beantwoord

Dal voordeel abonnement

  • 20 februari 2016
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Vorig jaar Maart is mijn ov studentenkaart afgelopen en heb ik, want het was toch gratis, gebruik gemaakt van jullie geweldige aanbieding om nog een jaar met een dal voordeel abonnement te reizen. Heerlijk. Maar nu ik eenmaal een baan heb en mijn eigen ov heb. Reis ik niet zo veel meer met de trein. Toch krijg ik vandaag ineens een mailtje dat mijn dal voordeel abonnement verlengd is en dat ik voor een jaar even 50 euro kan gaan betalen. Dat gaat dus niet door he. Hoe kan ik dit veranderen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 februari 2016, 14:47

U kunt uw abonnement na het eerste jaar maandelijks opzeggen. NS zal de 50 euro van uw rekening afschrijven en als de opzegging definitief is ruim 45 euro terugstorten voor de maanden dat u het abonnement niet gebruikt. Dit is de gebruikelijke manier; u kunt beter niet de incasso storneren, want formeel hebt u wel de verplichting om te betalen.

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt het abonnement niet beëindigd.

Overigens zou u ongeveer zes weken geleden ook een bericht moeten hebben ontvangen dat het abonnement verlengd zou gaan worden. Had u toen opgezegd, dan had u helemaal niets hoeven te betalen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
U kunt uw abonnement na het eerste jaar maandelijks opzeggen. NS zal de 50 euro van uw rekening afschrijven en als de opzegging definitief is ruim 45 euro terugstorten voor de maanden dat u het abonnement niet gebruikt. Dit is de gebruikelijke manier; u kunt beter niet de incasso storneren, want formeel hebt u wel de verplichting om te betalen.

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt het abonnement niet beëindigd.

Overigens zou u ongeveer zes weken geleden ook een bericht moeten hebben ontvangen dat het abonnement verlengd zou gaan worden. Had u toen opgezegd, dan had u helemaal niets hoeven te betalen.

Reageer