beantwoord

Dal voordeel abbonnement

  • 15 May 2023
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

Hii,

Ik heb sinds kort een Dal voordeel abonnement. Ik vraag me alleen af hoe dit nu in zijn werking gaat. Moet ik van te voren betalen voordat ik kan gaan reizen? of kan ik gaan reizen en achteraf betalen? Kan ik dan ook gelijk een retour boeken?

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 May 2023, 13:49

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Hebt u NS Flex Dal Voordeel? Dan checkt in en uit met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat en krijgt u aan het eind van elke abonnementsmaand een factuur met het verschuldigde bedrag. Dat zal automatisch van uw bankrekening worden afgeschreven. Bij het inchecken staat er “Reizen op Rekening Trein” in het schermpje en niet "Dal Voordeel". Dat klopt, dat hoort zo.

Hebt u Dal Voordeel op saldo? Dan laadt u voorafgaand aan de reis voldoende saldo op de kaart bij een oplaadautomaat en checkt u eveneens in en uit met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. U betaalt dan direct voor uw reis met het saldo op de kaart: bij inchecken wordt een borg van 10 euro ingehouden en dat wordt bij uitchecken verrekend met de ritprijs.

Abonnementhouders moeten altijd in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop hun abonnement staat om van het abonnement gebruik te maken. Reizen met e-tickets met korting is niet mogelijk. De korting wordt automatisch verrekend als u in de daluren incheckt. De tijd van inchecken is leidend, niet de tijd van reizen.

Reageer