanden van de aanbieding benutten, als ik het goed begrijp?

Reageer